عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: تخریب کنندگان دولت یا تابع رویکرد سیاسی بوده و یا افرادی بی اطلاع هستند.

به گزارش ايرنا وزير کشور همچنين گفت که اين وزارت خانه تابع سیاست ها، منافع و مصالح دسته جات سیاسی و سخنان آنان نیست.
بخشهایی از سخنان رحمانی فضلی:

- آخرین پیشروی داعش تا 40 کیلومتری اربیل بوده که فاصله زیادی تا ایران دارد اما آنچه ناشی از اثر فعالیت و پیشروی داعش بوده که برای ما نگرانی ایجاد کرده، بحث پناهندگان بود که اگر پیش روی به سمت اربیل و سلیمانیه صورت می گرفت، پیش بینی می کردیم که تعداد زیادی پناهنده در کردستان وجود داشته باشد.

-تا کنون موضوع خاص امنیتی درهیچ یک از مرزهای کشور نداریم؛ البته در این مدت ما افرادی را که در این حوزه اعم از پژاک و سایر نیروهای غیرقانونی بودند، در کنترل کامل خود داشتیم و دستگیری ها و در برخی موارد نیز درگیری محدود داشتیم اما به صورت کلی امنیت در این مناطق مستقر است و ما آمادگی لازم داریم.

-90 درصد پناهنده ها افغانی هستند و ما هرروز و هرهفته و هر ماه در خصوص اتباع غیرمجاز اقدام می کنیم و نیروی انتظامی آنها را جمع می کند و درافغانستان تحویل می دهد و آزادسازی می کند چون آنجا کسی نیست که این ها را تحویل بگیرد، متاسفانه اینها از هزار و 800 کیلومتر مرزی که داریم، وارد می شوند که درگیری مستمر نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و وزارت کشور درباره کنترل اینها است .

- دولت و شخص آقای روحانی معتقد است امور را غیرمتمرکز واختیارات مناطق را زیاد کنیم که این نیز در حال برنامه ریزی است و در برنامه ششم و اختیارات مدیران منطقه نیز مشهود خواهد بود که در دولت به همه وزرا دستور داده شد اختیارات خود را هم به استانداران در مناطق و هم به مدیران خود در مناطق واگذار کنند تا تصمیم گیری سریع شود.

-اختیارات دو دسته است، یکی اختیارات قانونی است که دولت و استانداران نمی توانند واگذار کنند و مجلس باید این اختیارات را واگذار کند. یک دسته نیز اختیاراتی است که تابع آیین نامه ها، دستورالعمل ها و مصوبات دولت است.

-  100 درصد استانداران ما در کشور تغییر کرده اند و این رویکرد با رعایت همه جوانب انجام گرفته است و نتایح مثبتی را شاهد بوده ایم؛ در زمینه فرمانداران نیز در حدود نزدیک به 430 فرماندار در کشور داریم که بیش از 80 درصد آنها عوض شده اند.

-اصل رویکرد وزارت کشور در عزل و نصب ها در این وزارتخانه بر مبنای معیارهایی همچون تجربه، قبول داشتن سیاست های دولت، اعتدالگرا و اجرایی بودن انجام شده است که بر همین مبنا بیش از 80 درصد فرمانداران ما تغییر یافته اند، از تعداد تمامی فرمانداران در این تغییر بیش از 80 درصدی، 10 تا 15 درصد فرمانداران قبل در محل های دیگری به کار گرفته شدند البته این جابجایی برای دو تن از استانداران سابق نیز انجام شده که به عنوان معاون وزیر کشور منصوب شده اند.

- فرماندار بروجرد از جمله افرادی محسوب می شد که تغییر یافته بود؛ ماجرای آن مشکل ایجاد شده این بود که در بروجرد مجوز قانونی برای سخنرانی آن هم به مناسبت خرداد ماه صادر می شود اما عده ای محدود تهدید به برهم زدن برنامه می کنند و از طرفی درخواست مجوز برای برگزاری تجمع در همان ساعت را می دهند و شورای تامین تصمیم می گیرد جلسه را لغو کنند که این نوع رفتار از جانب من قابل پذیرش نبود.

-وقتی مجوز یک تجمع و سخنرانی یا گردهمایی را می دهیم به معنای این است که مسائل امنیتی و سیاسی حاد وجود ندارد و وزارت کشور موظف است امنیت آن را حفظ کند.

-در مورد بروجرد بعد از این لغو سخنرانی، بازرس فرستادیم و گزارش محل گرفته شد و از استاندار پرسش انجام گرفت؛ در این مورد خاص به جمع بندی نرسیدند که آن جمع اندک و قلیل با تهدیداتی که کردند برای آن جلسه می توانستند آسیب ایجاد کنند؛ اگر به عنوان وزارت کشور نتوانیم تضمین یک سخنرانی و تجمع قانونی را انجام دهیم چگونه می توانیم امنیت را در کشور برقرار کنیم؟ اگر این چنین باشد از فردا هر 50 نفر جمع می شوند و می آیند جلوی یک مکان و شلوغ می کنند و به تهدید می پردازند؛ باید با این رفتارها برخورد کرد.

-درباره مشکل ایجاد شده در بروجرد نیز زیر نظر بنده جلسه ای تشکیل شد و از بازرسی، مسوول استانها، معاون سیاسی وقت ، استاندار و فرماندار خواسته شد توضیح دهند و بعد از ارائه گزارشات و در پایان خود فرماندار متوجه شد کوتاهی کرده و استعفا داد؛ در بررسی اولیه که گزارش داده شد موضوع در حد عزل بود ولی وقتی بررسی ها صورت گرفت نتیجه این شد که کوتاهی و قصورشده و وی استعفا داد.

- اگر کسانی به دلیل دیگری اما با این سوال به من کارت زرد داده اند کار منصفانه ای نبوده چرا که سوال برای این موضوع بوده و انشاالله که اینطور نبوده است.

-وقتی برای اولین بار در خصوص موضوع ساپورت از من سوال کردند من واقعا نمی دانستم ساپورت چیست، در کمیسیون فرهنگی گفتم من نمی دانم ساپورت چیست و بعد یکسری عکس و اسلاید از خانم هایی با حجاب نامناسب به من نشان دادند و بعد من فهمیدم ساپورت چیست.

-وقتی ریشه ساپورت را ریشه یابی کردم فهمیدم ورزشکارانی که ورزش کششی انجام می دهند لباس های چسبان و تنگ می پوشند تا حافظ تاندون ها و ماهیچه ها باشد و چون ماهیچه ها و تاندون ها را حمایت می کند اسم آن را ساپورت گذاشته اند که ساپورت در انگلیسی به معنای حمایت کردن است.اتفاقا این موضوع را از آقای گودرزی(وزیر ورزش و جوانان) پرسیدیم که ایشان نیز توضیح داد.

-وقتی از من سوال شد من در کمیسیون توضیح دادم که این موضوع مربوط به پنج شش ماه اخیر نیست و از قبل نیز وجود داشته است چرا از قبل سوال نشده بود؟

-بعد از آن گفتم ما اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم و توضیح دادم اگر اقدامات سلبی است نیروی انتظامی سال 92 این کارها را کرده و بازداشت ها و گرفتن تعهدها را گفتم، اگر هم ایجابی است که شورای اجتماعی کشور تشکیل و این تصمیمات گرفته شده است.

-از من خواسته شد که شما به صراحت این واژه را در یکی از مصاحبه ها بکار ببرید و بگویید وزارت کشور با ساپورت مقابله می کند که من گفتم این مناسب نیست که من این مطلب را بگویم چرا که فردا و پس فردا باید بگویم با این لباس و آن لباس هم مخالفم و من باید به تعداد لباس هایی که پوشیده می شود بگویم با این ها مخالف هستم و این در شان من نیست و من می گویم که وزارت کشور طبق قانون با پوشش نامناسب برخورد قانونی می کند اما اصرار بود که من این کلمه را بکار ببرم که من نیز هیچ وقت این کلمه را بکار نبردم برای اینکه در شان وزارت کشور نیست که اسم لباس را بیاورد.

-بالاخره ما را به مجلس بردند و در نهایت کارت زرد داده شد.امیدوارم که خداوند توفیق بدهد کار بیشتری انجام دهیم.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    جناب وزیر چی از دولت قبل خواستند که اینو بخوان؟؟؟؟مگه با احراج بیش از 200 استاد تمام کسی سوالی از وزیر پرسید؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      36 5
      از سر كار كه برگشتم بعد از يه مدت تصميم گرفتم برم خيابان بگردم ، اتفاقا اكثريت به قريب خانوم ها ساپورت پوشيده بودن و كنار همسراشون راه ميرفتند ،يعني بعضي از آقايان هم احساس كردم خوششون مياد خانومشان اينجور بياد بيرون. اگر هم خوششون نياد با اين مهريه هاي سنگين نمي تونن هيچي بگن اگرم بگن زندگي جهنم ميشه ، نمونه اون داداش بنده. علتش هم اينه كه صدا و سيما مردم را از رسانه ملي دور كرد، كلا رسانه ملي شده محل تبليغ بعضي شركت ها و موسسات. چقدر هم سرمايه اينطور چمع مي كنن.
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    بياييد دست به دست هم بدهيم و در انتخابات مجلس اين دوره افتخاري ديگري مانند انتخابات رياست جمهوري رقم بزنيم و دست نا اهلان رو از اين مجلس كوتاه كنيم…
    • بی نام GB ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      20 2
      این نماینده ها نتیجه قهر ما با صندوق رای و تنها امید اونها برای دوباره نماینده شدن اینه که ما احساس نا امیدی کنیم و دباره قهر کنیم
    • بی نام US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      13 2
      صد در صد این کار رو خواهیم کرد...
    • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      9 3
      پ ن پ میشینیم منتظر و نگاه میکنیم
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    219 7
    دمت گرم از این بهتر نمیشه جواب داد
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    155 5
    خب ایشان درست میگویند ساپورت چند سالی است که مد شده ضمن این که با توجه به نسل جوان و تنوع طلبی میتوان به تولیدی ها هم ابلاغ کرد که مانتوهای متنوع امابلند تا زیر زانو تولید کنند که اگر از ساپورت هم استفاده شود زیرمانتو زننده بچشم نیاید الان در هر مغازه مانتو فروشی که میروید اکثرمانتوها یا تا سرزانو و تنگ است یا بالای زانو و خانم هایی که نمیخواهند از این مانتوهای تنگ و کوتاه استفاده کنند انتخاب درستی نمیتوانند داشته باشند بخصوص خانم هایی که سن آنها از جوانی گذشته.
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    159 2
    دم شما گرم. این به اصطلاح نماینده ها هم چه توقع های الکی از دولت دارن. فکر کردن دولت خانه پدری آنهاست.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    بخدا قسم در این ظهر جمعه ای انهایی که وزیر را احضار نمودند و این مطلب را بگو از او خواستند نه برای خدا بوده نه برای خلق نه برای حفظ حرمت جامعه فقط و فقط برای طرف شکنی بوده و بس
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    113 5
    جناب وزیر، شما که از خودشان هستید جنسشان خوب شناختید، وای به حال دیگران
  • سلیمی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    93 6
    جالب بود. خداییش من هم علت به کار بردن این واژه را برای این نوع لباس الآن متوجه شدم.
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    105 4
    از ایستادگی شما ذلشاد و از کوته نظری برخی افراد غمگین شدم.
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    76 3
    هر دم از این باغ پاییزی بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد منتظر زمستان سال بعد باشید
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    68 3
    هرچی بیشتربه چنین مسایلی حساسیت نشان بدهید مطمن باشید نتیجه اش برعکس است اینقدرچنین چیزهای کوچکی رابزرگ نکنید
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    101 2
    "چرا از قبل سوال نشده بود؟" چه سوال خنده داری پرسیدید جناب وزیر ، شما نمیدانید که تا قبل این دولت نماینده ها خودشان را وکیل الدوله میدانستد؟ و الان یک شبه از خواب غفلت بیدار شدند؟
  • محمد A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    95 3
    آقای وزیر مواظب باشید با این مجلس سر از خانه نشینی در نیاورید چون آقایان خیلی دلواپسند
  • میلاد A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    143 6
    این مجلس واقعا از هر لحاظ روی اعصاب ملته...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    134 3
    این مجلس فقط کارشکنی میکنه مردم این چیزا رو خوب میفهمند ساختار مجلس باید تغییر کنه وگرنه کشور به همان دوران ده سال قبل برمیگرده
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    این دیگه چجور استدلالی هست ؟ پس شما برای چی وزیر شدی ؟ اگه همه چی درست بود که نیازی به شما نبود برادر من .
    • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      11 1
      وقتی در یکجا همه یک حرف را میزنند اما عده قلیلی حرفی دیگر باید حداقل به نادرست بودن آن حرف عده قلیل شک کرد.اما در اینجا.اگر افراد مثل شما زیاد هم بودند باز حزفت ناحسابی هست.آخه پسرم یا دخترم،این چه حرفیه؟استدلال ایشان بد نبود.حرف شما نامربوط است.
  • هموطن A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    مخربین همان افراد با رویکرد ساسی درست هستند.همان دست بریده های از پولهای هنگفت
  • ali IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 14
    مسول یعنی اینکه ایرادی رو که وجود داره و همه مردم هم اعتقاد دارن که این لباس نه در شان زن اسلامی بلکه در شان زن ایرانی نیست که در اماکن عمومی پوشیده بشه جلوشو بگیره اقای وزیر اگه میخوای سفسطه کنی معلوم میشه که هدفت چیز دیگست
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    8 1
    کم کم دارم مطمئن میشم بین این همه مشکلات کشور آقایون مجلسی دنبال بر هم زدن تمرکز دولته ،اسمش رو چی بذاریم ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    6 0
    اینا دیگه هدیه قبول نمیکنند موقع انتخاب ریاست دیوان محاسبات