تسنیم نوشت:

سخنگوی «تحریک طالبان» پاکستان و پنج فرمانده مهم دیگر طالبان این کشور حمایت خود از گروه تروریستی داعش را اعلام کردند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، قبیله «محسود» که گروه موثری در تحریک طالبان پاکستان است در سال 2013 رهبری «ملا فضل الله» رهبر جدید این گروه را رد کرد که در نتیجه انشعاب‌هایی در تحریک طالبان بوجود آمد.
یادآوری می‌شود که ماه گذشته «طالبان پنجابی» با اعلام توقف عملیات‌های خود در پاکستان گفته بودند که تنها به تبلیغ در این کشور اکتفا خواهند کرد این عملیات‌ها را به افغانستان منتقل خواهند کرد.
شاهدالله شاهد سخنگوی تحریک طالبان پاکستان با انتشار بیانیه‌ای گفته که وی با «ابوبکر البغدادی» خلیفه گروه تروریستی داعش بیعت کرده و پس از این از دستورات وی اطاعت خواهد کرد.
بر اساس این اطلاعیه، این بیعت با گروه تروریستی داعش از سوی تحریک طالبان یا ملا فضل الله نیست بلکه این تنها از سوی وی و پنج فرمانده دیگر طالبان است.
وی در این اطلاعیه اظهارداشته که 5 فرمانده دیگری که با داعش بیعت کرده، فرماندهان «کرم ایجنسی»، «خیبرایجنسی»، «اورکزی ایجنسی»، «هنگو» و «پیشاور» هستند.
گروه تروریستی داعش که در حالی بدنبال راه ورود به مناطقی از آسیای جنوبی است که گروه‌های طالبان محلی این مناطق همچنان علیه دولت‌های پاکستان و افغانستان فعال هستند.
6 فرمانده طالبان پاکستان در حالی بیعت از داعش را اعلام کرده‌اند که «ایمن الظواهری» رهبر گروه القاده در ماه سپتامبر سال جاری «عاصم عمر» فرمانده سابق تحریک طالبان را به عنوان رهبر جدید «القاعده» شاخه «شبه قاره» انتخاب کرد.
ارتباط فرماندهان طالبان پاکستان با گروه‌های تروریستی داعش و القاعده برای ایجاد اتحاد قوی مشخص نیست اما در هفته‌های گذشته در شهر «پیشاور» پاکستان دفترچه‌های اهداف آن‌ها پخش شده است.
همچنین در راهپیمایی‌های حمایت از «کشمیر» و کراچی نیز پرچم‌های گروه تروریستی داعش دیده شده است.
تحریک طالبان پاکستان هفته گذشته نیز با صدور اطلاعیه‌ای از اهداف داعش حمایت کرد اما پس از 24 ساعت این اطلاعیه را تکذیب کرد.اطلاعیه خود را رد کرده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =