ایرنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی، درجلسات و مصاحبه های خبری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد به تبصره جدید لایحه بودجه 94 مبنی بر امکان دریافت حق دسترسی در بزرگراه ها رای مثبت دهند.

عباس آخوندی درجریان بازدید از طرح های اجرایی در آذربایجان شرقی گفت: تصویب این تبصره می تواند موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در اجرای طرح های بزرگ این وزارتخانه در بخش های مختلف همچون راه آهن، بنادر، جاده ها و حتی فرودگاه ها شود.

او با بیان اینکه براساس قانون فقط در آزادراه ها می توان حق دسترسی و گذر دریافت کرد گفت: این تبصره دروازه ای برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های وزارت راه و شهرسازی است.

آخوندی با بیان اینکه این وزارتخانه در تنگنای مالی قرار دارد و اعتبارات کنونی آن پاسخگوی حجم بالای طرح های نیمه تمام نیست، گفت: برای خروج از این شرایط باید انحصار دولتی را شکست و به توان نیروی انسانی، فنی، مالی و اجرایی بخش خصوصی متصل شد.

او با اشاره به ابعاد مثبت تصویب این تبصره جدید گفت: در شرایط کنونی دو انتخاب دریافت نکردن حق دسترسی و طولانی شدن طرح های در دست اجرا و دریافت حق دسترسی و شتاب گیری روند اجرایی طرح ها با حضور قوی بخش خصوصی قابل تصور است.

آخوندی با بیان اینکه جامعه ایران، جامعه ای جوان است و هر لحظه کشور خود را با دیگر کشورهای جهان مقایسه می کند، گفت: به طور قطع جوانان علاقه دارند کشور هرچه سریعتر پیشرفت کند و نمی توان این جامعه پویا را در انتظار تامین اعتبارات اجرای طرح ها گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع بودجه ای این وزارتخانه کمتر از 30 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری مورد نیاز برای شریان های اصلی کشور بیش از 400 هزار میلیارد ریال است، خواستار تصویب تبصره جدید لایحه بودجه سال 94 برای جذب بیشتر و سریعتر سرمایه گذاران در طرح های عمرانی این وزارتخانه شد.

آخوندی روز پنجشنبه از روند اجرایی جاده تبریز - اهر بازدید کرد و در مراسم بهره برداری از جاده ورودی اهر- کلیبر و نیز در جلسه های فرمانداری شهرستان های اهر، کلیبر و خداآفرین به آذربایجان شرقی حاضر شد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    3 4
    واقعا این دولت کمر همت شو بسته پدر مردم و در بیاره چطوره بابت نفس کشیدن هم از ملت عوارض بگیرید؟
  • ali IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    5 1
    عوارض رو تو همه جای دنیا میگیرن وخدمات هم میدن برعکس ایران که دولت نه بلده عوارض بگیره ونه بلده خدمات بده
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
      1 0
      كاملا درست است بايد براي دودي كه به هوا و به حلق ديگران ميفرستيم عوارض بدهيم به شرطي كه با آن پول خدمات بهتري در خيابان ها دريافت كنيم
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    کم کم دولت عدالت خودش نشان می دهد