ایسنا نوشت:

سقوط هواپیمای ایران 140 شرکت هسا در حالی وارد چهارمین هفته می‌شود که هنوز کمیسیون سوانح هیچ اطلاعاتی درباره‌ی علل سقوط آن ارائه نکرده است.

از ظهر روز یکشنبه 19 مرداد‌ماه و چند ساعت پس از سقوط هواپیمایی که به کشته‌شدن 39 نفر انجامید، کمیسیون سوانح با هدف بررسی ابعاد مختلف این حادثه و البته مشخص‌شدن علت اصلی سقوط آغاز به کار کرد.

کار این کمیسیون زمانی مورد توجه قرار گرفت که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره‌ ممنوعیت پرواز این هواپیما و حتی محدودیت‌های ساعتی آن مطرح شد.

با این وجود اما این کمیسیون هرگونه اظهار‌نظر قطعی درباره‌ی دلایل سقوط را منوط به تکمیل شدن مراحل تحقیقات دانست. مراحلی که بنا به گفته معاون مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی می‌تواند تا 400 روز نیز ادامه پیدا کند.

با این وجود جلسات کمیسیون سوانح برگزار شد و اطلاعات دو جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده مورد بازخوانی قرار گرفت تا در پایان جلسه هشتم تمام اطلاعات آن بررسی شود.

اما علی‌رغم انتظار مردم با پایان یافتن این مرحله نیز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی دلایل سقوط منتشر نشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این اطلاعات و نتیجه دیگر بررسی‌های کمیته‌های 11‌گانه کمیسیون سوانح برای بررسی‌های تخصصی به ازمایشگاه‌های معتبر داخلی یا در صورت نیاز مراکز خارجی ارسال خواهند شد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد کار شناسایی علل حادثه مرداد‌ماه گذشته وارد مرحله‌ جدیدی شده که احتمالا زمان‌بر نیز خواهد بود و با توجه به سکوت چند هفته گذشته در قبال سقوط و مشخص نشدن مسوولان آن شاید خانواده‌های حادثه دیده و افکار عمومی مجبور به صبر بیشتری باشند.

 

45231

 

کد خبر 373903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امینی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    2 1
    شک نکنید مقصر مثل همیشه خلبانه که به رحمت خدا رفته
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    14 0
    حتما طبق معمول ،اعلام مي كنيد خلبان مقصر حادثه بوده،چون الان دستش از دنيا كوتاه شده
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    9 2
    مقصر کابل برق بوده که با در مسیر قرار گرفتن دم هواپیما رو کنده
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    3 0
    فکر میکنید مشخص شدن مقصر تاثیری هم در روند امنیت پرواز کشور خواهد داشت؟ من اون روز رو نمی بینم
  • هموطن A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 1
    ببین درباره هواپیما نگو که قلب منه در تمام دنیا دوتا هواپیمای قابل اعتماد وایمن وجود داشته باشه اولیش همینه دومی نصفش مال اینه . نه مقصر همون خلبانه اومده بال هواپیمارو کنده گفته که اگه نباشه سریعتر میره اونوقت نشد خواست برگرده دید دم هواپیما مزاحمه اون وقت زد به کابل برق که رفع مزاحمت بشه کمک خلبان حواسشو پرت کرد گفت اینوری برو خلبان گفت نه اون وری میرم همین جوری نتونستند تصمیم بگیرند خورد بدیوار وگرن یا اینوری یا اون وری هواپیما میتونست یشینه همین این دیگه رمز گشایی نمیخواد که همینو کپی پیس کنید برای تمام سوقطها استفاده کنید همه هم قبول میکنند میگی نه ؟
  • امید A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    2 0
    بگید مقصر خلبانه تموم بشه بره پی کارش.