تسنیم نوشت:

معاون وزیر نفت گفت: اولویت نخست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سال گذشته بدون انجام سرمایه‌گذاری خاص در مجتمع ها، رساندن مقدار تولید به ظرفیت اسمی بوده است.

عباس شعری مقدم با بیان اینکه اکنون ظرفیت مجتمع‌های پتروشیمی ۶۰ میلیون تن است، اما تنها ۴۰ میلیون تن محصول تولید می‌کنند افزود: بنابراین بدون آنکه سرمایه‌گذاری خاصی صورت بگیرد، می‌توان حجم تولیدات را تا ۲۰ میلیون تن افزایش داد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اولویت دوم خود را در یک سال اخیر تکمیل ۱۵ طرح‌ از ۶۲ طرح باقی‌مانده از برنامه‌های چهارم و پنجم که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند اعلام کرد و افزود: از ۱۵ طرح اولویت‌دارِ مذکور، تا پایان امسال پتروشیمی‌های کاویان ۲، لرستان، مهاباد، تخت جمشید و اوره آ‌مونیاک مرودشت به بهره‌برداری کامل می‌رسند. همچنین در تلاش هستیم تا مشکلات تأمین منابع مالی تعدادی از طرح‌های مستقر در فاز دوم عسلویه را از طریق صندوق توسعه ملی و مسیر فاینانس چین حل کنیم.

احداث زیرساخت‌ها توسط دولت زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

شعری مقدم افزود: علاوه بر ۶۲ طرح باقی‌مانده، ۳۶ طرح جدید تعریف شده است که در مجموع ۶۰ میلیون تن به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شود که البته برای جذب سرمایه‌گذار برای احداث این طرح‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری دولت برای احداث زیرساخت‌ها است که در این رابطه در حال مذاکره با دولت و مجلس هستیم.

شعری مقدم از قطعی شدن فاینانس ۵ طرح از مسیر چین خبر داد و افزود: امیدواریم هرچه زودتر با تائید ففاینانس این طرح‌ها توسط بانک مرکزی، این طرح‌ها فعال شوند.

صندوق توسعه پتروشیمی راهکار جدید تامین مالی طرح‌های پتروشیمی

وی در زمینه تامین مالی طرح‌های پتروشیمی، گفت: از آنجا که برخی از سهامداران طرح‌های پتروشیمی با مشکل تأمین منابع ریالی مواجه می‌باشند، لذا برای این گروه هم در نظر داریم با احداث صندوق توسعه پتروشیمی که به کمک سازمان بورس و تنی چند از اقتصاددانان بنام کشور پیشنهاد شده است، مشکلات‌شان را حل کنیم.

وی درباره سازوکار صندوق توسعه، افزود: در این صندوق ، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران و مردم می‌توانند از طریق خرید سهام، در طرح‌های جدید پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =