ایسنا نوشت:

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از باز خوانی با موفقیت همه اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما در هشتمین جلسه کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونف ۱۴۰ خبر داد.

علیرضا جهانگیریان گفت: با تلاش و پیگیری مستمر کارشناسان داخلی و خارجی وعلیرغم وارد شدن صدمات زیاد به جعبه‌های سیاه این هواپیما همه اطلاعات ذخیره شده که برای بررسی علت سانحه نقش حیاتی دارند با موفقیت بازخوانی و در اختیار کمیته بررسی سانحه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در هشتمین جلسه کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونف ۱۴۰ توضیحاتی از دو گروه شاهدان عینی و بررسی سیستم‌های هواپیمای آنتونف ۱۴۰ ارائه شد و اعضای کمیسیون به بحث و تبادل نظر پیرامون نتایج حاصل از بررسی اطلاعات خروجی از دستگاه‌های ثبت و ضبط پروازی FDR و CVR، پرداختند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مقرر شد قطعات و تجهیزات مختلف هواپیما جهت انجام آزمایشاتی نظیر تست خستگی، بررسی ساختارهای مولکولی و متالوگرافی به آزمایشگاه‌های معتبر داخلی یا در صورت نیاز به مراکز خارجی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از بازدید قاضی پرونده و اعضای معرفی شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور از شرکت هواپیمایی سپاهان ارائه و مقرر شد در جلسات آینده بررسی یافته‌های تخصصی دیگر گروه‌های کمیته به صورت کامل ارائه شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    17 2
    ما که خودمون هم نمیتونیم جعبه سیاه بسازیم موقعی که این ها ساخته شدن تحریم بودیم کدوم جعبه سیاه
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    18 0
    "قطعات و تجهیزات مختلف هواپیما جهت انجام آزمایشاتی نظیر تست خستگی، بررسی ساختارهای مولکولی و متالوگرافی..." این آزمایشها معمولا قبل از ساخت و به پرواز دراومدن انجام میشه نه بعد سقوط هواپیما
  • مهدی A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    22 0
    خب متن خبر؟ همین خوانده شد؟ پس بقیش چی ؟ دلیل سقوط؟ چرا عادت کردین که خبر ناقص بدین؟ یا خبر رو منتشر نکن یا صبر کن وقتی کامل بروز شد اطلاع بده :|
  • بی نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    خوانده شد همین؟ واقعا که یا خبر شما متنش مشکل داره که توضیح ندادین از جعبه سیاه چی فهمیدن یا اونا با شما شوخی داشتن و خواستن سر بسرتون بزارن. نکنه منظورشون این بود که روش نوشته جعبه سیاه اونا این رو خوندن