شماره دوازدهم کتاب هفته خبر با جوابیه آتشین دکتر صادق زیباکلام به سرمقاله شماره پیشین این نشریه هفتگی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زیباکلام در این جوابیه چنین آورده است: «به عنوان یک قاعده کلی هیچ وقت به مطالبی که علیه‌ام نوشته می‌شود پاسخ نمی‌دهم. نه از باب تکبر بلکه معتقدم آنچه که من گفته‌ام یا نوشته‌ام را مخاطب شنیده یا خوانده؛ آنچه را هم که مخالف و منتقدم گفته یا نوشته هم مخاطب شنیده یا خوانده. بنابراین من دیگر چه توضیحی بدهم؟ اما این بار به چند دلیل عهدم را شکستم. نخست ارزش و احترامی که برای مخاطبین «کتاب هفته خبر» قائلم. ثانیا اینکه آقای عبدالجواد موسوی اِندِ نامردی و ناجوانمردی را در حقم به کار برده بود. شاید با زدن من خواسته بود اندکی دلبری نماید و از فشار بر روی مجله بکاهد. شاید هم نظرش بود؛ نمی‌دانم...»

ماجرای این جوابیه برمی‌گردد به یادداشتی که زیباکلام درباره اعطای نشان شوالیه به هنرمندان ایران در شماره دهم کتاب هفته خبر نوشت و گفت: « خیلی خیلی سال‌ها قبل به گمانم سال 60 یا 61 بود؛ فرانسوی‌ها به عراقی‌ها که سرگرم جنگ با ایران بودند هواپیماهای جنگنده سوپراستاندارد و موشک‌های معروف «اگزوست» داده بودند. این موشک‌ها بسیار دقیق بودند و به خصوص در خلیج فارس علیه کشتی‌های جنگی و غیر جنگی ما خیلی موثر عمل می‌کردند. در آن مقطع هم این مسئله مطرح شد که چرا فرانسوی‌ها علیه ما موضع‌گیری نموده‌اند؟ و باز مثل امروز تحلیل‌ها و تفسیرهای دایی جان ناپلئونی زیادی از سوی ما صورت گرفت که فرانسه علیه انقلاب اسلامی است و فرانسوی‌ها پدر کشتگی با نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.....»

لحن دکتر زیباکلام، سردبیر کتاب هفته خبر را برآشفته کرد و موجب شد در سرمقاله شماره یازدهم پاسخی تند به او بدهد، زیباکلام هم در شماره بعد مطلبی را نوشت که در آغاز این نوشته به آن اشاره شد و.... شاید این جدال قلمی ادامه داشته باشد، شاید هم نه... برای اطلاع از چند و چون ماجرا خود کتاب هفته خبر بهترین منبع است.

کتاب هفته خبر

اما علاوه بر این جدال قلمی، در اخرین شماره کتاب هفته خبر پرونده‌ای با عنوان «گوزنی که شناسنامه‌اش را گم کرد» برای زنده‌یاد منوچهر آتشی تدارک دیده شده که در آن مسعود کیمیایی، احمدرضا احمدی، مشیت علایی، سهیل محمودی، پرویز خائفی و... حضور دارند؛ از همه مهم‌تر اما گفت‌وگویی منتشرنشده با خود آتشی است که در انتهای این پرونده آمده است.

در بخش یادداشت‌های هفتگی این مجله الهه کولایی به روز جهانی حقوق بشر پرداخته است. مهرزاد دانش نقدی گزنده درباره شیوه‌های تبلیغ فیلم شیار 143 قلمی کرده است، عبدالرضا منجزی به بهانه پرونده نجف دریابندری در شماره پیشین نشریه یادداشتی جاندار و گرم برای پسر ناخدا خلف نوشته است و....

از دیگر نام‌هایی که روی جلد دوازدهمین شماره کتاب هفته خبر به چشم می‌خورند می‌توان به محمد صالح علا، هرمز علی‌پور، سیدابوالحسن مختاباد، امید روحانی و.... اشاره کرد.

کتاب هفته خبر را می‌توان از کتابفروشی‌ و کیوسک‌های معتبر مطبوعاتی تهیه کرد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانوی ایرانی... IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    6 3
    باید خوندنی باشه...
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    5 0
    چه روش جالبی برای تبلیغ به خرید این نشریه
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      3 2
      در این وانفسای مجلات زرد این مجله با ارزش و خواندنی یکی از معدود نشریات قابل اعتنا وبا گرایشات روشنفکری است
  • محمدی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    1 0
    چرا این کتاب هفته خبر در ایلام وجود ندارد و ایا ایلام جز این کشور نیست؟