آمریکا برای رضای خدا داعش را بمباران می کند؟

دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ خبرآنلاین، با اشاره به اهداف آمریکا برای سرکوب داعش، برای گذر از آشفتگی موجود در دنیای مسلمانان، توصیه هایی به متفکران اسلامی کرده است.

عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران در بخشی از یاداشت نوشته است:

«این روزها، رفتار زشت داعش در کشتار مردمان مسلمان و غیرمسلمان، آن هم به شکل بسیار فجیع، و نیز اعدام سربازان بیگناه در پادگانها و هجوم به اقلیت های مذهبی و عرضه آنان برای فروش و مسائلی از این قبیل، چنان تصویر زشتی از این گروه پدید آورده است که حالا، وقتی امریکا آنها را بمباران می کند، دست کم بسیاری از مردم، به خصوص آنها که زیر فشار داعش بوده یا به خاطر تبلیغات خود داعش در ارائه آن فیلم ها و تصاویر از آنان متنفر شده اند، اظهار رضایت می کنند... امریکا با توجه به خوی استکباری خود، بسان گربه ای است که برای رضای خدا موش نمی گیرد، بلکه هدفش، به گفته خود اوباما در درجه اول، تامین منابع استراتژیک امریکا در منطقه است و بعد از آن ادعای حمایت از اقلیت های مسیحی و ایزدی است. در حالی که آنچه در این دو ماه از شیعیان اعدام و قتل عام و آواره شدند که نمونه اش آوارگی دویست هزار نفری ترکمانان شیعه در تلعفر بود، هیچ واکنشی در امریکایی ها ایجاد نکرد.»
این عضو پرکار وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به متفکران اسلامی توصیه کرده است:
«اکنون چند سؤال: آیا اکنون وقت جهاد بود یا گفتگو؟ آیا در دین فقط جهاد تعبیه شده یا دعوت به قول احسن هم وجود دارد؟ آیا پیامبر فقط نذیر است یا بشیر هم هست؟ ‌ آیا نمی توانستیم با مشارکت در دنیای جدید، با ابزار اخلاق و فرهنگ، راهی برای پیشرفت خود باز کنیم؟‌ و سوالات دیگر....
به نظرم در این عرصات، وظیفه متفکران اسلامی در هر نقطه است که از تجربه گذشته درس بیاموزند. آنها باید قبل از هرچیز غرب را بشناسند، فرهنگ غرب را بفهمند، و بدانند که با قومی عقب افتاده روبرو نیستند که آنان را با جهاد زیر سلطه درآورند. آنان باید بدانند که توانایی نظامی در آن حدی ندارند که بتوانند موفقیتی داشته باشند. آنها باید وارد یک جریان فکری جدی شوند. در ساختن دنیای جدید مشارکت کنند، با دیگران مسابقه فکری دهند، جنبه های زیبای دین خود را بشناسانند، و آرام آرام، شاید یک یا دو قرن دیگر، راهی برای پیشرفت جدی خود فراهم کنند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    88 23
    امريكا براي رضاي خدا بمباران نميكنه قبول شما جرا براي رضاي خدا جهاد نميكني؟
    • جلال IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      10 14
      چرا شما سوال رو با سوال جواب میدی؟؟
    • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      4 11
      این حرف درست مثل اینه که بگی : چرا برای رضای خدا وارد باطلاق نمیشی تا خودت هم فرو بری و غرق بشی . . .
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    46 13
    نکنه توقع داشتید برای رضای خدا باشه؟؟
    • بی نام US ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      14 15
      اگه مطلب رو کامل میخوندی این حرفو نمیزدی. مگه ایشون گفته آمریکا باید برای رضای خدا اینکارو بکنه؟ این مطلب برای روشن شده عده ای نادان هست که فکر میکنن امریکا حامی مطلق حقوق و بشر و عاشق چشم و ابروی قشنگ ماست.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    99 24
    امریکا کشوری نیست که از شکم مردمش بزنه به بقیه بده برعکس خیلیا
    • معصومه A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
      19 17
      فعلا که داره پول مردمش رو میده اسرائیل ، بمب کنه بریزه رو سر مردم غره برعکس خیلیا
    • نسیم EU ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      10 11
      همین جا هم اشتباه میکنی .بلکه باید میگفتی کی برای رضای خدا اینکار میکنه که آمریکا بکنه؟....خود ما هم به به صراحت میگیم که اگر به حماس کمک نکنیم باید در میدان انقلاب تهران بجنگیم یعنی عملا برای حغاظت خودمون.سیاست همینه.الان مزاحمین خلق هم از غزه طرفداری میکنند. خودت تا آخر بخون چه خبره؟؟
  • سلیمی A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    28 7
    امریکا اگر ذاعش را بزنه ما معترضیم اگر نزنه باز هم معترضیم. این امریکا چه کار باید بکند که بگوییم کارش درسته؟
    • حقیقت گو IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      5 9
      آمریکا دقیقا کارش اینه که گروه هایی مثل القاعده و داعش را ابتدا تقویت می کند و مثل سگ هار به جان منطقه می اندازد و بعد در چهره ی یک قهرمان وارد می شود و مثلا مردم را از دست این جنایتکاران که خودش روزی تقویت و تجهیزشان کرده نجات می دهد. واقعا جای تقدیر و تشکر داره این سیاست کثیف؟
  • سپیده IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 20
    دوستان انگار ازخودمردم امریکا بیشتر طرفدارش هستندخودمردم امریکا ازاینکه مالیاتهایشان صرف دادن اسلحه به اسراییل میشه ناراضینداما اگر کشوری کمک به بچه های تکه تکه شده غزه یا سربریده عراق کنه قضاوت میکنه که ازشکم مردم زده وقتی درایران جنگ بشه امثال شما میخواهیددفاع کنیدخداکنه به ایران حمله نشه جون مردی باقی نمونده اگربودازکمک به کودکان شاکی نبودید
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    4 2
    فعلا هر کس به اوارگان عراقی، غزه ای ،اوکراینی ا فغانی و .... کمک می کنه با هر نیتی خدا ازش راضی باشه مردم عادی گناهی ندارند .
  • مرد نیمه شب IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 3
    دوستان ایران میتونه یه چرخش ۱۸۰ درجه ای انجام بده و در عین حال منافع خودش رو هم حفظ کنه. میشه لا چشم باز و تعامل حتی به داد دل مردم غزه هم رسید.
  • حسین IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    2 2
    میشه از این اقای دکتر بپرسید از گفتن این حرفها چه منظوری داشته ؟
  • علی A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 0
    برای رضای خدا یابرای رضای بنده خدا چه فرقی میکنه به هر علت که داره بمباران میکنه انشاءلله موفق باشه