۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

در حکومتهای مردم سالار مخصوصا در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سرمایه اصلی و رای آنها میزان ارزیابی صلاحیتهاست.

به خاطر ساختار مردم سالاری دینی و آزادیهایی که افراد در سطح مختلف به دست آورده اند هرکس با بیان مسئله و موضوعی جامعه را دچار شک و تنش اجتماعی می کند. با توجه به جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد سخنان و اظهارنظرهای آنها تاثیر مختلفی بر افکار عمومی دارد. وقتی یک سازمان بین اللملی به غلط اعلام می کند ایران دومین کشور افسرده جهان است و صاحبنظران و نهادهای متولی پاسخی به این ادعای پوچ نمی دهند، اضطراب اجتماعی در جامعه پررنگ تر می شود، جنجال و کشمکشهای سیاسی به ویژه در دو دهه گذشته باعث زیانهای فکری، مادی و معنوی شده که بعضی از آنها غیرقابل جبران بوده و آثار عوارض عمیق و دراز مدت برجامعه می گذارد. ضمن درخواست از مسئولان محترم به ویژه ریاست جمهوری و همکاران ایشان مبنی بر رعایت امنیت روانی جامعه به عنوان یک پژوهشگر به نکات زیر در حد نمونه اشاره می کنم:
الف: در موضوع گرانی خودرو وقتی جناب رئیس جمهور اظهار نظر می کند یکی از همکاران ایشان بلافاصله گزارش غلط را پایه اظهار نظر رئیس جمهور بیان کرده و به طور تلویحی حرف ایشان را رد می کند، در این میان مردم سرگردان می مانند که مگر می شود به رئیس جمهور هم گزارش دروغ داد؟
ب: در بحثهای سیاسی ،چه در مورد توافق هسته ای و چه مسئله استیضاح و موارد مشابه وقتی بزرگان به پاسخگویی یکدیگر می پردازند و اختلافها و سواستفاده های میلیاردی بلا تکلیف و سرگردان می ماند مردم سوال می کنند آیا حفظ منافع جامعه مهم است یا منافع فردی و سیاسی؟
ج: وقتی مسئولان ارشد اعلام می کنند در شیر روغن پالم وجود دارد،اما اداره استاندرد انکار می کند و از روغن پالم تعریف و تمجید می کند مادرانی که به فرزندان خود شیر می دهند یا افرادی که برای سلامت و بهداشت شیر مصرف می کنند ،سرگردان می مانند بالاخره چه کسی راست می گوید.این سردرگمی ها به کجا منجر می شود؟
د: در سقوط هواپیمای ایران 140 وقتی دهها خانواده داغدار می شوند و بعدا متوجه می شوند این نوع هواپیما صلاحیت فنی برای پرواز ندارد در قلب داغدار آنها چه می گذرد؟
در این میان نکات و مشکلات متعدد دیگری وجود دارند که بیان هر یک نیاز به بحثهای طولانی دارد مثل مشکل قطع یارانه ، بلاتکلیفی خریداران مسکن مهر، متقاضیان وام ازدواج و ....
مردم مبهوت و مات چشم بر رسانه ها دوخته اند و به دنبال حقیقت وقتی سخن دل نمی شنوند در رسانه های بیگانه به جستجو می پردازند آنگاه هزار دروغ در کنار یک حقیقت به آنها داده می شود که اگر وحدت و همدلی بین مسئولان ،مردم و دولت بیش از این دستخوش دگرگونی شود به زودی شاهد کفران نعمت خواهیم بود و بهترین روش در این میان گوش جان به رهنمودهای رهبری بستن و به کاربردن رهنمودهای ایشان برای نجات از این ورطه هولناک است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =