نمایشگاه قرآن را در شبکه اینستاگرام، وایبر و ... دنبال کنید / برگزاری 100 نشست علمی تا 15 رمضان

نمایشگاه قرآن امسال با ایجاد فضا در شبکه های مجازی امکان ارتباط مخاطبان سراسر دنیا با این رویداد سالانه رمضانی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن این روزها در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است و تا 15 ماه رمضان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. اخبار جدید نمایشگاه را به نقل از ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن در ادامه می خوانید.

حضور نمایشگاه بین المللی قرآن در شبکه های اجتماعی

این نمایشگاه با هدف ارتباط مستقیم با مخاطبان از سراسر دنیا، در شبکه های اجتماعی و ارتباطی حضور پر رنگ خود را آغاز کرد و در روزهای نخست با استقبال چشمگیر کاربران فضای مجازی روبرو شد. اینستاگرام، وایبر، لاین و اسکایپ از جمله این شبکه های مجازی هستند که تصاویر و خبرهای بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در آن ها منتشر می شود.
دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و همچنین تبادل نظر با مخاطبان نمایشگاه از اهداف راه اندازی این گروه های مشترک در شبکه های اجتماعی و ارتباطی است.

در این شبکه ها که با اهتمام کمیته روابط عمومی و ارتباطات بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ایجاد شده، مسئولان، بازدید کنندگان و فعالان فرهنگی، قرآنی و مجازی حضور یافته اند که در خصوص فعالیت های نمایشگاه و اخبار و رویدادها بحث و گفت وگو می کنند.

جدیدترین اخبار و تصاویر نمایشگاه قرآن در این شبکه ها به اشتراک گذاشته می شود. علاقه مندان برای عضویت در شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانند کلمه expoQuran را جستجو کنند.

همچنین حضور در دیگر شبکه های اجتماعی با جستجوی کلمه «نمایشگاه قرآن» ممکن خواهد بود. سایت اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز به نشانی www.quranexpo.com در سه زبان در حال انتشار اخبار است.

استقبال از نشست های علمی روزانه نمایشگاه قرآن

به گفته محمدرضا معینی، مدیر کمیته علمی نمایشگاه قرآن تا روز سه شنبه دهم تیرماه 32 نشست از مجموع 100 نشست تعیین شده در نمایشگاه برگزار شده است.

از مجموع نشست هایی که برگزار می شوند 11 نشست به صورت سلسله نشست هستند که تا پایان روز سه شنبه دهم تیرماه، نشست های «قرآن در فرهنگ عامه» و «آشنایی با منابع مطالعاتی قرآن» از این مجموعه برگزار شدند. «نقد و بررسی دایرةالمعارف قرآن لیدن»، «بررسی نظام احسن و اسوه حسنه در آموزش قرآن»، «شگفتی های علمی قرآن»، و «رسالت قرآن در عصر حاضر» نشست های دیگری هستند که در چند برنامه متوالی برگزار خواهند شد.

بیشتر مخاطبانی که در نشست ها حضور می یابند، از بازدیدکننده های روزانه نمایشگاه قرآن نیستند و تنها برای حضور در نشست ها به نمایشگاه مراجعه می کنند و هر روز بیش از 200 در نشست ها حضور دارند.

افتتاح بخش ويدئوآرت در نمايشگاه تجسمي نمایشگاه قرآن / ارائه آثار هنری از هنرمندان شاخص

بخش هنر جديد شامل آثار ويدئو آرت و چيدمان نمايشگاه تجسمي بيست و دومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با حضور جمعي از هنرمندان و مديركل هنرهاي تجسمي در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد. نمايش آثار ويدئو آرت «بهشت و جهنم» اثر احمد نادعليان، «آفرينش» اثر شيرين پيله وري، و آثار فريده شاهسواراني، مرتضي احمدوند و امير دستمردي توسط حسين محجوبي هنرمند پيشكسوت نقاشي آغاز شد.

