فارس نوشت:

مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات 18 میلیارد دلاری کالا از ایران به خارج از کشور طی امسال خبر داد.

حسن تاژور بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در سالن اجتماعات اداره کل پست خراسان شمالی گفت: این میزان صادرات انجام شده از جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور نسبت به سال گذشته حدود 28 درصد رشد دارد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات انجام شده در همین مدت با احتساب میعانات گازی بوده که به خارج از کشور صورت گرفته است.

او یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش حجم صادرات از ایران به خارج از کشور را سیاست‌های تعاملی دولت تدبیر و امید دولت در راستای ارتباط با دنیا عنوان کرد.

به گفته تاژور این سیاست‌ها باعث ‌رشد صادرات غیر نفتی از ایران شده که پیش‌بینی می‌شود این روند به خاطر سیاست‌های در پیش گرفته دولت یازدهم همچنان ادامه داشته باشد.

او با یادآوری اینکه حدود 15 درصد از صادرات غیر نفتی انجام شده طی امسال به کشورهای آسیایی بوده است گفت: بخشی از صادرات انجام شده در قالب اعزام نیروی کار بوده که انجام شده است.

تاژور میزان واردات انجام شده به کشور در همین مدت هم 21 میلیارد و 695 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل افزایش 30 درصدی دارد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت ایران از امارات، چین، هند، کره، ترکیه و آلمان به عنوان کشورهای وارد کننده کالا به ایران نام برد.

او همچنین با اشاره به توافق در باره معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون توسط سازمان توسعه تجارت ایران مورد پیگیری قرار گرفته در زمینه معافیت‌های مالیاتی بوده است که در این راستا موافقت‌هایی اخذ شده است.

تاژور با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران به منظور بهبود فرآیند صادراتی برنامه‌هایی خوبی را در دستور کار قرار داده است گفت: انتخاب و فعالیت 10 رایزن در کشورهای مختلف در این راستا است.

مراسم روز ملی صادرات در خراسان شمالی با حضور فعالان صادراتی در سالن اجتماعات اداره کل پست استان برگزار شد که از تعدادی فعال صادراتی استان تجلیل به عمل آمد.

بر اساس اعلام رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی 248 میلیون دلاری انواع کالا از این استان طی امسال تاکنون به خارج از کشور صادر شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 4
    تو که در دست هست تراز لطفا یک تراز هم بین غنی و ضعیف بینداز ای ترازو .ای که این اختلاف را کردی از زمین تا ثریا
    • بی نام گرامی پاسخ شما اینجاست A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
      4 0
      هند جای ایران در بازار فرش را گرفت.