فرزانه طاهری مترجم و رییس هیات مدیره بنیاد گلشیری، در نامه‌ای به درخواست نویسندگان مبنی بر راه‌اندازی مجدد جایزه گلشیری پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش و در پی اعلام بنیاد گلشیری مبنی بر توقف برگزاری جایزه ادبی گلشیری بیش از صد نویسنده، در نامه‌ای از فرزانه طاهری و بنیاد گلشیری خواستند که در تصمیم خود صرف‌نظر کنند.

حالا فرزانه طاهری در نوشته‌ای کوتاه به این نامه پاسخ داده است. در این نوشته آمده است:

«دوستان و علاقه‌مندان جایزه گلشیری و داستان‌نویسان عزیزی که با نوشته‌های خود و نیز امضای نامه جمعی ما را به تداوم جایزه گلشیری فراخوانده‌اید، از همه شما بابت حسن نظرتان سپاسگزارم. شاید نیازی به تاکید بر این واقعیت نباشد که گرفتن این تصمیم برای من و ما دست‌اندرکاران جایزه ابدا ساده نبوده و حاصل ماه‌ها اندیشیدن و ارزیابی و بحث بوده است.تردید نکنید که اگر راهی می‌یافتیم تا جایزه را در همان سطح کیفی مورد نظرمان ادامه دهیم مطمئنا چنین می‌کردیم. پس با احترام به همگی شما، امیدوارم موقعیت ما را درک کنید، به تصمیم ما احترام بگذارید و ما را در ادامه راهی که برگزیده‌ایم یاری کنید.»

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    10 12
    فشار وارده...شک نکنید
  • مهران IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    14 2
    واقعیت این است که تعداد زیادی از آن آقایان و خانم هایی که نامه امضا کرده بودند از این جایزه سود می بردند چه با گرفتن آن جایزه و چه با دادن آن به دوستان و ندادنش به دشمنانشان. آن وقت همه چیز به اسم فرزانه طاهری بیچاره و بنیاد هوشنگ گلشیری تمام می شد. بانیان امضای نامه هم بعضی از همین ها بودند. یک عده شان هم کسانی بودند که اصلا عشق امضای نامه دارند همین جور دوست دارند هر نامه ای بود امضا کنند. کار عاقلانه ای بود برچیدنش.
  • حسین RO ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    1 0
    من هم معتقدم کاری که خانم طاهری کرده عاقلانه بوده .
  • ایرج بدربانی A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    5 0
    جواب دراین شعرفردوسی است که گفت:روزگاری میرسدکه اخلاق پاکیراستی ودرستی واخلاق چنان سقوط میکندکه:...هنرخارگردد،جادوئی ارجمندنهان راستی آشکاراگزندد