جلسه وزیر بهداشت با نمایندگان صنایع لبنی درباره پالم/ اعلام نام متخلفان در صورت تکرار تخلف

وزیر بهداشت گفت: وظیفه وزارت بهداشت مراقبت از سلامت مردم است و ما در این مورد با هیچ کس شوخی نداریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در جلسه مشترک با رییس موسسه استاندارد، رییس سازمان غذا و دارو، معاون جهاد کشاورزی و رییس اتحادیه شیر و لبنیات، دبیر انجمن صنایع لبنی، و تعدادی از تولید کنندگان محصولات لبنی با تاکید بر اینکه ارزش دولت ها به راستگویی آنها و اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه هر کشور در سایه عملکرد صحیح دولتها حاصل می شود، گفت: از این که به مردم راست بگوییم نباید پشیمان باشیم.

هاشمی گفت: برخی ملاحظات باعث خودسانسوری و ریزش اعتماد عمومی می شود و اینجاست که فاصله دولت و مردم زیاد می شود. البته هر حرف حقی را نمی توان هر جایی بیان کرد ولی حقوق مردم این است که واقعیات را از آنها مخفی نکنیم.

وزیر بهداشت با اظهار امیدواری از اینکه، بتوانیم در دوره چهارساله اول دولت یازدهم به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنیم، گفت:وظیفه وزارت بهداشت مراقبت از سلامت مردم است و ما در این مورد با هیچ کس شوخی نداریم.

او با اشاره به اینکه، فساد تقلب در مواد غذایی و دارو خیلی سنگین است و در دین اسلام جرم سنگینی دارد، افزود: سلامت مواد غذایی و دارو بخشی از سلامت مردم، است و در این زمینه تولیدکنندگان باید در کنار سایر سازمان های مرتبط با سلامت مردم تلاش کنند.

هاشمی گفت: مردم به ما اعتماد کرده اند و یکی از موارد حق الناس همین مسئولیتی است که به گردن ما گذاشته شده است. نباید با توجیهات امروزی حق مردم را نادیده بگیریم.رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی در مورد وجود روغن پالم در محصولات لبنی خوب عمل کردند ولی در مواردی نیز قلم ها آلوده به سیاست و موارد اقتصادی شد.

وی در پاسخ به اظهار نگرانی ها از کاهش مصرف لبنیات در جامعه گفت: سیاست زدگی در عالم رسانه خوب نیست و رسانه ها در اصلاح کج روی ها قدرت زیادی دارند و اگر مردم باور کنند که ما با آنها صادق هستیم، مصرف موارد لبنی افزایش خواهد یافت. برای همین است که ما به عنوان مسئول سلامت مردم باید درازمدت را ببینیم و مردم باید به این باور برسند که چیزی که استفاده می کنند، برای سلامت مفید است.

هاشمی حمایت های دولت در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار داریم هیات وزیران از محل هدفمندی یارانه ها بودجه ای را برای صنایع لبنی کم چرب اختصاص دهد و این صنایع شامل یارانه شود.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از مواد لبنی کم چرب را در میان مردم نهادینه کنیم تا مصرف محصولات پرچرب محدود شود و در مواردی نیز که به محصولات پرچرب مجوز داده شده، باید بازنگری صورت گیرد. این مسئولیت به عهده وزارت بهداشت است و البته سازمان ملی استاندارد نیز وظایفی دارد.

 

همه مجوزها باید بازنگری شود

وزیر بهداشت افزود: سازمان غذا و دارو باید هر مجوزی را که قبلا در مورد تولید محصولات پرچرب داده، مورد بازنگری قرار دهد تا اگر لازم است، خط تولید و پروانه های صادر شده را باطل کند. بازار را باید عاری از موادی کرد که برای سلامت ضرر دارد.

هاشمی گفت: حرکت هایمان در این مسیر البته نباید موجی باشد و بعد فروکش کند. مردم از ان موارد زیاد دیده اند و ممکن است تصور کنند تمام اقدامات در این مسیر موقتی است. تخلف مسلما وجود دارد و نظارت ما است که از آن پیشگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه، سازمان های مرتبط به سلامت مردم باید نظارت مستمر داشته باشند، افزود: اگر تخلفی تکرار شد باید نام متخلفان اعلام شود چرا که بی اعتنایی به این موضوع باعث گسترش تخلف خواهد شد.

 

اگر تخلفات را اعلام نکنیم، به مردم ظلم کرده ایم

وزیر بهداشت افزود: تلاش هایی که در عرصه صنایع لبنی در سالهای اخیر شده، باعث افتخار است ولی به هرحال اگر در این حوزه تخلفات را اعلام نکنیم، به مردم ظلم کرده ایم. انجمن صنایع لبنی در این راستا می تواند با وزارت بهداشت و موسسه استاندارد همکاری کند.

وی گفت: ما در این دولت به درستی نظارت می کنیم و از انجمن ها و خود مردم نیز درخواست کمک داریم، به غیر از محصولات لبنی وارد نظارت بر سایر محصولات غذایی نیز خواهیم شد و طبق قانون متخلفان را معرفی می کنیم. باید مردم را به استفاده از مواد لبنی تشویق کنیم و اگر آسیب هایی به حوزه این محصولات وارد شده، انجمن های صنایع لبنی و تولید کننده ها می توانند آن را جبران کنند.

به گفته هاشمی بحث روغن را نباید به شیر و محصولات لبنی گره بزنیم. مصرف روغن پالم در بسیار از کشورهای دنیا گزارش شده است ولی باید میزان مصرف این روغن در ایران کاهش یابد. دولت، مردم و رسانه ها باید در این زمینه نظارت داشته باشند و امسال نباید واردات این روغن بیش از 30 درصد باشد وگرنه سازمان های ذی ربط همگی مقصر خواهندبود.

وی افزود: در این دولت حرف های متناقضی از سازمان های متولی سلامت مردم شنیده نمی شود و هماهنگی های لازم در این زمینه وجود دارد. چون مردم دولت را یکپارچه می بینند. البته اگر مجوز پالم داده می شود، باید به نوع مرغوب و با کیفیت اختصاص یابد. به هر حال موجی که در روزهای اخیر در مورد استفاده از روغن پالم ایجاد شده را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در همه صحنه ها بتوانیم سلامت مردم و منافع آنها را در نظر بگیریم.


