رئیس انجمن خودروسازان: نباید منتظر کاهش قیمت خودرو بود/نجفی منش:بازار خودرو داخلی این روزها داغ است

بهارستانی ها همچنان پا را از روی ترمز کاهش قیمت خودرو بر نداشته اند و هنوز هم خودروسازان روی افزایش قیمت ها پافشاری می کنند.

بهاره چراغی: بهارستانی ها همچنان پا را از روی ترمز کاهش قیمت خودرو بر نداشته اند و هنوز هم خودروسازان روی افزایش قیمت ها پافشاری می کنند. این در حالی است که نمایندگان مجلس و خودروسازان بر سر موضوع قیمت خودرو مرغ شان یک پا دارد. در این میان این مردم هستند که بلاتکلیف مانده اند. رئیس انجمن خودروسازان معتقد است که به هیچ عنوان قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد و انتظار کاری بیهوده است.

احمد نعمت بخش، رئیس انجمن خودروسازان، در خصوص وضعیت کنونی قیمت خودرو به خبرگزاری خبر آنلاین گفت:« کاهش قیمت ها اتفاق نخواهد افتاد و نمی دانم این چه بحثی است که هر روز درموردش صحبت می کنند. بعد از 15 ماه قیمت خودرو با افزایش 5.5 درصدی رو به رو شده است و این در حالی است که سایر اقلامی که در بازار وجود دارد نزدیک به 70 درصد گران تر شده اند. شرکت های خودروسازی در بورس هم حضور دارند و توسط سازمان حسابرسی تمامی حساب هایشان بررسی می شود که حتی نمی توانند تقلبی را انجام دهند پس این بحث ها را تمام کنیم و افزایش قیمت خودرو که بسیار هم کم بوده است را تمام کنیم.»

وی در ادامه افزود:« باید بدانید که 2 شرکت خودروسازی کشور تاکنون ضرر و زیان های بسیاری را متحمل شده اند و اگر این افزایش قیمت ناچیز نیز از میان برداشته شود و قیمت های نیز کاهش پیدا کند که البته از دیدگاه من چنین اتفاقی نیز نخواهد افتاد، شک نکنید که هر دو خودروساز به مرز تعطیلی خواهند رسید.»

نعمت بخش با گلایه های فراوان از نمایندگان مجلس گفت:« هدف از این بحث ها را نمی فهمم. کاهش قیمتی در میان نیست. چه چیزی ارزان شده است که قیمت خودرو هم باید ارزان شود. باید کمی با منطق به همه مسائل نگاه کرد زیرا حتی قیمت لبنیات 70 درصد گران شده است و نانی که مردم بر سر سفره هایشان می برند نیز از این گرانی ها در امان نمانده است.»

وی خاطر نشان کرد:« اما متاسفانه تا خودرو با افزایش قیمت مواجه می شود صدای بسیاری از آقایان در می آید. چندی پیش یکی از رسانه ها جدولی تنظیم کرده بود که طبق آن قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد. واقعا این خبرهای نادرست را چرا منتشر می کنند و مردم را به مضوعاتی که وجود ندارد دلخوش می کنند؟»

رئیس انجمن خودروسازان درخصوص قیمت خودرو اضافه کرد:«نماینده های مجلس بسیار گله و شکایت داشتند اما روی سخن من با این آقایان است. اگر شما دلتان به حال مردم می سوزد اجازه ندهید که لبنیات و نان مردم گران نشود. نه اینکه برای قیمتی که 5.5 درصد افزایش پیدا کرده است اینقدر دل نگران باشند.»

وی در پایان افزود:« با این حال باید عنوان کنم که به هیچ عنوان امکان کاهش قیمت ها وجود ندارد. حقیقت تلخ است اما نباید منتظر کاهش قیمت ها بود. زیرا اکر تمام حساب های خودروسازان را بررسی کنید کتوجه خواهید شد که ضرر های بسیاری کرده اند. فقط یک احتمال ضعیف برای کاهش قیمت خودرو وجود دارد و این است که این موضوع مصوبه مجلس شود کههمین امر هم باعث تعطیلی کارخانه های خودروسازان می شود.»

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره قطعه سازان نیز در گفتگو با خبرگزاری خبر آنلاین، گفت:« کاهش قیمتی در کار نیست. زیرا اگر یک محاسبه ساده ریاضی در خصوص قیمت ها صورت گیرد متوجه خواهیم شد که کاهش قیمت خودرو امکان پذیر نیست.»

