نسیم آنلاین نوشت:

وزیر راه گفت: زائران در بازگشت تحمل به خرج داده و با حوصله به کشور بازگردند. آخوندی گفت: از زائران تقاضا کردیم در بازگشت تحمل به خرج داده و با صبر و حوصله به کشور بازگردند زیرا بازگشت یکباره فشار زیادی برای بازگشت به مردم وارد می‌آورد.

به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در این‌باره گفت: امسال با افزایش سه برابری عزیمت مسافران و زائران عتبات عالیات‌ نسبت به سال گذشته مواجه شدیم.

او گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر امسال به عراق سفر کردند که یک میلیون و 450 هزار نفر آنها از طریق مرزهای زمینی و 50 هزار نفر نیز با استفاده از سایر وسایل نقلیه به عراق مسافرت کردند که بازگشت آنها به یکباره خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از زائران تقاضا کردیم در بازگشت تحمل به خرج داده و با صبر و حوصله به کشور بازگردند زیرا بازگشت یکباره فشار زیادی برای بازگشت به مردم وارد می‌آورد.

آخوندی گفت: تأسیسات مرزی و راه‌های ارتباطی ایران و عراق توانایی پذیرش ناگهانی این میزان مسافر را ندارد.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان راهداری هم در سفر یک روزه خود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت که برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران اباعبدالله فراهم شده است و اتوبوس‌ها در مرز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

داود کشاورزیان همچنین از پیگیری احداث سالن مسافری با زیر بنای 4500 مترمربع در پایانه مذکور جهت رفاه حال مسافران و زائرین عتبات عالیات در آینده‌ نزدیک خبر داد.

‌کشاورزیان ‌که از پایانه‌های مرزی چزابه و شلمچه بازدید می‌کرد،‌ از نزدیک در جریان تردد زائران اربعین حسینی به کربلای معلی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن موافقت با تخصیص مبلغ 14 هزار میلیارد ریال جهت بهسازی آسفالت محوطه پارکینگ پایانه مرزی شلمچه، به ضرورت اختصاص بودجه برای زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی چزابه تأکید کرد و گفت: به منظور تسهیل روند تردد مسافران، 280 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محور بستان - چزابه اختصاص یافته است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =