بانوی تازه ‌مسلمان بلژیکی خانه اش را به مرکز اسلامی تبدیل کرد تا دین را معرفی کند

خبرگزاری ایکنا نوشت:

بانوی جوان تازه‌مسلمان بلژیکی با تبدیل خانه خود به یک مرکز اسلامی تاکنون به بیش از هزار نفر از مردم کشورش برای شناخت اسلام و تشرف به این دین آسمانی کمک کرده است.

«ورونیک کولز»، زن جوان بلژیکی تحت تأثیر دوستان خود به اسلام علاقه‌مند و پس از تحقیق در مورد این دین، مسلمان شد. وی که تاکنون عده زیادی را به دین اسلام راهنمایی کرده، به منظور ایجاد محلی برای شناخت بیشتر دین اسلام، منزل خود را به یک مرکز اسلامی تبدیل کرد.

این مرکز اسلامی به مردم بلژیک کمک می‌کند تا با شناخت بیشتر اسلام، تعصبات خود در مورد این دین و پیروان آن را کنار بگذارند. کولز می‌گوید: تعصبات ریشه در ناآگاهی دارند. به عنوان مسلمان، ما وظیفه داریم که جامعه خود را با حقیقت دین اسلام بیشتر آشنا کنیم.

این مرکز تاکنون بیش از هزار نفر را که عموماً بانوان بلژیکی هستند، به عضویت پذیرفته است. درهای این مرکز به روی مسلمانان بلژیکی که می‌خواهند بیشتر در مورد دین خود بدانند نیز باز است.

مسلمانان 450 هزار نفر از جمعیت 10 میلیون نفری بلژیک را تشکیل می‌دهند و بیشتر آن‌ها مراکشی و ترک تبار هستند. بیش از 20 درصد جمعیت بروکسل، پایتخت بلژیک، را نیز مسلمانان تشکیل می‌دهند. در مجموع 300 مسجد و نمازخانه در بلژیک وجود دارد که از این میان 77 مسجد در بروکسل واقع شده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسیم A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    9 6
    نمبدونم چرا نظرات بعضی از دوستان ربطی به خبر منتشر شده نداره.حالا یه بانوی بلژیکی مسلمان شده چرا جای کامنت های مثبت و دلنشین مسائل دیگه ای رو مطرح می کنید؟؟