سیمانتک از حرکات مشکوک و برنامه ریزی شده در ساعات معینی از سوی حمله کنندگانی در شرق اروپا سخن می گوید که می تواند شبکه های انرژی در غرب را مورد تهدید جدی قرار دهد.

 

ظاهرا کمپین جنگهای سایبری روی شبکه های تولید و توزیع انرژی در غرب تمرکز کرده و انچه تا دیروز بر پرده های سینما دیده می شد، اینک به صورت واقعی درآمده و به زودی ممکن است شاهد حوادث بزرگی در این زمینه باشیم.

سنجاقک/ Dragonfly نام مستعار و سازمان یافته هکرهای دولتی است که به گمان سیمانتک، با استفاده از فیشینگ و سایتهای آلوده به تروجان سعی کرده اند به شبکه های تولید و توزیع انرژی در امریکا نفوذ کنند. بر خلاف آنچه در مورد استاکس نت رخ داد، بدافزارهای جاسوسی شبکه سنجاقک در تلاش است تا اطلاعات حیاتی از زیرساختهای انرژی در اروپای غربی و امریکا کشف و بدست آورد.

سیمانتک خیلی سعی کرده تا بفهمد چه دولتی پشت داستان سنجاقک پنهان شده است.

بر اساس آمار سیمانتک، اغلب حملات شبکه سنجاقک به وقت اروپای شرقی در تعطیلات آخر هفته از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر صورت گرفته است و یک تفکر پیشرفته استراتژیک پشت قضیه قرار گرفته که برای اولین بار آژانس های دفاعی و هوایی را در سال 2011 مورد حمله قرار داده و از اوایل 2013 روی شبکه های تولید و توزیع انرژی متمرکز شده است.

سیمانتک می گوید می داند که چه اتفاقاتی رخ داده و در حال رخ دادن است! و باید منتظر شد و دید آیا شرکتهای بزرگ در بخش انرژی تا چه حد قصد دفاع از خود را با کمک سیمانتک و ... دارند؟

منبع: انگجت

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    2 12
    اونم با سیمانتک
  • امین A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    4 10
    به نظرم فقط تبلیغات هستش برای بازار یابی