مدیرعامل خانه سینمای ایران تاکید کرد، برای برگزاری مجمع عمومی جامعه اصناف سینمای ایران هیچ مانع قانونی و حقوقی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمتر از یک ماه دیگر، بازگشایی خانه سینمای ایران یکساله می‌شود؛ خانه‌ای که به دستور اداره‌کلی در ارشاد بسته شده بود، به دست رئیس جدید سازمان سینمایی گشایش یافت. انتظار می‌رفت در وضعیت فعلی که مساعدت و همراهی مدیران دولتی سینما با خانه سینما مشاهده می‌شود، اشکلاتی که پیش از این اختیار صدور دستور انحلال را به ارشاد داده بود، برطرف شود. سخنان محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما نشان از آن دارد که این فرصت مورد بهره‌بری درست قرار گرفته و اقداماتی جهت رفع برخی مشکلات قبلی صورت گرفته است.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین، در مورد وضعیت خانه سینما در حال حاضر به لحاظ حقوقی و قانونی گفت: «دلیل اینکه خانه سینما در دوره قبل هیچ‌گاه منحل نشد این بود که خانه سینما در اداره ثبت، ثبت شده بود.»

مدیرعامل خانه سینما گفت: «در مجمع عمومی بعد از بازگشایی، اساسنامه جدید ما به تایید مجمع رسید. اساسنامه تایید شده را با نامه وزارت ارشاد، به ارشاد بردیم و در آنجا هم ثبت کردیم. بنابراین ما هم نامه وزارت ارشاد را به همراه داشتیم و هم ثبت جدید را. فکر می‌کنم برای هر نوع موسسه‌ای چه از جنس خانه سینما و یا نوع دیگری این دو ثبت کافی باشد.»

او در پاسخ به این پرسش که وضعیت ثبت صنوف زیرمجموعه خانه سینما در وزارت ارشاد به چه ترتیب پیش رفته، گفت: «آن مسائل اساساً می‌توانست ارتباطی به خانه سینما نداشته باشد  و به فعالیت صنف‌ها بازگردد. اتفاقی که در این زمینه افتاد این بود که با دفتر حقوقی ارشاد به صورت‌جلسه مشخص رسیدیم که در آنجا تصریح شده است صنف‌ها بخش‌های خانه سینما هستند و لزومی به این نیست که تک‌تک آن‌ها دنبال گرفتن مجوز از ارشاد باشند.»

مدیرعامل خانه سینما گفت: «نکته اصلی به این است که وزارت ارشاد نمی‌تواند مجوز صنف دهد و آنچه که می‌تواند مجوز دهد، انجمن و موسسه فرهنگی است.»

او در پاسخ به این پرسش که برای برگزاری مجمع عمومی بعدی خانه سینما مشکلی وجود ندارد، گفت: «نه هیچ مشکلی نیست و مجمع عمومی می‌تواند در زمان خود برگزار شود.»

بعد از بازگشایی خانه سینما در شهریور 1392، قرار بود مجمع عمومی در تاریخ 15 مهرماه برگزار شود. اساسنامه پیشنهادی که در مجمع عمومی به تصویب رسیده بود، برای ارشاد ارسال شد و 29 دی ماه اساسنامه مورد تایید وزارت ارشاد قرار گرفت. بعد از آن قرار بود اصناف مدارک خودشان را برای ثبت به دبیرخانه رسیدگی به مراکز فرهنگی دهند تا در تاریخ 20 اسفند مجمع عمومی انتخاب هیئت مدیره جدید خانه سینما برگزار شود اما بعد مشکلاتی پیش آمد که در نهایت در مجمع 29 اسفند مصوب شد هیات مدیره فعلی ابقا شوند و تا یک سال آینده برای ثبت صنوف و همچنین برگزاری مجمع عمومی اقدامات لازم صورت گیرد. 

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =