۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
میدان انقلاب چه شکلی خواهد شد؟

سازمان زیباسازی شهر تهران طرح نماد حجمی میدان انقلاب را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با بیان اینکه برنامه ریزی برای طراحی نماد حجمی میدان انقلاب اسلامی از ابتدای امسال آغاز شد، گفت: از میان آثار راه یافته به نمایشگاه اثر مشترک روح الله شمسی زاده و حسین شناور به عنوان اثر برگزید انتخاب شد.

او با اشاره به اینکه سازمان با انتشار فراخوان از هنرمندان برای طراحی نماد حجمی میدان انقلاب دعوت کرد، گفت: علاوه بر این فراخوان به طور خاص از اساتید برجسته مجسمه ساز برای طراحی نماد مورد نظر دعوت شد و در مجموع 105 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

کامیاب با بیان اینکه داوری اولیه آثار از مردادماه انجام شد، ادامه داد: هیات داوران متشکل از محمد بهشتی، مهدی چمران، حبیب الله صادقی، مهدی حجت، طاهر شیخ الحکمایی و محمد حسین حلیمی در چند مرحله کارهای ارسال شده به دبیرخانه را بررسی کردند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، از مجموعه کارهای رسیده هیات داوران 5 اثر را به عنوان آثار نهایی انتخاب کردند.
او درمورد دلایل تاخیر در معرفی آثار منتخب از سوی سازمان زیباسازی، گفت: دلیل تاخیر به وجود آمده در معرفی آثار منتخب بررسی وضعیت و محاسبات فنی سازه و نیاز به هماهنگی بیشتر با شرکت مترو بوده است که به همین منظور عملیات طراحی نقشه های اجرایی این اثر توسط مهندسین ناظر و هنرمندان منتخب اجرای اثر صورت گرفت.

 کامیاب با بیان اینکه طراحی نماد حجمی برای میدانی مانند میدان انقلاب از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: از نتایج دیگر این پروژه انتخاب 35 اثر از بین آثار 32 هنرمند برای برگزاری نمایشگاه بود که این نمایشگاه در نگارخانه برگ برگزار می شود.

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    134 6
    آسمانش خیلی آبیه....باید دودی میشد.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
      6 9
      دیواره هایی که الان در میدان انقلاب هست که خیلی زیباتر و بهتر تظاهرات انقلاب رو مجسم کرده. در این طرح جدید نشانه ای از حضور خروشان مردم نیست.
  • ای داد بیداد A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    20 0
    این یعنی چی هر چند زمانی کوتاه، مبلمان شهری عوض میشه؟ تا کنون نرده های خیابان انقلاب چند بار عوض شده؟ پیاده روها، نیمکتها، جوبها و ... کجای دنیا بارها دکوراسیون شهری رو عوض می کنند؟ جز اینکه پیمانکارانی هستند که ...
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    8 1
    بالاغیرتا فکری هم برای تابلو این میدان بکنید. دور تا دور میدان یک تابلو نیست که اسم میدان انقلاب روی آن نوشته شده باشد.
  • بی نام FI ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    7 1
    چقدر زشته اينهمه ارتيست داره اين مملكت
  • میلاد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    16 0
    خیلی دوست دارم بدونم اون صد و چهار تای دیگه چه شکلی بودن که این از توشون در اومده
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    26 0
    اگر اسمش میخواد همین باشه یه کامیون تاپاله بریزن تو یه میدونی منظور را میرسونه.
  • مردم IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    5 6
    واقعا اگر این طوری بشه چقدر زشت میشه. طرح اولش پُر محتواتر بود.