تسنیم نوشت:

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به غیرمنطقی و نسنجیده بودن طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل، آن را مُسکنی مقطعی و مغایر با حقوق شهروندی دانست و گفت: تا چند روز می‌شود به مردم تکلیف کرد که خودروهای خود را از منزل خارج نکنند؟!

سرهنگ سیدتیمور حسینی در خصوص اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل به دنبال افزایش آلودگی هوای پایتخت گفت:‌ با توجه به اینکه در سال‌های اخیر پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد سراسری و از درب منزل، در این فصل از سال ارائه می‌شود ولی تا امروز پیشنهادی برای اجرای این طرح در سال جاری و در روزهای آینده ارائه نشده است.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با تاکید بر اینکه اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل، راهکاری منطقی نیست، گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوای تهران در فصل سرما به یک موضوع تکراری تبدیل و مثل داستان نمایشگاه بین‌المللی شده است که هر سال با آغاز به کار این نمایشگاه عنوان می‌شود باید مکان مناسبی برای نمایشگاه درنظر گرفت و انتقاد از مکان فعلی بالا می‌گیرد، ولی بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شود و مجدداً سال بعد این مباحث آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه منبع آلودگی هوای تهران مشخص و معلوم است و باید راهکاری دائمی و جدی برای آن به اجرا درآید، گفت: اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل کار سنجیده‌ای نیست و تنها می‌تواند یک مُسکّن مقطعی باشد و باید پذیرفت که راهکاری برای حل آلودگی هوای تهران نیست.

حسینی با اشاره به ثمربخش نبودن اجرای این طرح با توجه به شرایط فعلی، گفت: علاوه بر نسنجیده بودن و مقطعی بودن این طرح، با توجه به اینکه اجرای این طرح نیز به صورت فیزیکی و با بهره‌گیری از نیروی انسانی انجام می‌شود، لذا نمی‌تواند با دقت و ظرافت کامل انجام شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت اجرای این طرح را مغایر با حقوق شهروندی دانست و گفت: در ثانی تا چند روز می‌شود مردم را موظف به عدم استفاده از خودروهای شخصی کرد و به آن‌ها تکلیف کرد که حق ندارند خودروی خود را از منزل خارج کنند؟! ما در قبال این تکلیفی که بر دوش مردم قرار می‌دهیم چه امکانات، پیشنهاد و آلترناتیوی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهیم؟!

