تسنیم نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای از اجرای طرح تکریم جنسیتی در شهرداری تهران از محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است، قرار نگرفته و ثابت قدم بماند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از اجرای طرح تکریم جنسیتی در شهرداری تهران از محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است، قرار نگیرد.

جناب آقای قالیباف
شهردار محترم تهران

با اهداء سلام، اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، اقدامی پسندیده و ملهم از دین مقدس اسلام است که باید از سال‌ها پیش در سراسر کشور اجرا می‌شد ولی متأسفانه دولت‌ها معمولا نگاهی به انتخابات آینده دارند و کمتر حاضر می‌شوند زیر بار این‌گونه دستورات اسلام بروند. همه می‌دانیم که مسائل مربوط به عفاف در قرآن بسیار با اهمیت تلقی شده است تا آنجا که سوره نور که بیشتر آیات آن درباره عفاف و روابط زن و مرد و مجازات زنا و غیره است با این آیه شروع می‌شود:

«سورة انزلناها و فرضناها» یعنی سوره‌ای است که ما نازل کردیم و آن را فرض و حتم و واجب قرار دادیم. درست برخلاف دنیای غرب که می‌خواهد مسائل مربوط به عفاف را کوچک و ناچیز و حل شده جلوه دهد و می‌بینیم که با مشکلات فراوانی مانند تزلزل خانواده‌ها و گاهی بی‌معنی شدن نهاد خانواده‌ و نیز همجنس‌گرایی و پایین‌ آمدن ارزش و احترام زن مواجه هستند.

این یک مسئله اجماعی میان همه فقهاست که جدایی محیط کار آقایان و بانوان بر اختلاط آنها ترجیح دارد و حتی‌المقدور و در مواردی که امکان آن وجود دارد محیط کار آنها باید جدا باشد. فلسفه این حکم این است که اسلام می‌خواهد ارتباط زن و مرد بیگانه در حداقل باشد تا بدین‌وسیله پیوند زن و شوهر هرچه محکمتر و پیوند زن و مرد بیگانه هرچه سست‌تر باشد و در نتیجه نهاد خانواده هرچه استوارتر گردد. زمانی که مسجد مدینه ساخته شد، پس از مدتی جمعیتی که وارد مسجد می‌شد افزایش یافت. پیغمبر اکرم دستور دادند که درب دیگری برای مسجد ساخته شود تا بانوان از آن درب رفت و آمد کنند و اختلاط میان زنان و مردان ایجاد نشود.

عجیب است که در انتقاداتی که به این طرح شده تنها چیزی که مورد توجه واقع نشده است حکم و نظر اسلام است. معلوم نیست مخالفان این طرح از چه چیزی ناراحت‌اند. گاهی از خدشه‌دار شدن کرامت انسانی و توهین به زنان سخن می‌گویند و گاهی از تنافی این طرح با کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی. آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساسا چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟! ممکن است بگویند با جداسازی، ما به شعور و عقل و اراده آنها توهین کرده‌ایم، خود مردان و بانوان ما احکام شرعی و اصول اخلاقی و مصالح خود را رعایت می‌کنند و نیازی به این کار نیست.

سخن،‌ درست در همین جاست. خالق ما انسان‌ها که به سرکشی غریزه جنسی خوب توجه دارد و خواهان نیل انسان‌ها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر می‌شناسد، دستور داده است که حتی‌المقدور از اختلاط بپرهیزید و اگر به زعم مخالفان، با این حکم کرامت انسانی ما انسانها مخدوش و به ما توهین شده است، ریشه این امر را باید در خلقت خود و حکمت خالق جستجو کرد.

اما مطلب دیگری نیز هست که شهید آیت‌الله مطهری در کتاب «مسئله حجاب» خوب به آن پرداخته‌اند. ایشان می‌گوید (نقل به مضمون) وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم بیشتر، این مردان شکارچی هستند که از آزادی زن به معنی اختلاط و بی‌بند و باری او دفاع می‌کنند، چون می‌بینند اگر اصول عفاف رعایت شود دیگر نمی‌توانند از زنان مختلف با هزینه ناچیز کام برگیرند. روشن است که ما نمی‌خواهیم مخالفان این طرح را به چنین نیتی متهم کنیم بلکه آنها نیت خیر دارند ولی چون دچار تجددگرایی افراطی شده و می‌خواهند اسلام را باب طبع زمان کنند و فکر می‌کنند زمان برخی از احکام اسلام گذشته است چنین سخنانی می‌گویند و این مشکل اساسی اکثر اصلاح‌طلبان است که توجه کافی به این گونه احکام اسلام ندارند، همان طور که اکثر اصول‌گرایان توجه کافی به حقوق ملت و آزادی‌ها ندارند.

اما مسئله کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی، روشن است که ملاک ما اسلام است و باید این معاهدات را به سوی احکام اسلام هدایت کنیم.

امیدوارم جناب عالی تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگرفته و ثابت قدم بمانید.

فرصت را مغتنم شمرده از ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در تهران که در آنجا می‌توانند بدون پوشش اسلامی به ورزش و تفریح و آفتاب گرفتن بپردازند تشکر می‌کنم و امیدوارم تعداد آنها افزایش یابد. از بلندمرتبه‌سازی‌ها و فشردگی شهر تهران نیز همچنان گله‌مندم و معتقدم در بسیاری مناطق ظرفیت بیش از مثلا دو طبقه وجود ندارد و پنج طبقه و شش طبقه می‌سازند. همچنین درخواست دارم از تعبیر «بی‌آرتی» برای اتوبوس‌های تندرو استفاده نشود و تابلوهای مربوط تغییر کنند، گرچه از زحمات فراوان شما و آباد شدن محسوس تهران طی چند سال گذشته صمیمانه سپاسگزارم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 86
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدیع الزمان EU ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    درود بر مطهری...مثل همیشه منطقی....
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      آقای مطهری ما هم عاشق چشم وابروی شما نیستیم. و همون قدری که صحبت های پیرامون حصر و... ی شما برامون ارزشمنده، این صحبت ها و اون داستان ساپورت در مجلس هم باعث میشود همچنان دیدم نسبت به شما مثل دلواپسان باشد. و البته انتخابات 94 هم در نظر بگیرید
    • محمد A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      با اینکه با نظرات فرهنگی زیاد موافق نیستم ولی با اینوجود علی مطهری مرد صادق و حر هست مانند پدر بزرگوارش . علی آقا دوست داریم .
    • عربلو A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      76 24
      انسان جايزالخطاست ؛ چه گوينده خبر و چه نقد كننده اين مطلب
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      10 13
      اگر هدف کار هستش نیازی نیست که حتماً اختلاط باشه. اگر هدف کسب علم باشه دانشگاه هم میتوه مثل حوزه مختلط نباشه. جالبه دوستان طرفدار اختلاط در دانشگاه میگن اختلاط باعث میشه که جوونها زو د ازدواج کنن. امام می بینیم که دوستان حوزوی زود تر از دانشجوها مزدوج میشن. خداییش دنبال چی هستیم. اگر علم آموز هستیم پس بهتره به دور از محرکهای جنسی سرت توی درس باشه. اگر میخوای کار کنی بشین کارتو بکن. برای خانمها هم کار زیاده. به شدت هم موافق اشتغال بانوان عزیز هستم. خصوصاً تحصیل کرده هاشون. کاش میشد قدری از مشکلات اختلاط خانمها و آقایون رو در محیط کار خودم براتون بگم.
    • قاسم A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      16 28
      بعضی وقتا میگم علی مطهری یه اصلاح طلبِ تو لباس اصولگرایی و ازش قطع امید میکنم اما با این موضع گیریش دوباره امیدوار شدم و میگم درود بر علی مطهری بخاطر این موضع گیریش.
    • بی نام EU ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      12 15
      موافقم همیشه منطقی
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    آقای مطهری انسان صادق و فهیمی هستند اما نگاه ایشان به برخی مسائل عمیق نیست، کسی منکر پرهیز از اختلاط نیست و دستورات اسلام هم لازم‌الاجراست اما واقعا ایشان پیش از طرح این موضوعات به کارنامه 9 ساله شهرداری تهران توجهی ندارند که چرا به یکباره این طرح انجام شده آیا 9 سال به زعم مسئولین شهرداری فساد حاکم بوده که حالا یک شبه روحیه انقلابی و غیرت دینی شدت گرفته؟ که قطعا اینگونه نبوده و اصولا در محیط‌های اداری و با سازوکارهای کشور ما امکان چنین مسائلی ضعیفه و به نظر اهداف دیگری هم مطرحه هرچند که اصل موضوع قابل دفاعه اما غیرت دینی در مورد زنان و کودکان کار چطور؟ زنان شرافتمند شاغل در بازار و کوره‌پزخانه‌ها و زمینهای کشاورزی حریم شهر تهران چطور؟ که دولت و شهرداری مسئول مستقیم این مواردهستند
    • رضا A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      66 71
      آخی ی ی ی ی اگر مطهری بگه اختلاط و زن و مرد خوبه اونوقت نگاهش عمیق میشه؟؟؟ مطهری از خودش چیزی نمیگه . داره نگاه قران رو به من و شما میشگه. داری میگی نگاه قران عمیق نیست. عزیز من چرا بعضی احکام خدا رو میپذیرین و بعضیها رو خیر؟؟؟ احتمالاً حالا دیگه مطهری روشنفکر نیست؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      45 62
      برفرض نظر شما درست.آیا اگر یک تصمیم اسلامی تاکنون اجرا نشده دیگر نباید اجرا کرد؟هرکسی میتونه کارهای خوب و دینی انجام بده که به درد جامعه اسلامی بخوره حالا میخواد هر انگیزه سیاسی داشته باشه
    • یکی از همان اکثر اصلاح طلبان A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      89 55
      پس با رای اکثر اصلاح طلبان هم خداحافظی کن که شما هم در زمره آقایان دل وا پس قرار گرفتید
  • مهرداد IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    موضوع اینه هر وقت توجه بیش از حد به این موضوع شده اثر عکس داشته.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      90 24
      هروقت مطهری رو تشویق میکنیم بابت نظرهای سیاسیش،جو میگیرتش از این حرفا میزنه
  • شهاب IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    ملاک این توجه کافی از دیگاه شما چیست آقای مطهری؟ به اسلام توجه کافی ندارند یا به قرائت شما و اصولگرایان از اسلام توجه ندارند؟
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      23 45
      با کار کردن خانمها کاملاً موافقم. تا بیشتر مستقل باشن و جیره خور آقایون نباشن. اما همین اختلاط در محیط کار باعث انحراف خیلی از مردم شده بنده این رو با صراحت میگم. همین اختلاط و عواقب اون باعث شده که خیلیها دوست نداشته باشند همسرشون چه مرد و چه زندر یک محیط مختلط کار کنه لطفاً نظر خانمها و آقایونی رو که در این زمینه آسیب دیدن رو هم جویا بشین. اگر هدف کار هست که بفرمایین کار. اما انگار هدف بعضیها از کار فقط کار نیست و میخوان بهشون خوش بگذره.
  • بی نام RO ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    اصولگرايان به آزادي اعتقاد دارند نه آزادي ولنگاري مورد نظر اصلاح طلبان بلكه آزادي در چارچوب اسلام
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      شما نظرت واسه خودت
    • بی نام KR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      51 17
      بله اعتقاد دارند، ولي به ازادي كه فقط براي خودشان باشد.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    خیلی از حرفهای قبلی مطهری رو قبول دارم اما به شدت با تفکیک مخالفم،
    • جواد A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      9 36
      با عرض معذرت پس شخصیت شناسی شما بسیار ضعیف بوده. همین مطهری کارها کند کارستون که شما اصلا خبر هم ندارید. واقعیت این است که ایشون فزرند ثمره انقلاب است و خودش هم این را میداند ومیفهمد که چطور رفتار کند. برای بنده که این موضع گیری های ایشان کاملا واضح است و باید برای کسانی که دنبال سوء استفاده ازا یشان بودند تاسف خورد.
  • بی نام CZ ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    آقای مطهری به مسایل مهمتری در اسلام تاکید شده مثل مدیریت و تدبر یک مدیر شما چرا هشت سال در برابر ضعف مدیریتی سکوت کردید و سکوت شما و امثال شما باعث گرانی و تورم و افزایش آمار طلاق و افزایش جمعیت فقیر جامعه و... شد آیا مطرح کردن طرح تفکیک جنسیتی انحراف اذهان جامعه از این مسایل نیست؟ آقای مطهری در اسلام تاکید شده معادی هم هست که بایستی پاسخگوی اعمالمان باشم
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      20 9
      مطهری از معدود افرادی هست که تو اون 8 سال سکوت نکرد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    خیر آقای مطهری اصلاح طلبان به احکام پایبند هستند ولی نه از نوع افکار شما....
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    59 4
    چی بگم ؟
  • شناس A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    درود بر شما باد... محیط های زنانه برای خانم ها با آرامش بیشتری توام است و خانم ها کمتر معذب هستند ولی الان فضا طوری شده که برای روشنفکر جلوه کردن ، بعضیا میگن نه بابا بذار قاطی باشه ...خلاصه همه مون تو فضای جوگیرشدن هستیم دیگه...ما اصولا زود جو گیر میشیم و این از نقاط ضعف ما ایرانیاس.یک خانم پزشک
    • مرضیه IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      یک خانم پزشک؟ شما در محیط زنانه کار میکنید؟ راستی بیماران شما مرد باشند اشکال شرعی ندارد؟ راستی شما جنبه دارید؟ یا فقط نگران جنبه نداشتن بقیه خانم ها تاکید میکنم خانم ها نه زنان هستید؟ واقعیتش من حس میکنم شما نه پزشک هستید نه خانم ...
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      سرکارخانم پزشک شما تخصصتون چیه مریض مرد پذیرش نمی کنی ؟ فضایی کاملا زنانه تشکیل دادی ؟اخه عزیزم همچین از ریلکس بودن در فضای بسته صحبت کردی که انگار خون خانم میخواد باشه این خانم کارمند درروزی ممکنه 30 ارباب رجوع داشته باشه که 90درصد اونها اقایان هستند . این چه تصمیماتیه که بدون هیچ تحقیقی رو هوا می گیریم و فضا را جوری جلوه میدیم که انگار قبلا بسیار بد بوده و با این تصمیمی که گرفته اند بهشت شده سعی کنیم وسط بوم بمونیم خواهشا
  • بدون سانسور FI ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    من هم از آقایان قالیباف و مطهری تشکر می کنم .
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      36 24
      یه آدم نرمال نداریم که تو هیچی افراط نکنه،،آقای مطهری اگر خواهان نمایندگی دوباره در مجلس هستید باید این افراط رو کنار بذاری وگرنه من شرمنده ام
  • محسن A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    59 8
    آقای مطهری عزیز و بزرگوار که به حق مواضع شرافتمندانه‌ای دارید، بنده تحصیلاتم شهرسازیه و با مباحث این حوزه و برنامه‌ریزی کاملا آشنایی دارم، وضعیت به زعم شما آباد تهران دنباله رو همان نحوه نگاه به توسعه در سطح کشور در 70 سال اخیره که به دلیل اتکا به منابع ناپایدار و نمایشی و فاقد دوراندیشی در نهایت به عدم توسعه منجر خواهد شد و شاهد این مدعا وضعیت اسفناک زیستی کشور چه در محیط‌های طبیعی و چه در محیط‌های انسانیه به همین دلیل شاید شهر تهران به نظر شما آبادتر و دارای پل‌ها و تونل‌ها و .... گسترده هست اما به دلایل متعدد که همه می‌دانند شهری قابل زندگی نبوده و چون شما حساس به تکریم زن و انسانید بدانید که نگاه و نحوه توسعه و آبادانی این شهر ابدا منطبق با آیه شریفه و لقد کرمنا بنی ادم... نیست
  • بی نام US ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    آقای مطهری عزیزعلیرغم احترامی که برای شما قائل هستم اما به عنوان یک ایرانی مسلمان لازم میدانم موضوعی را خدمتتان یادآوری کنم و آن اینکه در اسلام دو نوع حق داریم:یکی حق الله و دیگری حق الناس.آنچه که شما میفرمایید که اصلاح طلبان به آن توجه کافی ندارند در حوزه حق الله میگنجد اما بازی کردن با آبروی مردم،تهمت زدن و خوردن بیت المال و هزاران مورد دیگر که تخصص دوستان جناح مقابل است همگی در گروه حق الناس است و همانطور که شما بهتر از من میدانید خداوند شاید از حق خود بگذرد اما از حق الناس هرگز...
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    آقای مطهری، زمانی که در دانشگاه ها طرح جداسازی مطرح شد نخستین شخصی که مخالفت کردند امام خمینی ره بودند.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      27 7
      این علی مطهری استاد گل به خودی زدنه...بابا تعریف ازت نخواستیم،دیگه چرا اصلاح طلبان رو کافر میبینی؟
  • شیرازی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    تا میام کلا ازشما قطع امید کنم ی حرفایی میزنید که باز دچار تردید میشم اگه همه برای رضای خدا حرف بزنن و عمل کنن همه مشکلات حل میشه از حرفای منطقی بر اساس اسلامتون ممنون
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    اينكه انسان بين جنس مخالف باشه و خودش رو حفظ كنه و لغزشي بوجود نياد هنر كرده وگرنه اگه فقط بين همجنسهاي خودش باشه هنري نكرده، در واقع چيزي وجود نداشته كه بخواد خودش رو محك بزنه و با هواي نفس مبارزه كنه
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    88 8
    کدام سوره را می فرمایید؟ تا انجا که من قرآن خوانده ام خداوند هیچ دستوری در مورد تفکیک جنسیتی نداده و همه جا خودش نیز هردو جنس را در کنار یگدیگر مورد خطاب قرار داده. اینکه تفکرات خودتان را تفکر خدا بدانید شرک است. من یک سئوال دارم: آیا مردان از دیدن جسد یک زن هم تحریک می شوند و بالعکس؟ بنابراین در اتاق تشریح دانشجوی پزشکی زن و مرد مرتب باید تحریک بشوند. ما از احکام قرآن به خوبی اطلاع داریم و حاضر نیستیم که شما هرچه باور دارید را به اسم خدا به خورد ما بدهید. یکی از برکات انقلاب این بود که ما قرآن را خواندیم تا ببینیم شما کجای کار ایستاده اید و چه می گویید. راست و دروغ را مخلوط نکنید. البته من شما را به عنوان نماینده شجاع دوست دارم.
  • بی نام FI ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    105 9
    این آقای مطهری هم معلوم نیست چیکارست.یکی به نعل میزند یکی به میخ .
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      30 9
      آقای مطهری،اگر همین اصلاح طلب ها نبودند، شما الان نماینده مجلس نبودی رأی هات همش بچه های اصلاح طلب بود.
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    60 7
    در قوانين اين مجلس جايي براي زنان وجود ندارد... حق استفاده از مرخصي زايمان قانوني است اما در كشتيراني لنگه خانمي را پس از بازگشت از مرخصي زايمان اخراج كرده اند و بهانه شان اين است كه در ايام عيد كه به كمك بيشتر احتياج داشتيم اين خانم به مرخصي زايمان رفته ....مثل اينكه براي زايمان هم بايد از جناب رئيس اجازه بگيرند حالا هم مطمئن باشيد خانمها خيلي خوشحال خواهند شد كه از آقايون جدا باشند و از مزاحمت هاي آنها خلاص شوند مثل اتوبوس و مترو ولي اعتراض آنها به اين امر به خاطر اين است كه وقتي از بعضي افراد بي ظرفيت وقتي كلاه بخواهند سر طرف را هم ميآورند ... و اين امر بهانه اي براي اخراج خانمها خواهد شد .... اينها هر كاري كه بخواهند ميكنند و كسي هم نيست كه نظارت كند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    94 7
    شهرداری تهران برای تکریم بانوان چرا فکری برای بی بی ار تی ها نمیکند که در قسمت خانم ها4 نفر مینشینند و بقیه خانم ها مانند ... درهم فشرده انددر حالیکه قسمت آقایان صندلی ها خالی است
  • مهرداد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    87 8
    آقای مطهری خودتان بهتر از هر کسی میدانید که مشکلات بین دو جنس مخالف با جدا سازی و دور کردن افراد از هم برطرف نمیشود . این مشکلات هم در جامعه دینی وجود دارد هم در جامعه بی دین چون اساسا این مربوط به غریزه درونی انسان است . راهکار صحیح آموزش صحیح در بستر خانواده و جامعه است فلسفه ی دین هم چیزی جز این نیست . سوال من از شما این است در کدام مورد که طی این دهه های اخیر محدودیت درست کردید نتیجه مثبت دیده اید ؟ اون خانم و یا آقایی که مشکل داره هرجایی میتونه باعث فساد باشه . و اگه تربیت صحیح در یک خانواده پشت فرزندان باشه اونها قادرند در مقابل هر نوع پیشنهاد خارج از عرفی نه بگویند .
  • حامی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    73 8
    "دولت‌ها معمولا نگاهی به انتخابات آینده دارند و کمتر حاضر می‌شوند زیر بار این‌گونه دستورات اسلام بروند" این حرف یعنی چی ؟ یکی برای من توضیح بده خواهشا.
  • محمد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    36 10
    چرا تحریف کردید تیتر رو؟ به اصولگرایان هم گیر داده
  • amir A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    امیدوارم مطهری نماینده مجلس بمونه و مسیولیت اجرایی پیدا نکنه ، یک منتقد خوب ولی افکارش در زمینه فرهنگی ترسناکه
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    77 17
    مگر مردم ايران مسلمان نيستند كه ايشان مي فرمايد: ولی متأسفانه دولت‌ها معمولا نگاهی به انتخابات آینده دارند و کمتر حاضر می‌شوند زیر بار این‌گونه دستورات اسلام بروند. اينگونه صحبتها توهين به مردم است.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    9 92
    تا هنگامی که شیوه صحیح رفتار و گرفتار اسلامی در احاد جامعه حاکم نشود و آموزشها در این خصوص همگانی نشده باشد، این طرحها که موجب کرامت و عزتمندی زن مسلمان است ضروری میباشد ...
  • بنده خدا A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    58 8
    عجیب است.آقای مطهری چقدر میتوانداختلاط فکری داشته باشد.واقعا انسان پیچیده وغیر قابل تحلیلی است.من نمیدانم که نقل قولی که ازطرف پدرشان میکنند چقدر صحیح است ولی این کلمات بکلی از یک ذهن آشفته بر می آید.ایشان نقل قول میکنند که مردان مانند یک شکارچی هستند که اگر از زنان دفاع میکنند بدان دلیل است که بتوانند ازآنها کام بگیرند.این حرف یک توهین بزرگ به اکثریت مردان جامعه است و واقعا شرم آور.هرکه گفته باشد.معلوم میشود که شما از حقوق زنان دفاع نمیکنید به این دلیل است که نمیخواهید از آنها کام بگیرید.آقای مطهری حرفش را میزند سپس میگوید روشن است که منظور من اصلاح طلبان نیستند.بله منظورتان اصلاح طلبان نیست بلکه اکثریت مردم است.چنانکه شما میگویید اکثریت مردم که از آزادی زنان دفاع میکنند، شکارچی زنان هستند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    46 25
    با وجود موضع گیری های خوب در بحث های سیاست داخلی و خارجی و مقابله با دلواپسان به خاطر همین یک مورد در انتخابات بعدی به ایشون رای نخواهم داد.
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    نظرات سياسي مطهري عالي است اما نظرات فرهنگي ايشان به هيچ عنوان
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      47 5
      قبول دارم
    • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      13 28
      بهتر بود می نوشتی: نظرات سیاسی مطهری که موافق نظرات من است عالی است اما نظرات فرهنگی ایشون که مخالف نظرات من است به هیچ عنوان./ تکیه روی منِ.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    به عنوان یک کارمند با 15 سال سابقه اگه بخوام بدون ترس از منفی ها و بی طرف قضاوت کنم، باید بگم محیط مختلط کارمندی اصلا جالب نیست.
    • بی نام DE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      5 17
      آفرین.آفرین...
