مهر نوشت:

اگرچه مسئولان آب و فاضلاب استان تهران، هرگونه قطعی برنامه‌ریزی شده آب در پایتخت را رد می‌کنند اما برخی شهروندان از قطعی چند ساعته آب در برخی مناطق پایتخت در ساعت ابتدایی صبح تا پیش از ظهر در 3 روز اخیر خبر می‌دهند.

تهران به لحاظ منابع آبی در وضعیت زرد قرار دارد و وزیر نیرو اوضاع آبرسانی به این کلانشهر 8.5 میلیون نفری را نامطمئن می‌داند.

در این میان، برخی شهروندان تهرانی می‌گویند از چند روز پیش تاکنون به صورت منظم با مشکل قطعی آب در برخی ساعات شبانه روز به خصوص از حدود ساعت 6 تا 10 صبح خبر می‌دهند.

این موضوع را با مسئولان آب و فاضلاب استان تهران درمیان گذاشتیم و آنان گفتند که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای قطعی آب وجود ندارد و ممکن است مشکلات مطرح شده از سوی برخی شهروندان به دلیل وجود مشکل در تاسیسات داخلی ساختمان‌ها باشد.

شهروندانی که از قطعی چند ساعته آب در پایتخت در حداقل 3 روز اخیر خبر می‌دهند، نیز می‌گویند: اگر قطعی آب مربوط به تاسیسات داخلی ساختمان‌ها باشد، چرا در ساعت پیک مصرف آب منازلشان قطع نمی‌شود و این قطعی به صورت برنامه‌ریزی شده از ساعت حدود 6 صبح تا حوالی 10 تا 11 صبح اتفاق می‌افتد.

قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان، افت شدید ذخایر آبی کشور، مصرف بالا و عدم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب و وقوع خشکسالی های پیاپی در کشور، دلایلی است که مقامات وزارت نیرو از آن به عنوان مشکلات آبی کشور یاد کنند.

حمید چیت چیان با اعلام اینکه در حال حاضر 500 شهر کشور در وضعیت سر به سر منابع آبی قرار دارند، گفته است: از این تعداد مشکل 7 کلان شهر رفع شده ولی 5 کلانشهر دیگر وضعیت نامطمئنی دارند.

وزیر نیرو درباره ذخایر آبی در کلانشهر تهران با تاکید بر نامطمئن بودن منابع موجود آب در پایتخت گفته است: امسال با کاهش 30 درصدی آب پشت سدهای تهران نسبت به سال گذشته مواجه هستیم که کاهش بارندگی موجب این امر شده است.

همچنین در روزهای گذشته حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با اشاره به وضعیت ذخایر آبی در تهران گفته است: پایتخت در صورت عدم صرفه‌ جویی مشترکان، با مشکل مواجه خواهد شد.

در حالی که پیش تر رئیس جمهور بر لزوم به کارگیری تمامی ظرفیت ها برای جلوگیری از اعمال نوبت بندی و قطعی آب در کشور تاکید کرده بود.

پیش از این و در ماه گذشته نیز برنامه ای برای اعمال نوبت بندی آب در کلانشهر کرج ارائه شده بود که ناگهان منتفی شد. حالا مسئولان آبفای کشور می گویند کرج در وضعیت سبز قرار دارد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =