فرانکفورت 2014 ورق خورد/ ایران میهمان ویژه می‌شود؟

یورگن باس،‌ مدیر نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت معتقد است: هر ساله تکنولوژی نقش بیشتری را در نمایشگاه بازی می‌کند؛ کتاب‌های الکترونیک و آی‌پد راه‌های کتاب‌خوانی ما را تغییر داده است.

به گزارش تسنیم، یورگن باس،‌ مدیر نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت پیش از آغاز این نمایشگاه در گفتگویی درباره ویژگی‌های امسال این نمایشگاه گفت: من ورود همه مخاطبان به این نمایشگاه که «دهکده جهانی ایده‌ها» است را تبریک می‌گویم و به این دلیل نام نمایشگاه امسال را «دهکده جهانی ایده‌ها» گذاشته‌ایم چرا که واقعا تمام دنیا در این محل جمع می‌شوند. وقتی که 200 هزار نفر از مردم سراسر دنیا در اینجا جمع می‌شوند قطعا ایده‌های زیادی تولید خواهد شد.

وی افزود: مانند سال‌های گذشته ما تصور می‌کنیم که حدود 300 هزار نفر بازدید کننده داشته باشیم که حدود 200 هزارنفر از بازدیدکنندگان به قصد تجارت در این حوزه حضور پیدا می‌کنند. این بازدیدکنندگان از کشورهای زیادی از سراسر دنیا حضور پیدا می‌کنند.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در توضیحی در مورد بخش سالن نویسندگان که به نام «فرانکفورت مخفی» نام‌گذاری شده است، گفت:‌ برای سال‌ها این نمایشگاه تلاش کرده است که توجه بیشتری را به نویسندگان داشته باشد و این باعث شد که ما پروژه‌ای را با همکاری برخی از متخصصان این حوزه آغاز کنیم که از طریق آن نویسندگان برای خود جایگاهی و منزلی را در این نمایشگاه ببینند که بتوانند در مکانی آران با هم ارتباط داشته باشند.

باس تصریح کرد:‌ ما امسال مسابقه‌های جدیدی را به نام «زیبایی و کتاب»‌ طراحی کرده‌ایم که در آن مسابقه به بهترین کتاب‌ها و کتاب‌های الکترونیک در زمینه زیبایی طراحی جایزه می‌دهیم. ما برای این مسئله وبسایتی را طراحی کرده‌ایم که مخاطبان می‌توانند به بهترین کتاب از نظر خودشان رای بدهند که تاکنون 150 هزار رای جمع‌آوری شده است. برنده نیز در طول نمایشگاه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه فقط مخصوص فعالان عرصه نشر کتاب نیست، افزود: این نمایشگاه مکانی برای حضور تمام هنرمندان جهان و مخاطبان کتاب است. همچنین رسانه‌های زیادی از دنیا این نمایشگاه را از زوایای مختلف پوشش می‌دهند. جمعه این هفته نیز ما 500 دانش‌آموز از شهر فرانکفورت را به این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم و قصد داریم که آنها از ادبیات و کتاب‌ها لذت ببرند.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت تصریح کرد:‌ قرار است که حدود 4000 برنامه در زمان برگزاری این نمایشگاه در مکان نمایشگاه و سطح شهر برگزار شود که بسیار بیشتر از فعالیت‌های سال گذشته است.

یورگن باس در پایان با اشاره به تاثیر تکنولوژی بر شیوه کتابخوانی در جهان گفت: هر ساله تکنولوژی نقش بیشتری را در نمایشگاه بازی می‌کند؛ کتاب‌های الکترونیک و آی‌پد راه‌های کتاب‌خوانی ما را تغییر داده است.

همچنین بنابر گزارش خبرنگار اعزامی ایبنا، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در پاسخ به پرسش ایبنا درباره توسعه روابط نمایشگاه فرانکفورت با ایران گفت یکی از گزینه‌های جدید مهمان ویژه سال 2020 ایران است. وی تأکید کرد که ما از سال‌های دور روابط بسیار خوبی با ایران داشته‌ایم و این روابط هرروز بهتر شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایران می‌تواند یکی از گزینه‌های مهمان ویژه سال 2017 یا 2018 باشد افزود به دلیل تقاضاهای زیاد از سوی کشورهای مختلف ما برای ایران سال 2020 را به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی دنبال می‌کنیم.

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت همچنین از توسعه روابط فرهنگی میان دو ملت ایران و آلمان سخن به میان آور و تأکید کرد بین مدیریت نمایشگاه و ایران روابط بسیار خوبی برقرار است و ما سعی می‌کنیم این روابط را هر چه بیشتر توسعه دهیم و به همین خاطر به ایران به‌عنوان یکی از گزینه‌های 2020 جدی فکر می‌کنیم.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =