فارس نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئله آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها جنبه سیاسی - جناحی به خود گرفت، گفت: شاید مسائل مربوط به ادعاهای مطرح‌شده درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی و وارداتی در دادگاه روشن شود.

ابراهیم کارخانه‌ای گفت: در مورد تحقیق و تفحص از واردات بنزین هنوز کاری انجام نشده است،اما شاید مسائل مربوط به ادعاهای مطرح شده درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی و وارداتی باید در دادگاه روشن شود.

او با بیان اینکه مسئله آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها جنبه سیاسی - جناحی خود گرفت، گفت: در مقابل 70 میلیون لیتر بنزین مصرفی کشور اگر 3.5 میلیون لیتر آن هم درصد بنزن بیشتری داشت در حدی نیست که بتوان آلودگی را به آن نسبت داد، وانگهی به هرحال هر نوع بنزینی یا هم کیفیتی حاوی آلاینده‌هایی است و میزان آلایندگی آن به درصد آلاینده‌هایی چون بنزن، ترکیبات آروماتیک، الفین و گوگرد و درجه اکتان آن بستگی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: استانداردهای یورو 2 ، یورو 3 و یورو 4 در طول زمان متفاوت بوده است، چنانکه مثلا استاندارد بنزین در دهه 90 و دهه دوم 2000 قابل مقایسه نیست به گونه‌ای که الان میزان بنزن زیر یک درصد را استاندارد می‌دانند در حالی که در دهه 90 وجود 10 درصد بنزن در بنزین هم قابل قبول بود.

او گفت: بخشی از بنزین پتروشیمی‌ محتوای بنزینی مشابه بنزین معمولی پالایشگاهی کشور داشت و در بخشی کوچک‌تر آن نیز درصد بنزن کمی بالاتر بود که آن هم در تهران توزیع نمی‌شد، آن میزان که 2 تا3 میلیون لیتر بود در مقابل 70 میلیون لیتر بنزین مصرفی کشور عددی محسوب نمی‌شد.

کارخانه‌ای گفت: به این ماجرا شکل سیاسی دادند و مردم را در رسانه‌ها مشغول کردند، در حالی که بنزین وارداتی هم کیفیتی بهتر از یورو 2 نداشت.

او گفت: کمیته تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی تشکیل خواهد شد تا به بخشی از این مسائل رسیدگی کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    2 0
    همین الانم بنزینها داغونه و هوا 3 ساعت بدون باد و بارون شبیه هوای معدن ذغال سنگه