4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    54 74
    آفرين به وزير
    • آرش IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      شما از افراد همین شرکت های متخلف نیستی ، وگرنه کجاش آفرین داره .به نظر من مجلس باید از وزیر سوال کنه خواهشا حمایت کورکورانه انجام ندهید بحث سلامتی در میان است اگر دقیقه ای برای این جور چیزها سلامتی تان به خطر بیفتاد آیا باز هم ...
    • آرمان A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      35 0
      در صورت تکرار ببخشید اینهمه تکرار خوراندن پالم به ملت کم بوده ؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    198 2
    باز نام متخلفها گفته نشد تا مصالح شرکتهای لبنی بر مصالح مردم ارجح تر باشد تا این شرکتها ضرر نکن و مورد تحریم مردم قرار نگیرند آخه تا به کی مصالح امثال این شرکتها که با جان مردم بازی میکنن باید در اولویت باشد ؛شما وظیفه تان است اعلام کنید و گرنه این خیانت به مردم است
    • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      20 0
      برای تشویق شرکت هایی که از پالم استفاده نکردن را نام ببرید
    • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      21 0
      اگه تخلف کنن باز هم اعلام نمیشه مثل اختلاص 3 میلیاردی یا فساد در فوتبال که مشمول مرور زمان شد.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      15 0
      باز هم مصالح باندهای قدرت وثروت به سلامتی مردم ترجیح داده شد آقای وزیر چرا اعلام نمی کنید مگر قرارنبود پلمب شوند از حرف تاعمل.....این هم از وزیر خوب دولت امید که ناامیدمان کردئ
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    136 2
    آقای وزیر چند نفر باید متحمل خسارت بشوند تا اسامی متخلفین را اعلام کنید؟ همیشه محافظه کارید چون از متخلفان می ترسید. آقای وزیر با جان مردم بازی نکنید اگر از اسم متخلفان آگاهی کامل دارید و اثبات شده است، زحمت بکشید و اعلام کنید.
  • رضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    132 7
    "اگر تخلفات را اعلام نکنیم، به مردم ظلم کرده ایم". خوب پس چرا اسامی متخلفان را اعلام نکردید؟ این ظلم نیست؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    102 0
    جناب وزير تا جنابعالي و همكاران محترمتان تصميم بگيريد و اسامي متخلفان را بقول فرمايش خودتان كه حق مردم است اعلام بفرمائيد فكر كنم تا اون موقع ديگه خيلي دير شده باشه. همين امروز اقدام بفرمائيد لطفا.
  • مهدی A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    109 1
    این حقه مردم هست که نام این شرکت ها رو بدونن.. تا کی می خواین از مردم پنهان کنین؟؟
    • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      2 14
      هیچ دقت کردید ملت شما چقدر ولع افشاگری دارید؟ اگر نام ببره شما ماست نمی خورید؟ فقط میخواید افشاگری بشه بلکه شما دلتون آروم شه. همون محمود برای شما بهترین گزینه هست به خدا. خلایق هر چه لایق
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    106 1
    به به. تكرار بشه اسمشونو اعلام ميكنن چه برخورد قاطعي.بابا اينا بايد اعدام بشن كه با سلامتي مردم بازي كردن.واقعا كه متاسفم
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    97 0
    این برند های تجاری مگه میذارن به این راحتی اسمشون برملا بشه پول چه کارها که نمی کنه
  • رضا لرستانی A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    7 0
    آقای وزیر شما به عنوان وزیر اهل عمل شناخته شده اید و مردم انتظار داشتند و دارند که اسمی شرکت های متخلف رو اعلام کنید چون همون طور که فرمودید نگفتنش ظلمه و جرات دادن به متخلفین،الان تصور ما این است که مصالح شرکتهای لبنی بر مصالح مردم ارجح تر است، تا این شرکتها ضرر نکند و مورد تحریم مردم قرار نگیرند. به قول دوستان شاید وقتی اعلام کنید که دیر باشد...
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    12 0
    از آقای وزیر بهداشت بپرسید ایشون به چه اجازه ای از حق مردم گذشت کردند؟ یعنی چی که در صورت تکرار تخلف اسامی اعلام می شوند؟ چرا تا حالا اعلام نشدن؟ آبروی نداشته متجاوزان به حقوق مردم مهم تره یا جون مردم؟ آقای وزیر از چی می ترسند؟ به خدا نوبره این مملکت که با جون و سلامتی آدما بازی کنی بعدشم وزیر ببخشه و بهت یه فرصت بده با ژست قهرمان . درست نمیشه این مملکت که صدا از یه نماینده مردمش در نیومد که کیا سلامتی مردم رو به خطر انداختن اما اگه وازکتومی بود و ساپورت داشتن وسط صحن سینه میزدن
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    آقا چرا مردم نباید بدونن که کدوم شرکت ها بود طوری صحبت می کنند که مردم غریبه اند و نباید از هیچ چیز مطلع باشند حتی اگر اون شرکت ها چربی صفر درصد هم دادن بیرون باید اسمشونو بگید من که خیلی عصبانیم....
  • نیما IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 0
    یک ماه اعتراض مدنی و نخریدن شیر و ماست میتونه همه کار بکنه ولی کو حمایت مردم وقتی میبینن با این شرایط باز هم میخریم مشخصه که به نفع این شرکت ها با ما برخورد میشه
  • حمید A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    آقای وزیر شما که ماشاءالله سرمایه داری پس چرا تعارف میکنی مگه اگه بی کسی در جامعه کوتاهی کنه باهاش مماشات میکنن
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    با عدم اعلام اسامی این شرکتها معلوم است که شما با سلامتی مردم هم شوخی میکنید و برای شما هم سلامتی مردم مهم نیست و مهم شرکتهایی هستند که در این جند سال با بازی کردن با جان مردم از طریق اضافه کردن روغن پالرمو در لبنیات به سرمایه هنگفت رسیده اند و شما حتی به دلیل انواع ملاحظات نمی توانید اسامی این شرکتها را اعلام بکنید و مثلا وزیر بهداشت یک کشور هستید
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 0
    اگر ثابت بشود که استفاده از این روغن موجب بیماری و مرگ عده ای از مردم شده حکم استفاده کنندگان از روغن پالم چیست ؟ آیا این کار معادل قتل نیست ؟ چگونه است که این افراد برای کسب سود بیشتر چنین عملی انجام داده اما در کمال آرامش با وزیر جلسه می گذارند و حتی اسامی آن ها اعلام نمی شود ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    4 1
    بازهم لاپوشانی. فرق بین اعلام نکردن نام متخلفین و عدم طرح موضوع پالم نیست........
  • رضا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    سلام اقای وزیر قرار شد اسامی شرکت هایی که روغن پالم مصرف کردن وبه خوردم این مردم دادند را اعلام کنید که اگر شما اعلام نکنید شما هم به این مردم خیانت کردید
  • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    مگه قرار نبود اسم اون شرکت ها گفته بشه؟
  • بی نام EU ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    یاد یه بنده خدایی افتادم که 8 سال اسم مفسدین رو میخواست از جیبش دربیاره ولی آخرشم این کارو نکرد
  • امید US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    خدایا ما دلمونو به کی باید خوش کنیم ؟؟ چرا مردم برای کسی ارزش نداره. وزیر صنعت از افزایش قیمت خودرو حمایت کرده وزیر بهداشت هم که ...
  • اشكان NL ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 0
    چه جالب از يك طرف دولت اعلام ميكند كه عقيم كردن مجازات داره و از ظرف ديگر اجازه ميدهند اين كارخانه ها با جان ملت بازى كنند،خوب بچه متولد نشود خيلى بهتر هست تا متولد بشود و با اين لبنيات و غذاهاى ناسالم و غير بهداشتى رشد كند كه بعد ها بيماريهاى فراوان بگيرد ،آخه دولتى كه به سلامتى مردمش اهميتى نميدهد چطورانتظار دارد كه زوجها بچه دار بشوند؟
  • شهریار IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    شما باید در كارخونه هایی رو كه به مردم خیانت میكردند پلمپ كنید تا عبرت بشه برای بقیه نه اینكه حتا اسمشونم نگین
  • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 0
    چرا دوباره؟؟ یعنی چی؟
  • جنید A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 0
    شرکت بهمانی..... تا الان گوشی ما رو ترکونده از بس پیام داده ما نبودیم ما روغن پالم نریختیم ما خوبیم بیاین باز هم از ما بخرین.... دلم میگه پول این اس مس تبلیغاتیا از محل سود روغن پالم به دست میاد
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    من نمی دونم چرا اسامی متخلفین میره توی جیبت مسئولین ولی از توش در نمیاد
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    31 0
    خبرهای روغن پالم از "پلمپ کنید" و "بگیرید و ببندید" شروع شد، و بعد به "ای پسر بد" و "دیگه تکرار نشه" ختم شد مایه تأسف است.
  • ایرانی RO ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    5 0
    من همیشه از لبنیات برای خانواده هم اسنتفاده می کنم ولی الآن واقعا سردر گم هستم که آن شرکتی که این چنین تخلف هولناکی انجام داده چه شرکتی است تا از آن شرکت خرید نکنم در غیر این صورت ناچارم هیچ مواد لبنی را خریداری نکنم واگر همه مردم این کار را بکنند صنایع لبنی ضرر می کند و ور شکست می شه واین به نفع آنها نیست پس بهتر است متخف مشخص شود .
  • sia EU ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    5 0
    حتما باید چند نفر بمیرن تا اسم چهار نفر شارلاتان رو بیارین. مردم اگه از خودشون خاصیت نشون بدن و یک ماه لبنیات رو تحریم کنن اون موقع میبینن که شرکتها چه ÷وزه ای به خاک میمالن
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    11 0
    جهان سوم جايسيت كه سلامت ميليونها انسان قرباني سود بيشتر چهارتا شركت شيرفروش ميشود و وزير بهداشت آن جرأت اعلام اسامي آنها را ندارد
  • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    کار این شرکت های لبنیاتی از قتل عمد کمتر نیست.
  • بی نام AU ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    7 0
    کسایی که با جان مردم بازی کرده‌اند باید نامشان اعلام شده مجازات شوند یعنی چی در صورت تکرار تخلف؟، معلوم است به این دولت هم هیچ امید و اعتباری نیست. خواهشا چاپ کن خبر
  • زهرا IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    7 0
    واقعا چه برخورد قاطعی یعنی چی در صورت تکرار. باید مجازات شن اسمشون اعلام بشه چرا با جون مردم بازی می کنید این همه سرطان و سکته تو نسل جدید زیاد شده واسه چیه؟ واسه همین شاهکارهاس دبگه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    5 0
    یعنی این تخلف جرم نیست و فقط تکرارش جرمه؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 2
    دوستان در مورد پالم تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید سم که نیستش.پر مصرف ترین روغن گیاهی جهانه. فقط در شیر نباید تلفیق بشه.من شما رو به مطالعه دعوت میکنم.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      1 0
      بی نام عزیز میدونی کدوم گرید این روغن استفاده میشده؟ نمیدونی عزیزم گرید صنعتی این روغن بعلت ارزونی استفاده میشده آقای اهل مطالعه
  • حیرون النسا A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه برا بار دوم بکشنش جرمه یه بار مردن که اینهمه جروبحث نداره