همچنين دو اثر چيدمان درخت زيتون اثر زنده ياد دكتر عبدالمجيد حسيني راد و حيات پس از مرگ اثر حسين خسروجردي با اجراي محمد ابراهيم ابراهيمي و چيدماني از وحيد هماي در بخش هنر جديد بيست و دومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم ارائه شده است.

نمايشگاه تجسمي بيست و دومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با 120 اثر از 90 هنرمند كشور برگزار شده كه در اين نمايشگاه آثار هنرمندان شاخص و حرفه اي كشور در رشته نقاشي، خوشنويسي و نقاشيخط به نمايش گذاشته شده است.
آثاري از غلامحسين اميرخاني، كيخسرو خروش، يدالله كابلي خوانساري، سيدمحمد احصايي، نصرالله افجه اي، جليل رسولي از جمله هنرمنداني هستند كه آثارشان در بخش تجسمي نمايشگاه بين المللي قرآن كريم به نمايش درآمده است.

برنامه نشست های علمی 12 و 13 تیرماه

نشست های علمی امروز نمایشگاه مطابق هر روز از ساعت 18 آغاز می شود و تا ساعت 23 ادامه دارد. برنامه دقیق نشست های امروز و فردا را در تصویر زیر می بینید.

 


آموزش قرآن در غرفه دانشگاه علوم و معارف قرآن

غرفه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فعالیت های خود را در دو محور آموزش قرآن کریم و آشنایی با کیهان شناسی و نجوم در قرآن کریم قرار داده است.

این غرفه فعالیت خود را در دو بخش خلاصه کرده است، بخش اول مربوط به ارائه خدمات آموزش و مشاوره قرآن کریم است، در این بخش هر روز یکی از اساتید قرآن کریم با حضور در غرفه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، به آموزش قرآن برای مراجعه کنندگان می پردازد.

یکی دیگر از فعالیت های غرفه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، آشنایی با کیهان شناسی و نجوم در قرآن است که توسط دکتر امیدیانی آموزش داده می شود، این آموزش ها به صورت حضوری، پخش فیلم و مستند است.

همچنین در این غرفه لوح های فشرده ای مربوط به مباحث کیهان شانسی تهیه و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. این غرفه در بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قرار گرفته است.

مسیرهای اتوبوسرانی برای حضور مردم در نمایشگاه قرآن

کمیته حمل و نقل بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن برای سهولت جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن نقاطی در شهر تهران را به عنوان ایستگاه در نظر گرفته است. بر همین اساس مسیرهای رفت و برگشت اتوبوس های ویژه نمایشگاه قرآن عبارتند از:

مسیر شماره یک: از پایانه آزادی تا پایانه مترو شهید حقانی
مسیر شماره دو: از فلکه چهارم، سوم و دوم تهران پارس تا پایانه مترو شهیدحقانی
مسیر شماره سه: از پل سیدخندان تا پایانه مترو شهیدحقانی
مسیر شماره چهار: از مترو شهرری تا پایانه مترو شهیدحقانی

میدان خراسان، پایانه محلاتی، کیانشهر، پایانه خاوران، جماران، پایانه اوشان، میدان ازگل، پل خاقانی، میدان امام حسین(ع)، بلوار ارتش، شهرک قائم، میدان امامت، میدان صنعت، مترو چیتگر، میدان رسالت، سیزده آبان، خانی آبادنو، شکوفه، شهید سروری، میدان شمشمیری و فردوس، سایر مسیرهایی هستند که توسط کمیته حمل و نقل در طول ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن جابجایی بازدیدکنندگان را به عهده دارند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    23 1
    این شبکه های اجتماعی فیلتر هستند.آیا نمایشگاه از فیلتر شکن استفاده میکنه؟ مگه شبکه های اجتماعی واسه جاسوسی غرب ساخته نشده ؟ پس استفاده از این شبکه ها توسط نمایشگاه قرآن چه معنی جز همکاری با این جاسوسان داره؟ لطفا این سوالات را از مسئولان نمایشگاه قرآن بپرسید و پاسخ آنها را منتشر کنید. با تشکر
  • محسن IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    3 7
    لایک