ایرنا نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت قرار نیست در زمینه‌هایی که بخش خصوصی ورود پیدا کرده رقیب این بخش باشد.

حسین انتظامی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح خبرگزاری علم و فرهنگ (سینا) گفت: دولت قرار نیست در هیچ مسیری رقیب بخش خصوصی باشد و در جایی که بخش خصوصی بتواند فعالیت کند ما به نفع آن‌ها عقب نشینی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاسیس رسانه جدید دولتی در دستور کار ما نیست و در حوزه‌هایی که بخش خصوصی رسانه دارد ما نیازی به حضور نمی‌بینیم اما به طور حتم در حوزه‌های حاکمیتی و حوزه‌هایی که جذابیت ندارد بخش دولتی حاضر خواهد بود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرگزاری سینا نقش مهمی در توسعه علمی خواهد داشت و دلیل سرمایه‌گذاری دولت در این بخش اهمیت کار خبرگزاری سینا است.

وی ادامه داد: ما در نظام آموزش نباید به مسائل علمی بی توجه باشیم زیرا توجه ما باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

انتظامی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در توسعه کشور موثر باشیم نیازمند سواد علمی هستیم؛ در توسعه علمی نیاز به روزنامه نگاری علمی داریم و تاسیس خبرگزاری سینا نیز به خاطر اهمیت علم است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید خبرنگاران خبرگزاری سینا علم را به زبان مردم دربیاورند تا راحت‌تر قابل فهم باشد و این حرکت سینا می‌تواند برای کشور ارزشمند باشد.

وی یادآور شد: به شدت علاقه داریم که در بخش‌های تخصصی، انجمن روزنامه‌نگاران داشته باشیم. در صورتی که این اتفاق رخ دهد وظیفه دستگاه‌ها مشخص می‌شود و آن‌ها به دنبال آموزش خبرنگاران تخصصی خواهند رفت.

انتظامی گفت: طرح رتبه‌بندی رسانه‌های فعال در فضای مجازی را آغاز کرده‌ایم و برای این کار ۴۰ فاکتور داریم.

وی ادامه داد: در ایران ۴۰ خبرگزاری فعالیت می‌کنند که تنها چند خبرگزاری شاخص‌های لازم را در اختیار دارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    فقط دوستان میتواننداز بخش خصوصی بدبخت انواع مالیات عوارض بیمه و...... بگیرند و بخش دولتی مغازه بقالی و نشر وغیره با امکانات دولتی ایجاد کند و با بخش خصوصی مسابقه بدهد