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      16 9
      مطهری یا باید این رفتارش رو توی زمینه های فرهنگی درست کنه، یا باید قید رأی آوردن تو انتخابات رو بزنه
  • مانا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    65 5
    آقای مطهری معلوم نشد از کدام جناج هستند. تفکیک جنسیتی موجب از دست رفتن فرصتهای شغلی برای زنان میشود. آیا غیرت دینی شما با فساد اداری و رشوه، کودکان کار، فقر زنان خود سرپرست به جوش نمی آید؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    92 13
    بابا این اقا شده مایلی کهن سیاست خبر جون ترو خدا انقد ازش حمایت نکن
  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    40 7
    متاسفانه هم به نعل می زنی هم به میخ علی جان کار این اقا سیاسیست برادر
  • امیر IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    48 1
    مشکل از مدیران شهرداری است که معلوم نیست چرا این قدر زیاد هستند و مشغول چه کاری هستند ...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    38 2
    اينكه آزادي بايد در چارچوب دين باشد شكي نيست ولي نكته مهمتر اين است كه با كدام تفسير از دين و اينكه مفسردين چه كسي باشد
  • دیوید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    48 5
    ما که بلاخره نفهمیدیم به چه ساز ایشون برقصیم. یه روز متناسب با سال 2014 میلادی صحبت میکننّ، یه روز متناسب با ......... بنویسم منعکس نمیشه، خودتون تکمیلش کنید
  • بدون سانسور FI ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    9 77
    جالبه همین کسایی که تا دیروز طرفدار پروپاقرص جناب مطهری بودن و منتظر انتخابات بعدی مجلس و دادن رای بالا به این نماینده حالا افکار ایشان رو خطرناک میدونند ... چرا ؟ چون حرف منطقی میزنه و مثل بعضی از مردم مغرضانه و از روی تعصب نظر نمیده
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    46 2
    اخه در ورودی مسجد را با کار کردن زن ومرد دریک مکان مقایسه میکنید؟ در درب ورودی خروجی. ازدحام پیش میاد که مساله اش با کار کردن در یک مکان فرق دارد حالا اگر پیامبر میگفت خانما برن یک مسجد دیگه اونموقع مساله قابل بحث بود
  • میلاد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    73 6
    این کار شهرداری فقط اقدامی است برای تحت فشار قرار دادن دولت برای انجام همین کار در اداراتدولتی و به طبع اون نارضایتی مردم و رای نیاوردن روحانی در دوره بعد واقعا متاسفم به جای اتحاد و ساختن کشور فقط در فکر مبارزات حزبی هستن حال هم دیگرو بگیرن
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    42 2
    اگه مردم تو حرفای آدما تناقض پیدا کنند دیگه بهشون اعتماد نمی‌کنند.
  • مهندس A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    79 3
    اگر شهرداری به دنبال تکریم بانوان است بهتر نیست جلوی این ساخت و سازهایی رو بگیره که امنیت روانی رو از خانم ها گرفته الان جلوی منزل ما طرف ۹ طبقه ساخته که همین یه وجب حیاطی که مادرم می تونست بره هم از بین رفته
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      56 2
      واقعا صحيح است اگر كار شهرداري از روي صداقت است نه ريا و نمايش ،غيرتش از انجام ندادن وظايف ذاتي اش بدرد بيايد . آيا اين نحوه شهرسازي و تراكم زيبنده يك كشور اسلامي است كه با پول هر تخلف شهرسازي پذيرفته مي شود.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    36 5
    اگه مطهري از اين طرح دفاع نكنه پس كي دفاع كنه؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    97 8
    انسان سرشار از معایب و محاسن است . آقای مطهری نیز نقاط ضعف و قوت دارد . و اعتقاد به تفکیک جنسیتی از نقاط ضعف ایشان میباشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    21 89
    دم مطهري گرم
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    امان از اصلاح طلبان بی منطق تا دیروز مطهری رو حلوا حلوا میکردن وحرفاش تیتر یک روزنامه های زنجیره ای بود اما امروز آدم بدی شده چرا چون حرف حق زده .چه خوش است تا محکه تجربه آید به میان ....
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      17 9
      ما اصلاح طلبان نگران اقای مطهری هستیم که در این دامهای سیاسی نیفته. مدتهاست که با آقایون شهرداری چی از نوع مدیرش داریم سرو کله می زنیم و می دونیم چکاره اند.
  • فدایی داری IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    16 27
    مطهری حرف حق زدی داداش، فدایی داری.
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    19 7
    آقاي مطهري به اراي مثبت و منفي دقت كن
  • محمدی A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    18 21
    باسلام ضمن تشکر از جناب آقای قالیباف از مسئولین استان البرز میخواهم این طرح را در استان البرز هم اجرایی کنند.
  • dasona A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    17 12
    به درست و غلط بودن سخنان ایشون کاری ندارم ولی اون چیزی که کاملا مشخصه اینه که ایشون بدون هیچ گونه تعلق و تملق به یه گروه سیاسی خاص عمل می کنه و نه از ملامت ملامت گران می ترسه و نه از ستایش شدن خوشش می یاد. آزاد و رها.
  • منصور نوين IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    8 31
    خيلي عالي بود آقاي مطهري، هم حرف هايتان درباره حصر بي محاكمه منطقي بود و هم حرف هاي فرهنگيتان، مثل هميشه رضاي خدا را در نظر بگيريد نه رضا و به به و چه چه مردم را
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    30 10
    اصولگرایان هم عقل ندارند
  • محمد رامشیر444444444 A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    9 14
    به محتواینظر اقای مطهری کاری ندارم.اما بزرگترین نشانه آزادگی این مرد همین نظرات سیاسیفرهنگی ایشان است.هیچوقت به این فکر نکرده که ممکن است چپ یا راست از نظراتش خوششان بیاید یا بالعکس.سیاسی هایش یه مذاق اصولی خوش نمی آید و فرهنگی هایش به مذاق اصلاحی ها...همین که خود هست و اندیشه اش را بدون ملاحظه جناحی عنوان میکند، نشانه مردانگی اش است. بر جان لطفا منتشر کن
  • سام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    27 4
    خوب شد وزير ارشاد نشدي...
  • سمنانی A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    26 3
    آدم تو کار آدم های مثل مطهری میمونه.از این آقا بعید بود
  • اهری A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    10 2
    یک سوال دارم لطفا اقای مطهری جواب بدهند . اگر در اسلام مسئله تفکیک جنسیتی مهم بود چرا خداوند متعال اعمال حج و طواف ها و سعی صفاو مروه و وقوف در عرفات و منی را بصورت زن و مرد جدا قرار نداده ؟ با این همه ازدحام جمعیت در اعمال حج حتی هیچ کدام از علمای اسلامی بخود اجازه نداده اند که مثلا بگویند از این ساعت تا این ساعت اقایان بعد خانم ها و یا محل تردد انها را جدا کنند؟ پس لطفا برای تایید نظرات خود از اسلام مایه نزارید.
  • آریو IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    8 6
    من نمیدونم چرا بیشتر موافق های این طرح خارج از کشورن بابا خوب برگردین من شخصا قول میدم سلولای انفرادی درست کنم که اصلان جنس مخالف تو 24ساعت نبینین والا ضمنا کسایی که دم از قوانین اسلامی میزنید واسه موارد دیگه اسلام قانون نداره مثل ربا،دزدی،دروغ،رانت،مال مردم خوری سودی که بانکها میگیرن بریز بپاش برخی مسوولین وامهای کلان و.........
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 3
    آقای مطهری آیا تضمین میدهید که این جداسازی ها تاثیری بر میزان استخدامی های خانم و آقا و اخراجی های خانم و اقا نداشته باشد؟آیا تضمین میدهید که تاثیری بر ترفیع های شغلی نداشته باشد؟آیا بررسی کرده اید ببینید هزینه ی زیادی لازم دارد یا کم؟هزینه برق و سیستم سرمایشی و گرمایشی ممکن است دوبرابر شود
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 3
    تکریم یا تکریه زنان؟ کرامت یا کراهت؟
  • سیدجلال IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    5 5
    درود برمطهری که با همه اشتباهاتش درمسائل مختلف ولی درموارد عفت وعصمت واکرام بانوان محترمه ازپدرش ارث برده
  • زینب A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 1
    والله از وقتی که بنده یادم میاد,ما داشتیم محیط های مختلف رو خالی می کردم برای جماعت صمیمیت طلببرای ما نه امکان ادامه ی هیچ یک از فعالیت های فرهنگی هنری وجود داره, نه کاری.من به شخصه بعد دبیرستان قید تئاتر رو زدم,چون یکی از دوستانم که چندان حساس به این روابط هم نیست نقل کرده که جو کلاس های تئاتر خصوصی انقدر صمیمیه که خودش هم نمیتونه بیش از چند جلسه تحمل کنه.به شب شعر ها و اجتماعات ادبی که عملا نمیشه فکر کرد. دیگه محیط کاری بماند.تو همین دانشگاه های مطرح کشور هم آقایون انقدر بی شعورند که با وجود حداقل دو راستا نیمکت باز هم ردیف های جلو همه ی راستاها رو با قد دیلاقشون اشغال می کنن و حتی به فکر تکریم زن هم نیستند.و عدالت هم چنان جاریهاگر می ترسید به پز قبای افراد پایبند بربخوره,نترسین. نمیخوره