فرانسه میزبان آدم برفی‌ که آب نمی‌شود

کتاب اگر آدم برفی ها آب نشوند اثر سید علی شجاعی و با تصویرگری الهه طاهریان، توسط یک ناشر فرانسوی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «اگر آدم برفی ها آب نشوند» مجموعه اول شجاعی از سه گانه او با عنوان «فلسفه برای کودکان است»، علاوه بر دریافت جایزه آکادمی آلمان، منتخب فستیوال بین المللی ادبی برلین شده و تاکنون به زبان های آلمانی و کره ای منتشر شده است. اگر آدم برفی ها آب نشوند، داستان بچه های روستایی است که بزرگترین آدم برفی عمرشان را می سازند و اما آدم برفی شروع به زوررگویی می کند و نمی خواهد آب شود و در نهایت مقابل آفتاب هم می ایستد و... انتشارات رو دو مونده پاریس، این کتاب را که در ایران توسط کتاب نیستان به چاپ رسیده بود، در مجموعه بهترین داستان های قاره ها، منتشر کرده است.

لازم به ذکر است که رایت اگر آدم برفی ها آب نشوند توسط آژانس ادبی کیا به سه ناشر سوئیسی و کره ای و فرانسوی فروخته شده است.

در خلاصه داستان این کتاب می خوانیم: «کودکان یک روستا با هزار شوق و آرزو و پس از انتظار بسیار می‌خواهند بزرگ‌ترین آدم‌برفی عمرشان را بسازند. یک روز کامل زحمت می‌کشند و یک آدم‌برفی خیلی خیلی بزرگ‌ می‌سازند. غروب هم پدر و مادر‌هایشان را برای دیدن زحمت‌شان می‌آورند...اما صبح روز بعد مردم روستا با دستورهای آدم‌برفی از خواب بلند می‌شوند. آدم‌برفی هزار جور دستور می‌دهد و همه مجبورند عمل کنند. آدم‌برفی آن‌قدر دستور می‌دهد که آخر هم مقابل خورشید می‌ایستد و نمی‌گذارد بهار به روستا بیاید...»

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =