انتظامی در ساعات پایانی نمایشگاه بیستم: کار رسانه‌ای هیچ گاه خاموشی ندارد/ واگذاری نمایشگاه به صنوف

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار رسانه‌ها هیچگاه خاموشی ندارد، ابراز امیدواری کرد، رسانه، آزادی مسئولانه شعار نمایشگاه بیستم، همواره سرلوحه اصحاب رسانه در کار حرفه‌ای قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا،حسین انتظامی عصر جمعه (۲۳ آبان ماه ۹۳) در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تشریح روند فعالیت این دوره گفت: بیش از ۶۰۰ غرفه از رسانه‌های مختلف و روابط عمومی‌های کشور طی هفت روز فعالانه در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: روابط عمومی‌ها که به نوعی کار رسانه‌ای انجام می‌دهند به همراه حضور بخش کسب و کار مرتبط ازجمله بخش‌هایی بود که امسال به این نمایشگاه اضافه شد.

رییس بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به استقبال چشمگیر مخاطبان و بازدیدکنندگان از این رویداد رسانه‌ای در این دوره اشاره کرد و گفت: اقبال بازدیدکنندگان نشان از بانشاط‌تر و شاداب‌تر برگزاری شدن این رویداد رسانه‌ای است.

انتظامی افزود: حضور مسوولان کشوری، لشکری و بخش‌های مختلف در این رویداد رسانه‌ای مشهود بود که از این بابت جای قدردانی هم از مردم فهیم ایران و هم از مسوولان دارد.

به گفته وی، این مهم (استقبال چشمگیر) زمینه‌ای فراهم کرد که به نوعی علاوه بر آشنایی با کار رسانه‌ها و ظرفیت آن‌ها، از زحمات آن‌ها نیز قدردانی شود.

انتظامی در ادامه به نحوه انتخاب غرفه‌ها و رسانه‌های برتر اشاره کرد و گفت: شاخصه‌های آن و نحوه انتخاب قبل از نمایشگاه به صورت شفاف از طریق رسانه‌ها و سایت این معاونت اطلاع رسانی شده بود.

وی ضمن قدردانی از همکاری شورای هماهنگی صنوف تشکل‌های مدیریت رسانه‌ای ابراز امیدواری کرد که سال آینده این نمایشگاه توسط صنوف مطبوعاتی برگزار و وزارت ارشاد تنها ناظر و حمایت‌کننده باشد.

معاون وزیر ارشاد همچنین با قدردانی از حضور محمد سرافراز رییس جدید رسانه ملی، وی را از چهره‌های رسانه‌ای و جنس خود رسانه و مطبوعات عنوان کرد.

به گفته انتظامی، حضور سرافراز برای اولین برنامه رسمی وی، نشانگر جنبه حمایتی او از رسانه‌ها دارد.

رییس نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، همچنین ضمن قدردانی از حضور حدادعادل به عنوان رییس فرهنگسان زبان و ادبیات فارسی گفت: بخش حوزه زبان و ادبیات فارسی از نظر ما عنصر هویت‌بخش و امنیت‌بخش است، که اگر نسبت به آن بی توجهی شود شاید به سرنوشت برخی از کشورهای عقب مانده از نظر ادبیات زبان و تمدن دچار می‌شدیم.

انتظامی یادآور شد: در جشنواره گذشته مطبوعات، بخشی به عنوان فرهنگستان زبان و ادب به بخش جنبی این جشنواره اضافه شد و در آنجا مقرر شد که در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مطبوعات جایزه فرهنگی این فرهنگستان نیز اهدا شود که امروز در این آیین توسط ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی این جایزه سالانه فرهنگی اهدا خواهد شد.

معاون مطبوعات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار رسانه‌ای هیچ گاه خاموشی ندارد به شعار بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم این شعار همواره سرلوحه فعالیت‌های اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با سرلوحه قرار گرفتن این شعار نزد اصحاب رسانه شاید متغیر بحرانی ما در این زمان، اخلاق حرفه‌ای فعالیت توام با مسوولیت باشد.

انتظامی در خاتمه از تمامی همراهان، حامیان، دست اندرکاران، مسئولان و ... در برپایی این رویداد بزرگ رسانه‌ای تشکر و قدردانی کرد.

آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم اکنون با حضور محمد سرافراز رییس رسانه ملی، محمد خدادی مدیر عامل ایرنا، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری و جمعی از اصحاب رسانه در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =