۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۹

انتشارات مروارید، زندگی، اندیشه و آثار پرویز مشکاتیان را همراه با نقدها و یادداشت‌های وی در قالب کتابی با عنوان «آوای مهرآیین» منتشر کرد.

به گزارش خبرآن‌لاین، این کتاب که به همت مهران حبیبی‌نژاد شکل گرفته، به شرح زندگی و آثار این هنرمند فقید موسیقی ایران می پردازد و چندین فصل شامل عناوینی چون «گفتگوها، مشکاتیان در گفتار دیگران، دیگران در گفتار مشکاتیان، نقد و نظرهای دیگران درباره آثار و کنسرت‌های وی» و همچنین نوشته‌های پراکنده مشکاتیان دارد.


«آوای مهرآیین» علاوه بر ارائه شناختی از زندگی و آثار مشکاتیان، روند موسیقی ایران در چند دهه اخیر را  از دیدگاه این هنرمند فقید بررسی می‌کند. همچنین فهرست آثار تالیفی و موسیقایی این موسیقیدان و نوازنده نیز در بخش پایانی کتاب منتشر شده است.

شایان ذکر است پرویز مشکاتیان استاد فقید موسیقی و سنتور بیش از 15کتاب تالیفی و 20 آلبوم تک‌نوازی و یا همراهی با دیگر اساتید موسیقی از خود به یادگار گذاشته است.  وی که متولد 24 اردیبهشت 1334 نیشابور بود، مقدمات موسیقی را از 6 سالگی نزد پدر (حسن مشکاتیان) آغاز کرد و در 8 سالگی در مراسم گردهمایی دانش آموزان مدرسه امیر معزی نیشابور در اجرای کنسرتی حاضر شد.

«آوای مهرآیین» با شمارگان 1650 نسخه در 470 صفحه و با قیمت 7800 تومان روانه بازار شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =