فیلم‌های «آواتار»، «خماری» و «سفر ستاره‌ای» نامزد دریافت جوایز سالانه انجمن نویسندگان آمریکا WGA شدند.

به گزارش خبرآنلاین، انجمن نویسندگان آمریکا روز دوشنبه اسامی نامزدهای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، فیلمنامه اقتباسی و فیلمنامه مستند را اعلام کرد و نکته ویژه این فهرست حضور پرقدرت فیلمنامه‌نویسان تازه از راه رسیده است.

«آواتار»، «خماری» در کنار «500 روز سامر»، «قفسه درد» و «یک مرد جدی» در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی رقابت می‌کنند. «سفر ستاره‌ای» نیز در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی فیلم‌های «قلب دیوانه»، «جولی و جولیا»، «پرشس» و «روی هوا» را به عنوان رقیب پیش رو دارد.

انجمن نویسندگان آمریکا که 12 هزار عضو دارد روز 20 فوریه (اول اسفند) در دو مراسم جداگانه در لس آنجلس و نیویورک برندگان جوایز امسال را اعلام می‌کند.

جیمز کامرون 12 سال پس از «تایتانیک» با «آواتار» برای دومین بار نامزد دریافت جایزه WGA شده است. در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی تنها جوئل و ایتن کوئن («یک مرد جدی») سابقه دریافت این جایزه را دارند.

آنها سال 1997 با «فارگو» و دو سال پیش با «پیرمردها کشوری ندارند» برنده جایزه شدند. سه نامزد دیگر این بخش نیز اولین بار است نامزد دریافت این جایزه می‌شوند.

در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی هم جز نورا افرون («جولی و جولیا») که سال 1993 برای «بی‌خواب در سیاتل» نامزد شد و جیسن ریتمن («روی هوا») که با «ممنون از سیگار» بخت دریافت این جایزه را داشت، باقی نویسنده‌ها برای اولین بار نامزدی جوایز WGA را تجربه می‌کنند.

کامرون و ریتمن هر دو هفته پیش نیز نامزد دریافت جوایز انجمن کارگردانان آمریکا شدند.

در بخش بهترین فیلمنامه مستند هم فیلمنامه‌نویسان «در برابر جزر و مد»، «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه»، «خلیج کوچک»، «مو خوب»، «روزهای زمین» و «موسیقی انقلاب» برای دریافت جایزه رقابت می‌کنند. مایکل مور («کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه») سال 2002 برای «بولینگ برای کلمباین» برنده جایزه انجمن نویسندگان آمریکا شد.

جوایز WGA شاخصی مطمئن برای برندگان جوایز اسکار است. در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی در 15 سال اخیر 10 برنده جایزه انجمن نویسندگان جایزه اسکار آن سال را هم برده‌اند، از جمله پارسال که لنس بلک فیلمنامه‌نویس «میلک» هر دو جایزه را دریافت کرد.

در بخش فیلمنامه اقتباسی هم در 15 سال گذشته 11 برنده، مشترک بوده‌اند. پارسال هم سایمن بوفوی با «میلیونر زاغه‌نشین» جایزه انجمن نویسندگان و بعد جایزه اسکار این بخش را دریافت کرد.

382 عضو WGA عضو شاخه نویسندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هم هستند و این شاخه در مجموع شش درصد از 5777 عضو آکادمی را تشکیل می‌دهد. نامزدهای اسکار دوم فوریه اعلام می‌شود.

ورایتی / 11 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =