مهر نوشت:

وزير صنعت، معدن وتجارت به خودروسازان سه ماه فرصت داد تا نسبت به اصلاح شیوه خدمات رسانی نامطلوب برخی نمایندگی های خود، اقدام کنند.

ساسان قربانی در خصوص جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در نوزدهمين جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو، به طور متمرکز بر مباحث کیفی و خدمات پس از فروش پرداخته و در این راستا گزارش کاملی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: این گزارش به ارزیابی دقیق عملکرد شرکت‌های خودروسازی درخصوص خدمات پس از فروش پرداخته بود.

او گفت: بر این اساس روند کلی خدمات، بهبود یافته ولی برای دستیابی به استانداردهای جهانی می‌بایست روند بهبود، سرعت بیشتری بگیرد. این در حالی است که این گزارش از یک میلیون نظرسنجی در مورد 2429 نمایندگی تهیه شده است.

به گفته قربانی، بر این اساس وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد گزارش تهیه شده از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم مردم رسانده شود تا مردم از کم و کیف گزارش مذکور اطلاع دقیق و شفاف داشته باشند.

او گفت:در اين جلسه وزیر صنعت تاكيد داشت كه نباید نگران اطلاع‌رسانی و شفافیت اطلاعات باشیم زيرا این امر باعث می‌شود اشکالات را بهتر برطرف کنیم و مردم در جریان وقایع و اقدامات ما قرار گیرند.

قربانی گفت: از سوی دیگر مقرر شد شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی که حائز شرایط مطلوب در زمینه خدمات پس از فروش نیستند در مدت 3 ماه اقدامات لازم جهت ارتقای سطح کیفی خود بعمل آورند.

او گفت: در اين جلسه مقرر شد پایش عملکرد شرکت‌های خودروسازی به صورت مستمر و جدی تداوم یابد و بصورت دوره‌ای این گزارش به اطلاع شورا و مردم رسانیده شود.

قرباني در ادامه گفت: در شاخص‌های ارزیابی سطح کیفی و عملکرد شرکت‌های خودروسازی و خدمات پس از فروش، بیشترین توجه به رضایتمندی مشتری متمرکز شود.

سخنگويي شوراي سياستگذاري خودرو توضيح داد: این گزارش براساس اطلاعات دریافتی از سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، شرکت‌های خودروسازی و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شرکت‌های بازرسی و وزارت متبوع تهیه شده بود.

او گفت: دراین گزارش نیز بیشترین نارضایتی تأخیر در تحویل خودرو اعلام شده بود که عامل اصلی آن کاهش تیراژ تولید در سال 92 متأثر از تحریم‌های بین‌المللی بوده است که روند تحویل خودرو در سال 93 با توجه به تدابیر اندیشیده شده، بهبود نسبی داشته است.

ساسان قرباني گفت: در اين جلسه همچنين گزارش دفتر نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت خوردو ارائه شد.

او گفت : پس از استماع گزارش، وزیرصنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های خودروسازی خواست در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی و در نهایت رضایت مشتریان حاصل شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    9 1
    يعني با اين تشر وزارت صنايع ، خودرو سازها سكته كردند
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    7 1
    ضمنا گارانتی رو مشخص کنند یعنی چه. امداد خودور یعنی چه؟ نکته دیگر اینکه وقتی یک قطعه را نمایندگی ندارد باید بهشون یاد داد که بروند سفارش بدهند چون همین هم بلد نیستند شاید هم نمی خوان انجام بدن و منتظر آشنابازی و انعام زوری هستند
  • علی ژیان A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    9 0
    اوه اوه, اینجوری با اولتیماتوم نگین. یه دفعه این خودروسازان سکته میزنن میوفتن رو دستمون
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 0
    وزیر کشت خودروسازهارو
  • روحيه A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    64 0
    خداي ناكرده فشار نياد بهتون
  • هادی A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    7 0
    بابا یکم ملایم تر باهاشون برخورد کنید گناه دارن...
  • محمد علی A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    4 3
    دولت اقای روحانی به طرز فجیعی در دام اصولگرایان افتاده و به شدت دارد از مردم دور می شود. نتیجه این پیدیده در انتخابات ریاست جمهوری 96 فاجعه بار خواهد بود.
  • لندرودی A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    6 0
    با سلام نه می توانند فساد و رانت خودرو را بشکنند و نه اراده آن وجود دارد نمایندگیهای ایران خودرو با عرض پوزش غالبا دزد هستند خودروی بنده یک هفته پس از تحویل تا امروز درعزض چهار سال بیش از بیست مو رد اشکال اساسی پیذا کرد و نمایندگی کاری انجام ندادو نهایتا قطعات را ازبیرون خریدم و بدون گارانتی هزینه کردم و دفتر نمایندگی تبریز هم به شکایت بنده رسیدگی نکرد و باید بگویم کثیفترین و فاسدترین مجموعه اقتصادی است که به مردم ظلم می کند بیست سال است می خواهند شفاف سازی کنند.
  • مجتبی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    6 0
    آقای وزیر میخواد ما مردم فکر کنیم ایشون قدرت داره. یک موقع یادمون نره ایشون وزیرند نه خودروسازان/
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    6 0
    چقدر شوخی می کند نعمت زاده، قیمت با چراغ سبز تو گران شد. حال سخنی کوچلو میزنی در برابر امتیاز بزرگی که به دوستانت دادید.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    5 0
    چقدر شوخی نعمت زاده. برای گران کردن خودرو خیلی خیلی دوستت داریم. شریکم.
  • بی نام RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 0
    برو بابا ،مسخره ها
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 0
    خداییش این وزیر که به فکر مردم نیست رو باید استیضاح کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    1 0
    بابا نابود کردین کمی ملایم تر
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 0
    باید اصلاح شود؟ اخ دلم چقد خندیدم
  • آرمان A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    4 0
    همونطور که قیمت رو آوردن پایین خدمت رسانیشون رو هم بهتر میکنن نگران نباشید. کارشون درسته
  • مهدی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    7 0
    این حرفها 20 ساله داره زده میشه دیگه مردم عادت کردند.برای هر ایرادی رفتم نمایندگی گفتند اینا جزو گارانتی نیست.مگه میشه خرابی گیربکس تو 10 هزار کیلومتر جزو گارانتی نباشه؟کیفیت خودروها در حد استاندارد 30 سال پیش اروپا هم نیست
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 0
    بابا من که ماشین ندارم ترسیدم بدبخت خودرو سازها هیتلر یهودی ها رو اینجور تهدید نکرده بود پشتم لرزید ‌
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 0
    مردم به اصل قيمت خودرو اعتراض دارند اونوقت اين چي ميگه
  • گل آقا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 0
    من تو یکی از همین خراب شده ها کار کردم. از این اولتیماتوم ها هم زیاد دیدم. به هیچ جاشون حساب نمیکنن.چون خوب میدونن همه چی با پول حل میشه...من خودم این صحنه ها رو دیده ام که میگم .اگه میخوان درست کنن اول از بازرسین خودشون شروع کنن..