او گفت: باید به این موضوع توجه داشت که نگاه به مردم نباید نگاهی متکی بر تکلیف مداری صرف به آن‌ها باشد و نگاه تکلیف مدارانه صرف به مردم، یک نگاه صحیح نیست.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    61 5
    از مسئولين نيروي انتظامي بخاطر حمايت از حقوق مردم ممنونم. براي كاهش آلودگي هواي ناشي از خودروها بايد ابتدا به خودروساز و وزارت نفت براي بهبود كيفيت محصولاتشان فشار آورد و نبايد توپ را در خانه مردم بيندازيم و آنها را مجبور كنيم. يعني چه كه هر اتفاقي مي افتد از جيب مردم خرج مي كنند.
    • آرش IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      13 0
      والا به خدا یکسال هزینه ای که برای فوتبال میشه رو خرج مترو کنن سال دیگه کلی آدم مثل من از مترو استفاده می کنن آلودگی هم حل می شه. این همه شهر پرجمعیت تو دنیا داریم مثل لندن و پاریس و نیویورک و... چیکار می کنن که مثل ما مشکل آلودگی ندارن؟ فقط حمل و نقل عمومی
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      6 0
      بایدوسایل نقلیه عمومی زیاد شوند خصوصا مترو هایی با کابین خلوت این یکی را خوب اومدم نه ما از شرق با تاکسی و مترو و... حداقل 90 دقیقه به محل کارمان میدان توحید میرسیم با تن خسته و کوفته ولی با ماشین شخصی حداکثر 40 تا 45 دقیقه با هزینه کمتر و راحتتر چون 3 نفریمخودم همسرم و پسر 2 ساله ام که مهد میرود
    • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      2 9
      اتفاقا ابتدا وظيفه مردم است كه از خودشان شروع كنند و جايي كه ضروري نيست ماشينشون رو بيرون نيارن يا با پياده روي و وسايل عمومي به مقصد برسن، اينهمه خودروي تك سرنشين دودزاي كه بيخودي تو خيابونا هستن رو نمي بينيد؟ جالبه كه چقدر اين كامنت موافق هم داشته، همينه كه ايني هستيم كه هستيم، براي اين مورد خاص قطعا ابتدا توپ در خانه مردمي است كه سر سوزني فرهنگ رانندگي ندارند و از اين نظر در دنيا مشهورند
  • ای داد بیداد A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 4
    آفرین به پلیس راهور، حمایت از حقوق مردم در هر نهاد و وزارت خانه و .... دست مریزاد دارد.
  • ایرانی A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    7 3
    بالاخره یکی پیدا شد که واقعیت رو بگه . اظهر من الشمس است که ایراد از تعداد خودرو در سطح شهر نیست اشکال تولید خودرو هایی معیوب و خارج از استاندارده . تا موقعی که رانت به خودرو ساز های داخلی داده میشه تا یکه تاز میدان باشه و هرچی به نفعش تولید و به قیمتی که دلش میخواد به مصرف کننده بفروشه و تا رانت به وارذ کننده هایی که از چین اتومبیل وارد میکنن و نه از کشورهایی مثل آلمان و ژاپن این داستان هست . و ظاهرا فقط تاوانش رو فقط مصرف کننده داره میده
  • حمید ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    6 2
    چه عجب. یکی ام از حقوق مردم دفاع کرد. مالیات و عوارض میگیرن برا اینکه همه جارو بکنن طرح ترافیک؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 2
    با تشکر از رئیس پلیس راهور تهران بزرگ
  • هادی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    9 2
    باید خودمون بفهیم که نباید اینقدر ماشین بیرون بیاریم ، بیایم توی وایبر و واتس آپ و بقیه شبکه های اجتماعی جای اینهمه جوک قومیتی و تمسخر هم میهن هامون فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی ، رو ترویج بدیم ، بیایم یکبار هم که شده امتحان کنیم ، ماشین نیاریم ، اینجوری شهرداری موظف میشه وسایل نقلیه اش رو بروز کنه و همه ما ها هم راحت تر زندگی می کنیم.
  • مریم IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    3 3
    زنده باد پلیس راهور. بالاخره یکی پیدا شد دو کلمه حرف منطقی بزنه. ممنون.
  • فرزاد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 1
    جالبه از یک طرف هر روز تبلیغ میکنند که ماشین بخرید از اون طرف میگن نمیشه هر روز از ماشینت استفاده کنی .طرف میره با هزار قرض و قله 20 میلیون میده یه پراید فکستنی میخره امرا معاش کنه از اون طرف یه روز در میان باید فقط ماشینش رو نگاه کنه.خنده دار واقعا .چرا از ریشه مشکل رو حل نمیکنیم نمیفهمم.این همه پول سرگردون و هزینه الکی بعد هر جی درد سر تو سر مردم میریزیم بس کنید دیگه با این مسائل تکراری .
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 1
    یکی از دلایل آلودگی هوا طرح زوج و فرد است...که ملت برای آسایش 2 دستگاه خودروی بی کیفیت ایرانی تهیه کردند...............
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 5
    تا وقتي شعورشون بكشه و براي يه خريد كوچيك ماشين نيارن.. اين كساني كه ماشين ميارن بيرون و ماشين هاشون تك سرنشينه و باعث ترافيك و آلودگي هوا مي شن،به مردم مديون هستن.اين حق الناسه. يه سري هر روز به خودشون زحمت مي دن از مترو و اتوبوس و تاكسي استفاده مي كنن بعد يه سري با خودخواهي براي هركاري ماشين شخصي راه يم ندازن توي خيابون و باعث مريضي و مشكل براي ديگرون مي شن.همه جاي دنيا ماشين براي مواقع اضطراري و روزهاي تعطيله
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    3 2
    اتفاقا درسته كه وظيفه مسوولين و توليد كنندگان سوخت و خودرو است تا كيفيت را رعايت كنند، اما مردم هم وظيفه خود را فراموش كرده اند و سر سوزني مسووليت پذير نيستند، وضعيت اسفناك رانندگي مردم بماند، در سنگين ترين ترافيك هاي تهران تعداد بسيار زيادي خودروي تك سرنشين مي بينيد كه بسياري از آنها حضورشان در خيابان در آن زمان ضروري نبود و طرف هم ميتوانست با يك وسيله نقليه عمومي يا حتي پياده خودش رو به مقصد برسونه، تا زماني كه چه مردم و چه مسوولين از خودشان شروع نكنند و توپ را زمين ديگري بيندازند وضع همين است، در اين خصوص وظيفه مردم مهمتر و پررنگ تر است
  • عباسزاده IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 1
    جهان سوم ینی جایی که ماشین بفروشی با قیمت بالاتر. بعد بگی بخوابون توو پارکینگ که خفه نشی نوبره والا
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 1
    آفرين تا زماني كه وسايل نقليه عمومي به اندازه كافي و مناسب نيست نميشود به مردم ايراد گرفت
  • بی نام EU ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    به جای شهریورماه لطفا دی ماه تعطیل شود.