۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶

کنگره ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا پایان هفته جاری تکلیف طرح محرک اقتصادی اوباما را روشن کند.

گروه اقتصاد: ارزش سهام در بازارهای مالی اروپا آسیا یک روز پس از رشد وال استریت افزایش یافت تا شاخص بورس های جهان برای اولین بار در چهار روز گذشته امروز جمعه رشد کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بلومبرگ، کارشناسان بر این باورند که روشن تر شدن دورنمای اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان علت اصلی حاکمیت آرامش نسبی بر بورس های آسیا و اروپا بوده است.

بر همین اساس بی بی سی گزارش داد که طی مبادلات روز گذشته وال استریت به جز شاخص داوجونز که با کاهش مواجه شد سایر شاخص ها از جمله نزدک و FTSE بیش از 0.7 درصد رشد کردند. همچنین در مبادلات امروز بورس فرانکفورت، شاخص Dax بیش از 1.33 درصد افزایش یافت. در داد و ستدهای امروز بورس پاریس هم شاخص Cac بیش از 2 درصد رشد کرد. امروز جمعه در بورس لندن نیز شاخص FTSE بیش از 0.8 درصد بالا رفت.

در همین حال گزارش ها حاکیست که کنگره ایالات متحده آمریکا تا پایان هفته جاری قصد دارد تا نظر نهایی خود را در مورد طرح محرک مالی باراک اوباما، رییس جمهوری اعلام کند.

این طرح پس از اصلاح در مجلس سنا هم اکنون مورد بحث نمایندگان کنگره این کشور است و حجم آن به 789 میلیارد دلار رسیده است. تا کنون بخشی از کاهش مالیات ها و کمک های مالی به ایالت های این کشور نسبت به طرح اولیه تعدیل شده است.

کارشناسان معتقدند این تزریق همزمان به تحریک بزرگ ترین اقتصاد جهان تا حدودی رکود اقتصاد جهان را کاهش خواهد داد. بر همین اساس امروز ارزش دلار در بازارهای جهان در برابر ارزهای معتبر افزایش یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =