مراسم رونمایی از مجسمه برنزی "عصر عاشورا" صبح امروز دوشنبه 12 آبان 93 با حضور مردم عزادار شهر تهران، سیاووش سلیمی، خالق اثر و جمعی از هنرمندان و مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر در محوطه امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی زیباسازی شهر تهران، در این مراسم که در ضلع جنوبی میدان امام حسین (ع) برگزارشد، پرده برداری از مجسمه «عصر عاشورا» در زیر باران صورت گرفت و هیأت عزاداران ابوالفضل العباس از بندر دیلم نیز با نواختن سنج و دمام این مراسم را همراهی کرد.

گفتنی است این مجسمه بزرگ برنزی که ساخت آن یک سال به طول انجامیده، از روی تابلوی نقاشی «عصر عاشورا» اثر معروف محمود فرشچیان ساخته شده است.

اثر حجمی "عصر عاشورا" از جنس برنز در سطح دایره ای به قطر 6 متر و 20 سانتیمتر و به مساحت 35 متر مربع با ارتفاع ۴.۵ متر مربع ساخته شده و ۸.۵ تن وزن دارد که شامل فیگوراتیو انسان، اسب امام حسین (ع) ذولجناح و خیمه های به آتش کشیده شده است. این اثر یک کار فرمی و حسی است که تلاش کرده تمام جزییات به کار رفته در اثر استاد فرشچیان را در کار خود به درستی به تصویر در آورد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    5 4
    به نظر من این کار کاملا غیر فرهنگی و خیانت به تاریخ و فرهنگ عاشوراست.واقعه دردناک عاشورا و تصویر حرم آل الله فقط باید سالی یک بار در عاشورا برایمان مجسم شود...نه اینکه هروز چندبار از کنار آن بگذریم.تصور کنید جماعتی که کنار این مجسمه و اسب امام حسین علیه السلام عکس یادگاری می گیرند شما را به خدا این نقد را منعکس کنید.آقای قالیباف کی می خواهد حوزه فرهنگی شهرداری را سر و سامان بدهد.از کیسه مردم و بیت المال به اسم دین و خدا و پیغمبر هزینه کردن حساب و کتاب ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟خواهشا رسانه ای کنید که مسولین شهرداری جواب بدهند؟؟؟