عضو هیات مدیره قطعه سازان در خصوص کاهش قیمت اظهار داشت:« فقط در یک صورت ممکن است که پای کاهش قیمت خودرو در میان باشد و باید دولت بودجه دهد که ما به التفاوت را پرداخت کند که از دیدگاه من چنین کاری با شرایطی که دولت دارد کاملا بعید است و هزینه های بی شماری بر روی دست دولت می گذارد و به هیچ عنوان چنین کاری نیز منطقی نیست.»

وی در پایان گفت:« از دیدگاه من مردم منتظر کاهش قیمت ها نباشند و اگر می خواهند خودرو بخرند دست به کار شوند. مردم ما بسیار هوشمند و دانا هستند و بالاخره وضعیت اقتصادی کشور را می دانند. زمانی که همه چیز گران شده است نباید توقع کاهش قیمت داشت. اتفاقا بازار خودرو داخلی در این روزها بسیار داغ است و مردم به خوبی در حال خرید خودرو هستند.»

با این حال همچنان ستیز بین بهارستانی ها و خودروسازان ادامه دارد و مشخص نیست که قیمت این محصول صنعتی سر از کجا در خواهد آورد. اما به ظاهر تاکنون زور خودروسازان بیشتر بوده و افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو همچنان به قوت خود باقی است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    سلام اگر تعطیل شود مردم ضرر می کنند یا امثال شماها لطفا چاپ کن
    • امير A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      من نه خودرو سازم و نه خودرو فروش، فقط اين رو مي دونم كه با تعطيلي كارخانه ها علاوه بر ضرري كه آقايان مي كنند، حداقل يك ميليون نفر به طور مستقيم و غير مستقيم بيكار شده و از نان خوردن مي افتند. از كارگر خوردو سازي بگير برو تا قطعه ساز و هزاران كارخانه و كارگاه وابسته. چيزي كه هم كه تو اين مملكت همين الانشم زياد داريم بيكاره.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      تنها راهش تحریم خرید خودرو
    • آرش IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      256 8
      آقای امیر نمیشه که برای 1 میلیون نفر حق و حقوق 75 میلیون دیگه رو نادیده بگیری.
    • ایرانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      182 6
      شک نکنید بعد از تعطیلی این مونتاژکارها با ورود خودروهای وارداتی فرصت های شغلی جدیدی ایجاد میشه. بهرحال هر خودرویی نیاز به سرویس دهی داره
    • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      45 1
      آقا یک میلیون نفر کجا بود نهایتاً 50 تا 60 هزار نفر هستند
    • رضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      50 1
      امیر خان 1 میلیون نفر بیکار بشن بهتره تا اینکه هر چند سالی 1 میلیون نفر کشته بشن لطفا چاپ کن....
    • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      40 1
      امیر خان اگر خودرو ساز داخلی درش تخته بشه و خودرو های جهانی وارد کشور بشه بالاخره این خودرو ها نیازمند خدمات پس از فروشند . کارگر خودرو ساز هم اگر فنی و کاربلد باشه مطمئنا جذب خدمات پس از فروش اتوموبیل های وارداتی خواهد شد . مشکل اینه که خیلی از همین افراد نه فنی هستند و نه کاربلد و معلوم نیست توسط چه سازمان منابع انسانیی صلاحیتشون برای کار در خودرو سازان داخلی تایید شده .
    • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      42 1
      در پاسخ به امیراز کجا یک میلیون نفر صفکار و نقاش و مکانیک و ... کا شامل نمی شود عزیز جان مستقیما شاید 40 هزار نفر ایکاش بجای حمایت از خودروساز ْحمایت به سمت کشاورز و دامدار برود
    • حسن EU ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      3 0
      5.5 درصد دروغ بسیار حیله گرانه ای است ، پراید 131 اسفند 92 17.6 قیمت مصوب کارخانه و مرداد 93 20.2 باز هم قیمت مصوب کارخانه است . حدود 15 درصد می شود .
  • عربلو A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    437 4
    رفتيد با پول مردم و توليد انواع اقسام ملك و مستغلات و بنگاه داري و تاسيس بانك و هزار تا چاله و چوله بي ربط براي خودتان درست كرديد و حال ضرر و زيان آن را ميخواهيد از جيب مردم و به است حمايت از توليد خارج كنيد ؟ زهي خيال باطل ، مطمئن باشيد كه اگر پيگيري مجلس هم به نتيجه نرسد حتي به قيمت جمع كردن اين بساط معركه و خيمه شب بازي كه به راه انداختيد مردم از اين تابوت و ارابه هاي مرگ استقبال نخواهند كرد به همان حساب ساده و دو دو تا چهارتاي رياضي كه ظاهرا ً فقط شماها ازش سر در مي آريد
  • قلي IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    339 4
    بمونيد تا بخريم،اولا جيب ملت رو ساير بخشها قبلا خالي كردن ثانيا پرايد21ميليون و سمند 31ميليون نميارزه،قبلا 4ميليون براتون تموم ميشد ميفروختيد8ميليون،الان 8ميليون كه تموم ميشه بنا نيست بديد21ميليون،شما خودروسازها رو به جرم گرانفروشي طي30سال گذشته بايد محاكمه كنن.
  • ali A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    272 2
    عضو هیات مدیره قطعه سازان: گفت:« از دیدگاه من مردم منتظر کاهش قیمت ها نباشند و اگر می خواهند خودرو بخرند دست به کار شوند. مردم ما بسیار هوشمند و دانا هستند و بالاخره وضعیت اقتصادی کشور را می دانند. زمانی که همه چیز گران شده است نباید توقع کاهش قیمت داشت. اتفاقا بازار خودرو داخلی در این روزها بسیار داغ است و مردم به خوبی در حال خرید خودرو هستند.» شما يا از زندگي مردم چيزي نميدوني يا خودتو زدي به کوچه علي چپ
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    297 2
    خداييش پژو پارس 50 ميليون ارزش داره ؟ يعني از لحاظ كيفيت و كميت با ي تويوتاكرولا و هيونداي النترا 17000 دلاري برابري ميكنه ؟
    • حمید A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      193 9
      آره بابا چرا برابری نمی کند دقت کن از لحاظ قیافه ازلحاظ آپشن ازهمه لحاظ بابا برو خدارو شکر کن پرشیا خیلی سرتر از اینهای که شما نام بردی می دانی چرا ؟ چون آخه دیگه تولید نمی شه تو دنیا یواشکی عتیقس نگی به کسی ها ببین این آقای نعمت زاده چقدر خوشحاله بخاطر اینکه به هموطناش داره خودروی عتیقه می فروشه قیمت این خودرو در دنیا که نگو صفرهاش قابل شمارش نیست . ناراحت میشم اگه به کسی بگی ها ........................نگی نگفتی ها .....................بازم می گم ناراحت می شم ها..............
  • عباس IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    212 5
    عوامل رانت و گرانی خودرو همین اقایان هستند که از زبان مدیرعامل دو خودرو ساز هم صحبت میکنند . چون خودشان ذینفع هستند بذارید ماشین وارد بشه بعد به هر قیمتی میخواین بفروشید مردم تا کی میخوان خودروی بی کیفیت رو با قیمت گزاف بخرن؟ چرا دولت اقای روحانی از این صنعت کاذب دفاع میکنه؟
    • روحيه A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      168 2
      چون اين صنعت مثل يك هلو خوشگل و پوست كنده براش ميمونه ،
    • مهدي A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      114 5
      سلام عباس آقا . اگر ماشين هم وارد كنيم باز هم قيمت خودروي داخلي كم نخواهد شد . چون ماشينهاي وارداتي با تعرفه بالا و دستهاي پشت پرده به قيمتي به مصرف كننده ميرسه كه مردم مجبور به خريد خودروهاي داخلي ميشن . مگه ماشينهاي چيني بدكيفيت تر از محصولات خودمون رو بشه خريد .
    • حداديان A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      494 3
      كود و آبياري اين درخت هلو هم جان و مال و خون مردم است
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    107 2
    کارخانه های قطعه سازی ک با حمایت شما شدن برند نه به خاطر کاردانی صاحباشون مشخصه دنبال چی هستین،تنها راه آزاد سازی وگرنه همین آش و همین کاسه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    79 3
    واقعا کاذبه درست گفت دوست عزیزمون،این همه ذخایر زیرزمینی همونارو بیارین مث کشورای عربی تقسیم کنین چرا الکی مردم را سرکار میبرید سرشونو مشغول میکنین بزرارین تفریح کنیم ماهم
  • reza IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    158 2
    مثله مرد نمیخریم. یعنی از المانی ها عقب تریم قیمت شیرشون گرون شد دقیقا 3 روز نخریدن رییس جمهورش از مردمش عذرخواهی کرد لطفا مردم سایت ایرانخودرو باز شد نخرین بذارین دلال ها بخرند. انقد نخریم تا به زانو در بیان اینا اینجوری ادم میشن نه با حرف. نمیخریم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    123 0
    نمیدونم دیگه با چه مدرکی باید به مسئولین بگیم که انحصار بازازو بشکنن؟ همه گیر دادن به قیمت در صورتیکه با این لحنی که اینا حرف میزنن نه به قیمت توجه دارن نه به کیفیت. پشتشون خیلی گرمه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    134 0
    تا زمانی که کسانی امثال این آقایان در خودرو سازی ها ریاست می کنند این صنعت هر روز بدتر از روز قبل خواهد شد وزیانش رو هم باید مردم بدهند
  • خواهشا چاپ کن این یکیو A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    95 0
    آقایون اولا خودرو 5 درصد ارزون نشده سال 85 بهمن ماه 206 خریدیم 14 میلیون تومان الان هستش 3738 میلیون تومن یعنی 271 درصد افزایش قیمت دوما به طور مثال یه کارمند حقوق بگیر درآمدش 70 درصد افزایش داشته که باید خودرو 70 درصد افزایش داشته باشه که شما راضی شوید سوما شما الان خودرویی که تولید می کنید بسیار بی کیفیت تر هستش چون من هم 206 85 دارم هم 20691 ولی از 85 خیلی خیلی راضی ترم به طور مثال 20691 وقتی می خوای سبقت بگیری یک ثانیه ای تاخیر داره تا شتاب بگیره شما خودت حاضری تو همچین ماشینی بشینی؟؟ یا ماشین ... رو سوار میشید؟؟دیدم که میگم چهارمن با 17 هزار دلار که با دلار 3100 میشه 51 میلیون مردم تو کل جهان میتونن یه ماشین هاچ بک به طور مثال فورد فیستا سوار شن نه 206تیپ 6 4 دنده
    • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      9 3
      اين چه شيوه نوشتنه؟
    • بی نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      2 0
      من درست نوشتم ولي خبر انلاين خط فاصله هارو حذف كرده ببخشيد
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    186 0
    سزاي گرانفروش نخريدن است
    • حسين IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      72 3
      آره ، اما مردم ما مرد اينکارا نيستن
    • محسن A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      17 0
      دوست عزیز، آقا حسین خوب گفت "مردم ما اینکاره نیستن". از دیروز سایت ایران خودرو شروع به فروش نقدی کرده. برو ببین ظرف کمتر از نصف روز ظرفیت تمام نمایندگیها تکمیل شده. میدونم دلال ها و واسطه ها این وسط کلی ماشین ثبت نام میکن، اما بالاخره باید این ماشینها رو به کسی بفروشن یا نه؟ ما مردم عادت داریم همش شعار بدیم، پای عمل میرسه همه مون جا میزنیم و هر کس فقط به فکر خودشه.
  • صفدر A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    84 5
    حتما زور مجلس به اقاي نعمت بخش ميرسه كه فراترازقانون حرف ميزنه وحرف هيچ كس روقبول نداره مگه اين فردمنصوب چه كسي است؟
  • امیر IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    9 114
    با اینکه ممکن است حرفای رئیس انجمن قطعه سازان به مزاج اکثرمون خوش نیاد ولی با یک حساب سر انگشتی میتوان دید که زیاد بیراه هم نمیگه. نمایندگان محترم لطف نموده جلوی افزایش سرسام آور لبنیات ونان و...بگیرند که هروز سفره مردم خالی تر نشه
  • مهران IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    103 3
    مگه مردم مسول بی کفایتی شما هستند که باید جواب ضرر و زیان شما را بدن؟؟؟ بی کفایتی شما توی مازاد نیروی انسانی که هر مدیر عوض شد یک اتوبوس ادم اضافه کرد را باید مردم بدن ؟؟ بی کفایتی شما توی افزایش تولید و کاهش هزینه ها را باید مردم بدن ؟؟ یک نمونه که همین یک ماه پیش رسانه ای شد :: دونده افریقایی که به عنوان بازیکن اقایون محترم دلال به تیم پیکان انداختند و بعد ملوم شد که اصلا فوتبالیست نیست و چیزی نزدیک به یک ملیون دلار هزینه کردید را مردم باید بدن ؟؟؟؟ وقتی شما به آقای رحمتی 1.4 میلیارد پول میدید برای 6 ماه بازی کردن آیا مردم باید پولش را بدن ؟؟؟؟ تو رو به هر چی که اعتقاد دارید حداقل توی این موارد اطلاع رسانی کنید و باهم متحد بشید که اینها از این اتحاد میترسن.تا میتونید اعتراض کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    77 3
    ببین کی گفتم اینها دشمن مردم ایران و مخل امنیت ملی هستند و عامل بدبینی مردم به حکومت....قوه قضائیه اگر همین امروز ورود نکنه فردا دیر میشه
  • مهناز A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    64 3
    وقتی تمام افسار و کنترل دست خودرو سازهاست و اراده واقعی بر تحمیل شرایط به مردم است با ترمز مجلس ککشان هم نمی گزه.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    77 2
    حقیقت تلخ عدم کاهش قیمت نیست حقیقت تلخ حمایت دولت از شما ....هاست
  • ksh A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    61 2
    اینا میخوان تمام ضررشون رو مردم پرداخت کنن،حاضر نیستند حتی یک کم از سودشون کم کنن برای اینکه 35 سال بازار خودرو تو انحصارشون بوده و هیچ رقیبی نداشتند و خودروی بی کیفیت و عقب افتادشون رو که هیچ جای دنیا حرفی برای گفتن نداره با سود زیاد فروختند و به این کار عادت کردند. ایشون میگن قیمت خودرو 15 ماهه هیچ تکون نخورده، نمیگن که قبلش قیمت خودرو 100 درصد گرون شده بود در حالی که درآمد مردم طی سه سال 30 درصد هم بالا نرفته.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    97 17
    خدایی اگر این آقای نعمت بخش درجایی به غیر از ایران بود فکر میکنید حتی کارکر کارخانه خودرو سازی هم می تونست بشه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      13 11
      هفتاد میلیون مثبت داری
    • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      17 23
      شما چیزی در مورد تحصیلات و سابقه ایشون تو صنعت و تولید کشور که حرف میزنی؟. ملتی که همینطور الکی نشناخته در مورد دیگران قضاوت میکنه و به شخصیت افراد توهین میکنه حقش گاری سواری شدن هم نیست.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    147 3
    اي كاش تعطيل بشه ، اگر تعطيل بشه همه مردم دست تك تك نماينده هاي مجلس رو مي بوسند. توروم و ركود و بي ارزش شدن پول ملي نتيجه نابلدي و بي عرضه گي همين خودروسازان داخلي و مسكن مهر هست.
  • هم وطن A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    57 4
    واقعا چرا ریس جمهور دست به کار نمیشه فقط مجلس داره کار دنبال می کنه بله چون وزیر صنعت مخالف گرون شدن اینا تو خودشون هم در گیری دارن خلاصه یه پراید 7 ملیونی شده 21 ملیون تو برنامه مثلث شبکه 6 به سخن گوی شرکت خودرو ساز می گن شما چرا پراید سوار نمیشی میگه دوست ندارم آقا مگان ترجیح میده میگه پراید دوست ندارم بله چون کیفیت نداره ایمنی نداره بعد این آقایان قشنگ با جون مردم بازی می کنن فقط تو فکر پر کردن جیب خودشونن واقعا متاسف هستم اقای روحانی پس کجایید
    • حمید A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      8 0
      خداخیرت بده وزیر سر سختانه مخالف ارزونی است وحامی خودروساز ندیدی مصاحبه هایش را در اخبار وگزارشات بالاخره می صرفه دیگه اینقدر پیگیرش نباش
  • آرمین A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    66 2
    توروخدا اونایی که میخوان ماشین بخرن هنوز دست نگه دارن...اینا این حرفارو میزنن که مردم برن زود ماشین بخرن..باور کنین دو ماه هیچکی ماشین نخره از اینا قیمتارو میارن پایین
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      26 1
      دروغ میگن همه نماینگی هایی که ما میبینیم هیچ مراجعه کننده ای نیست اینجوری می خواهند مردم رو تحریک کنند ولی خدا وکیلی اگر مردم نخرند التماس هم می کنند
  • مجید RO ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    139 6
    من از دولت شاکی هستم بابا به عنوان یک ایرانی حق ندارم جنسی که می خوامو بخرم؟چطور این اقا که میگه همه چیز گرون شده پس خودرو هم باید گرون بشه به شرایط انحصاری محصول بنجولشون استناد نمی کنه بگه"همه کالا های خارجی و ایرانی تو بازار بدون گمرکی هست پس باید ماشین خارجی وایرانی هم بدون گمرکی تو بازار باشه" بابا ما نخوایم از تولید داخلی مون که جون ما ایرانی ها براش دو زار نمی ارزه حمایت کنیم باید کی روببینیم چجوری فریاد بزنیم بابا ورود خودرو خارجی رو با گمرکی پایین مثل گوشی لب تاب و تلویزیون و یخچال آزاد کنید ببینم ایندوتا عکس که با پوزخند به ملت هست چهرشون به حالت التماس تغییر شکل میده یا نه
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    63 3
    مردم ما با این فکر میخرن که میدونن اگه نخرن ادمای دیگه میخرن درست بشو نیستیم ...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    59 4
    من نمی دونم چرا هر وقت حرف ارزونی خودرو می شه این دو نفر میان وسط مثل اینکه خیلی خیلی منافعشون در خطر می افته
  • امیر A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    8 105
    دوستانی که معترض به افزایش قیمت خودرو هستند چرا به رشد بی حساب سایر کالاها و مواد غذایی هیچ اشاره ایی نمیکنید؟ چرا افزایش نرخ مواد اولیه تولید را نمیبینند؟ چرا تاثیر افزایش 25 درصدی نرخ دستمزد و بیمه تامین اجتماعی را فراموش نموده اند؟ چرا سوال از بابت نرخ 8 درصدی مالیات بر ارزش افزوده نمیشود؟ دوستان عزیز توجه کنید که خودرو تنها یکی از کالاهایی است که دستخوش این شرایط قرارگرفته. واردات خودرو راه حل موضوع نیست، بنظر شما آیا موجودی ارزی کشور پاسخگویی واردات خودرو به میزان نیاز داخل میباشد؟
    • حمید A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      9 0
      بنده خدا همه چیز گران شده مثلا ماست ولبنیات وغیره ولی آنچه که برای مردم سخت است این است ظرف مدت 3 سال یعنی ازسال 90 که قیمت پراید 9میلیون بوده الان درسال 93 شده 20 میلیون .درست است ارز افزایش پیداکرده تحریم بودیم ارز مبادله ای برای خودروساز نبوده الان چی دلیلش چی هست مردم شعوردارند می دانند کم فروشی اهتکار وغیره باعث برهم خوردن ثبات قیمت دربازار است .خودروهای تولیدی درانبارها گذاشته می شود که تعادل افزایش قیمت به نفع خودروساز باشد یعنی تشنه گذاشتن بازار .تا حرف می زنیم سریع می گویند این خودروها کامل نیست قطعه ندارد .مردم شعور دارند این همه شماهزینه برق کارگر قطعه ساز وغیره رامی دهید برای تولیدی که کامل نیست مردم را چی فرض کردید.
    • بی نام EU ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      9 0
      دوست عزيز با سواد. مگه برداشتن تعرفه واردات چه مشكل ارزي بوجود مياره؟ مگه شما كه 30 سال قبل قرار بود خودكفا بشيد به بهانه گرون شدن ارز قيمت رو بالا نبرديد؟ چرا مردم نبايد با همون مبلغ ارزي كه بابت خودروي آشغال شما پرداخت ميكنن خودروي بهتري سوار بشن؟ شما مگه چيكاره ي جيب مردمي؟
  • داریوش A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    79 6
    مگه نه اینکه آقایون چند سال پیش خوردوی سمند رو اعلام کردند خودروی ملی با چه معیاری قیمت این خودرو گرون شده مگه کاملا ایرانی نیست ؟؟؟؟
  • علی A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    55 3
    ما کار به درصد نداریم قیمت پایه اشتباه است . آیا زمانی که پیکان 2 میلیون کارخونه میفروخت بعد اومدن حاشیه بازار رو بردارن یدفعه حدود 1.5 میلیون به قیمت اضافه شد ، مگه ایران خودرو با 2 میلیون داشت ضرر میکرد ؟؟؟؟ از اون زمان محاسبه قیمت خودرو اشکال دار شد و به همین قیمت کذایی درصد افزوده شد . آقا جون 5.5 درصد نخواستیم 10 اضافه کن اما قیمت پایه پراید 17 میلیون نیست 8 تا 9 میلیونه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    99 6
    بازار خودرو رو از انحصار بیرون بیارید جناب آقای رئیس جمهور و مجلسیان عزیز
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    50 3
    خنده مون گرفت.مردم هول نکنید.همه تو صف
  • پراید سوار IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    168 7
    همین آقای نعمت بخش تو اخبار 20.30 چهارشنبه وقتی ازش پرسیدن ماشین ایرانی سوار میشه درکمال ناباوری گفت اره، خبرنگار گفت چه ماشینی؟ گفت مگان. گفت مگان که ایرانی نیست. گفت تو داخل مونتاژ میشه پس ایرانیه. خبرنگاره پرسید چرا پراید سوار نمیشید.. گفت مگه قراره من مثل شما ماشین سوارشم. تازه کلی هم طلبکار بود. دوست داشتم اون لحظه کلمو میزدم به دیوار از دست این جماعت. خبرجان توروخدا بزن
  • قطعه ساز A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    156 3
    این چه صنعتی که هم مردم هم قطعه ساز و هم خودرو ساز از ان ناراضی اند بهتر هر چه زودتر جمع شه تا خیال مردم راحت شه
  • بینام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    53 2
    ما صنعت خودروسازی نخواهیم باید چه کار کنیم آن افرادی که بی کار شوند در بخش های دیگر مشغول خواهند شد . تا کی از جیب مردم هزینه می کنید آقایان مدیر هم بروند و با سرمایه شخصی فعالیت کنند تا ببینند چند مرده ....
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    77 2
    خواهشنا مردم به تحریم خودرو ادامه بدند
  • 1234 A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    62 5
    روحاني ...جان مادرت واردات خودرو را زياد كن...
  • پویا A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    35 3
    چه بهتر باعث تعطیلی بشه این شرکتی که همش ضرر زیان داره همون بهتر درشو ببندن یه بار شد یه ماشین بسازن درست حسابی یا کیسه هواش کار نمیکنه بدنه قوطی حلبی پلاستیک بدرد نخور دیسک صفحه های پنبه ایی تعادل نداشتن سر پیچ ولی شرکت های خارجی ماشین درست میکنن حداقل 12 تا کیسه هوا داره و کلی اپشن های درست حسابی اونم با قیمت منصفانه و بسیار ارزان. این ایران خودرو و سایپا تا وقتی کیسه هوا رو جز اپشن میدونن 3 میلیون هم بابت دو تا کیسه هوایی که تو تصادف شانس بیاری باز بشه میگیرن. دیگه نباید واقعآ در این خودرو سازی رو بست ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    34 3
    خدا شاهده دیشب خواب دیدم شورای رقابت قیمت خودرو ها رواعلام کرده بود. 206 شده بود 90 میلیون. ببین اینا چیکار کردن که روح ما هم در عذابه
  • 1234 A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    28 3
    جالبه دو نفر در برابر 79/999/998ميليون ايراني كه جمعا ميشود جمعيت ايران 80/000/000ميليون
  • مهدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    29 3
    آقای خببببببببببببببببببببببببببببببر آنلاین مثل اینکه شما هم ذی نفع هستیدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا من دو ماهه پیش گفتم قیمت تمام قطعات یه پراید معمولی را حساب کنید و همچنین قیمت تموم شده اونو با تمام هزینه های موجود از لحاظ حسابداری...................... بعدش یه کارشناس خبره هم بیاد تایید کنه....اونوقت ببینید چه اشخاصی صداشون در میاد........................... والا کاری نداره
  • حقوق کارمندی A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    23 4
    تو یکی از برنامه ها به گفته یکی از قطعه سازان. کشور آلمان سفارش ساخت قطعه به ایران میده این یعنی ما توانایی ساخت قطعه با کیفیت را داریم ولی مدیران خودرو ساز فقط به فکر افزایش تیراژ هستند و قطعات جینی با لیبل ایرانی و ساخت ایران استفاده میکنن.پس اشتغالی ارزشمند است که سیاست تولید داخل پشت آن باشد .وگرنه مونتاز خودرو توسط چند مکانیک ماهر هم انجام میشود
  • 1234 IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 1
    2 نفر در مقابل 75 ميليون ايراني جالبه عجبااااااااا
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 0
    بابا این همه بحث نداره نفری یه خودرو با 90 در صد تخفیف به نمایندهای محترم بدن اونا هم دیگه به خودرو سازها گیر نمیدن
  • کی هان EU ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    8 0
    اول که من وامثال من که کارمند هستیم توان خرید یه پراید مسخره رو هم نداریم...دوم اگه این کارخانه ها تعطیل بشه و خودروی خارجی وارد بشه برای خدمات باز هم کارگر و مهندس میخاد ...و برای کارگهای این دو صنعت نترسید ....خود دولت نمیخاد که قیمت بیاد پایین وگرنه با ازاد کردن گمرک خود به خود میاد پایین
  • عشقم دايي IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    شماها كه ضرر ميدين پس اين پولا رو از كجا آوردين رفتين تو بورس سرمايه گذاري كردين؟
  • احمد CN ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    9 0
    قابل توجه این دوستانی که از بیکار شدن یه عده نگرانند. دستمزد کارگرهای ایرانی حتی از کارگرهای چینی هم کمتره و اگه این دو تا خودروساز و کلا مافیا بزارن خیلی از غول های خودروسازی دنیا به خاطر این کارگرای ارزون شاید بخوان مونتاژشون رو تو ایران انجام بدن..کلا از همه لحاظ خوب میشه..هم ماشین های بهتری سوار میشیم..هم کلی اشتغال زایی میشه..
  • صالح IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    آقایان صحیح میگن، 5 رشد قیمت وقتی تورم حداقل 25 است اصلا زیاد نیست. اما نمیگن چطور خودرو هایی که ادعای ساخت داخل داشتند براش با سه برابری قیمت دلار ناگهان سه برابر شد و بعد دیگه کم نشد بعد از تخصیص دلار مبادلاتی؟؟؟؟؟ واقعا فکر می کنند مردم حافظه کوتاه مدت ندارند؟ خواهشا نظرم را بذارید
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    20 3
    شما خواهشن نگران تعطیل شدن کار خانه های ایرانی کشی نباشید
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    23 1
    iهروقت پراید شد 5 میلیون تومان میخرم. اما واقعا حیف 20 میلیون تومان
  • آلفردو US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    29 1
    پس شماها هم نباید انتظار خرید خودرو از مردم داشته باشید من پول دارم اما آتیشش بزنم برای اون خودروهای اسقاطی و بی آبروی شما حروم نمی کنم پولم رو
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    3 0
    تنها راهش اینه ما جزء تجارت جهانی بشیم.خودرو هم خصوصی بشه.اون موقع معلوم میشه کت تن کی هست.
  • وحید IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    شما ضرر دادید مردم باید خسارتتونو پرداخت کنن؟؟ برید یقه اونایی که باعث شدن ضرر بدید رو بگیرید. مردم چه گناهی کردن؟؟ همه جوره مردم دارن ضرر میدن . عجبا
  • مهدی IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    11 0
    احمد نعمت بخش : باید بدانید که 2 شرکت خودروسازی کشور تاکنون ضرر و زیان های بسیاری را متحمل شده اند و اگر این افزایش قیمت ناچیز نیز از میان برداشته شود و قیمت های نیز کاهش پیدا کند که البته از دیدگاه من چنین اتفاقی نیز نخواهد افتاد، شک نکنید که هر دو خودروساز به مرز تعطیلی خواهند رسید. افزایش قیمت ناچیز ضرر و زیان خودرو ساز به مردم چه ارتباطی دارد که باید مردم خسارت بی تدبیری مدیران مونتاژکاران رو پرداخت کنند. ضرر می دهد تعطیل کنید در اینصورت نه دیگه مونتاژکاران ضرر می کنند و نه مردم شریف ایران باید جریمه ضرر آنها را پرداخت کنند.
  • مهرداد A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 0
    من 30تومن گذاشته بودم برای خرید خودرو.وقتی دیدم خودرو گرون شد رفتم شمال 1تیکه زمین گرفتم.الانم زمینم 50تومن میارزه.به نظرم این بهترین کاره.هم سود داره هم جون و اعصاب آدم راحت تره هم به شعور آدم توهین نشده
  • كرماني A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    12 0
    چقدر عادلانه است من كاسب هستم جنس 1000توماني خودم را بكنم1005تومان تعزيرات به من گير ميده بعد چه جوريه...........؟؟
  • هادی IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 0
    ایشون با چه محاسبه ای تیبای یورو 4 با قیمت 19 میلیونی تیر 92 که شده 24 میلیون رو 5 درصد افزایش محسابه میکنند؟؟؟