همایش ملی "نخبگان نواندیش در حوزه تمدن اسلام و ایران" با هدف بررسی نقش نخبگان نواندیش ایرانی ـ اسلامی در توسعه فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان، 19 اسفند برگزار می‌شود.

برخی از محورهای این همایش عبارتند از: نقش فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی در پرورش نخبگان نواندیش، ویژگیهای شخصیتی آرا و نظریه‌های نخبگان نواندیش در حوزه تمدن اسلام و ایران، نقش نخبگان ایرانی ـ اسلامی در توسعه علوم و فنون ایران و جهان.

نقش نخبگان نواندیش ایرانی ـ اسلامی در توسعه فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان، نظریه‌های نخبگان نواندیش در خصوص عوامل پیشرفت و علل احتمالی عقب‌ماندگی مسلمانان و چگونگی پاسخگویی فرهنگ و تمدن اسلامی به نیازهای نسل‌ها در عصرهای مختلف از دیگر محورهای پیش بینی شده برای این همایش هستند .

نقش صاحبنظران، سیاستگذران، برنامه‌ریزان، مسئولان و مربیان نواندیش در تقویت و اعتلای تمدن و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، نقش انقلاب اسلامی و نخبگان در بازتعریف و نواندیشی در حوزه تمدن ایرانی ـ اسلامی، نقش تاریخی زنان نخبه نواندیش در توسعه علوم و فنون ایران و جهان، رویکردهای بیگانگان برای بی‌هویت‌سازی جوانان (جنگ نرم) و روش‌های مقابله با آن، از دیگر محورهای این همایش عنوان شده اند .

اطلاعات بیشتر از طریق نشانی اینترنتی hamayesh.riau.ac.ir قابل دسترسی است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =