۲ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
رضاشاه پهلوی در یک کتاب تازه

زندگی‌نامه رضاشاه پهلوی به قلم هدایت‌الله بهبودی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این کتاب که توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شده به زاویه کمتر شناخته شده پهلوی اول، یعنی سال‌های قبل از قدرت وی پرداخته و پس از بررسی چگونگی برکشیدن وی، با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ پایان می‌یابد.

در این کتاب، علاوه بر زندگی رضانام -رضاخان بعدی- تا حدی زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد: آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی.

کتاب «رضانام تا رضاخان» در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با قیمت ۶۰ هزار تومان آماده عرضه به علاقه‌مندان و پژوهشگران است.

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    8 1
    لای ی ی ی ی دروغه کتاب درست تاریخی باید حداقل دویست و پنجاه سال دیگه نوشته بشه
  • حافظ IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    5 1
    کتاب زمانی حقیقت پیدا می‌کنه که کینه ودروغ در کار نویسنده نباشد وحقایق را منعکس کند مردم خود چشم وگوش دارند واز پدران و مادران خود شنیده اند ارزش های اون زمان ایران وایرانی ومعایبش را،نخوانده ام امیدوارم حقایق منعکس شده باشد نه واسه...
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    6 1
    در دربار قاجار هم یه عده بودن که همیشه با بدگویی های دروغ درباره شاهان قبلی ، سلطان قاجار را مسرور میکردند و سکه میگرفتن
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    تنها وقتی میشه به این نوع کتابها اعتماد کرد که همه نویسندگان قادر به انتشار کتاب خود باشند. وقتی شخصی مثل زیبا کلام اجازه چنین کاری را ندارد، مشخص میشود که فیلتر وجود دارد و فیلتر هم که باشد دیگر نمیتوان به آنهاییکه مجوز گرفته اند اعتماد کرد. چرا که روایت های مورد پسند صاحب فیلتر را نقل کرده اند.