تاخیر در تحویل خودروی مینیاتور پایان ندارد.

سال گذشته مینیاتور (اولین برند ملی گروه سایپا) توسط مدیرعامل وقت این مجموعه، مهرداد بذرپاش رونمایی شد. خودرویی که گفته می‌شود یک پروژه ده ساله برای گروه سایپا بود و علی‌رغم این رکوردشکنی، نتوانسته به خودرویی ایده‌آل تبدیل شود. با این حال همین هم غنیمتی شد و همچون تمام خودروهای جدید در بازار انحصاری ایران، با استقبال خریداران (چه آنهایی که آن را از روی ظاهر انتخاب کردند، چه آنها که با خرید یک خودروی ده میلیونی، به علت محدودیت در تولید و کمی عرضه آن در سودای سود فروش در بازار آزاد هستند و چه آنها که واقعا پسندیدند) مواجه شد. دست‌کم پنج هزار از این خودرو برای تحویل پاییز و پنج هزار دیگر در زمستان امسال باید به پیش‌خریدکنندگان داده می‌شد اما هنوز خبری نیست. اگر به گفته‌های مدیرعامل این گروه در نمایشگاه شیراز اتکا کنیم از اواخر سال مینیاتور به بازار خواهد آمد و احتمالا تعداد اندکی از خانواده های ایرانی این فرصت را خواهند داشت تا با خودرویی که بیشتر از یک‌سال قبل عمده قیمت آن را پرداخت کرده‌اند، به مسافرت‌ نوروزی بروند. اما جدای از این عده قلیل و نهایتا چند صد نفره، چند هزار نفر در صورت خوش‌شانسی می‌توانند برای مسافرت تابستانی برنامه‌ریزی کنند.

آنچه باعث این خوشبینی تابستانی شده، افتتاح سایت سامیار کاشان است که برای مونتاژ پراید مروارید و مینیاتور درنظر گرفته شده است.  مطابق برنامه‌های سایپا، این سایت که حجم بزرگی از نقدینگی را هم از این گروه بلعید، اولین روز پاییز باید به بهره‌برداری می‌رسید اما افتتاح آن تا چند روز پیش به طول انجامید. اینکه برچه مبنایی این برنامه ریزی صورت گرفته بود سوال بی‌پاسخی است و در این بین بنگاه اقتصادی که مستقیم با پول‌های مردم فعالیت می‌کند باز هم به روال سال‌های گذشته با بدعهدی و این ادعا که ضرر تاخیر را می پردازیم، خود را پاسخگو نمی‌داند؛ پیش‌خریدکنندگان به چنین رفتارهایی عادت کرده‌اند و حمایت از مصرف‌کننده حتی اگر قانون یا سازمانی هم داشته باشد، بی‌معنی است. آنچه باعث تاسف بیشتر است نحوه برنامه‌ریزی‌ها در صنعتی است که به عنوان لوکوموتیو و پیش‌برنده صنایع دیگر نام گرفته است. آیا برنامه‌ریزان سایپا بدون دیدن جنبه‌های مختلف پروژه کار را آغاز می‌کنند یک سوال است و اینکه چنین بی‌برنامه‌گی می تواند به تمام پروژه‌های این گروه تسری یابد یک سوال دیگر است. در این میان خریداران ایرانی چاره‌ای جز پذیرش آنچه شرکت می‌گوید، ندارند. رنگ، کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و بسیاری موارد دیگر همان خواهد بود که فروشنده می خواهد.

کد خبر 37495

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام هم وطنای عزیز به نظرشما تیبا بخرم؟ آیاقطعاتش تو بازار گیرمیاد؟؟؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین