مجیدی برای نخستین‌بار از ساخت فیلم«محمد(ص)»گفت/ اجازه دهید فیلم دیده شود بعد درباره‌اش اظهارنظر کنید

کارگردان فیلم سینمایی «محمد(ص)» در نشست خبری توضیحاتی را در مورد این فیلم ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ مجید مجیدی به همراه جمعی از گروه تولید فیلم سینمایی «محمد(ص)» با حضور در شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) درباره تولید این پروژه عظیم توضیح داد.

او درباره مسائلی چون انتخاب بازیگران، حجاب بازیگران زن و اعتراض‌هایی که پیش از دیده شدن فیلم نسبت به آن صورت گرفته است، صحبت کرد.

بازیگران ایرانی

مجیدی در بخشی از سخنانش درباره انتخاب بازیگران ایرانی برای حضور در این فیلم گفت: «ما در حوزه بازیگری توانمندی‎های بسیار زیادی داریم و من شهادت می‎دهم که بازیگرانی که در این فیلم بازی کرده‎اند واقعا در قد و قوار بازیگران مطرح هالیوودی خواهند درخشید. ما خیلی اوقات اسیر اسم و عنوان می‎شویم. من خودم معتقدم که در پروژه «الرساله» آنتوتی کوئین واقعا خوب بازی کرده است، اما جالب است که بدانید که آنتی کوئین بیشتر در جهان اسلام و حتی بیشتر در ایران خوش درخشیده است و این هم شاید به دلیل نقش نوستالژیکی او باشد. از این منظر این بازی او در دنیای غرب نه تنها جلوه‌گرن بوده است بلکه مورد اعتراضاتی هم واقع شده است و حتی تعبیر کمدی هم در مورد بازی او هم شنیده شده است. بنابراین معتقدم که ما درحوزه بازیگری درست فکر کردیم و جلو رفتیم. من معتقدم که ظرفیت بازیگری در ایران به شدت قوی است و فقط زمینه‎ای برای بروز آن وجود نداشته است.»

حجاب بازیگران

این کارگردان همچنین در مورد حجاب بازیگران در فیلم گفت: «ما فقط در خصوص نمایش حضرت آمنه چون برای ما وجوه قدسی داشتند تلاش کردیم تا با حجاب کامل نمایش داده شود. البته در مورد حضرت حلیمه هم همین طور هر چند از موهای مصنوعی هم استفاده شد. درباره بازیگران دیگر هم از گیسوان مصنوعی استفاده شده. علاوه بر حجاب در پوشش شخصیت‌ها هم اصل تاریخی آن دوران رعایت شده است.»

حساسیت درباره پرداخت به زندگی پیامبر

بخشی از سخنان مجیدی به مساله انتقاداتی که از سوی برخی نسبت به این فیلم مطرح شده، اختصاص پیدا کرد. او گفت: «این مسأله را چند بار پاسخ گفتم و به خصوص برای شیوخ الازهر این موضوع را توضیح دادم . یک بار دیگر می‌گویم که در این باره در بخش تحقیق تلاش‌های زیادی صورت گرفت و تحقیقات مفصلی داشتیم که نزدیک به دو سال مفصلاً در این خصوص انجام دادیم. در این زمینه به سراغ نوشته‌ها و آثار برجسته‌ترین تارخ‌دانان شیعه و اهل سنت رفتیم و رایزنی‌های زیادی با علمای اهل سنت و شیعه داشتیم. کار تحقیقات کاملا کارشناسی شده جلو رفته و بر همین اساس مقطعی از زندگی ایشان را در این فاز انتخاب کردیم که هیچ‌گونه اختلافی درباره آن میان مراجع و گروه‌های مختلف شیعیان و اهل سنت وجود نداشته باشد. اتفاقاً این فیلم با این نگاه و فلسفه ساخته شده است که وفاقی میان جهان اسلام به وجود بیاورد.»

او یادآور شد: «این قرائت‌ها هیچ قرابتی با زیبایی‌های اسلام ندارد. ما سعی کردیم قرائتی را تصویر کنیم که وحدت آمیز در جهان اسلام باشد و به همین دلیل سراغ کودکی ایشان رفتیم و پاسخ دادیم که چرا باید اسلام و دین جدیدی بیاید. این رویکرد هم قرائت صحیحی برای جهان عرب به وجود می آورد و هم برای جهان اسلام وحدت آفرین خواهد بود. دوستان الازهر باید نگران این باشند که کار فرهنگی صحیح انجام دهند. در دنیای مدرن درباره حضرت عیسی (ع) 10 ها فیلم ساخته شده است، درباره حضرت موسی (ع )هم فیلم ساخته شده حتی درباره بودا حدود 45 فیلم ساخته شده اما در خصوص وجود مقدس خاتم پیامبران که در واقع با آمدن ایشان حجت بر تمام هستی تمام می شود حساب کنید تنها «الرساله» توسط مصطفی عقاد ساخته شد که اگر آن هم با نگاه امروزی بخواهد تفسیر شود در همان جهت قابل تفسیر خواهد بود که دشمنان بنا دارند اسلام را دین خشونت و خون ریزی معرفی کنند. این البته به خاطر صحنه های زیاد جنگ و غیره است.»

بازدید رهبری از روند ساخت فیلم

مجیدی همچنین در مورد توجهی که مقام معظم رهبری به این فیلم داشتند،‌ گفت: «یکی از توفیقاتی که در این پروژه بود حس اعتمادی بود که مراجع و شخص مقام مظعم رهبری به ما کردند. ما خدمت مراجع مختلف، آیت‌الله سیستانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی و به خصوص مقام معظم رهبری رسیدیم و هر گاه زاویه دیدمان را تعریف کردیم حس اعتمادی پیدا می‌کردند که به شدت باعث قوت قلب ما بود. این یکی از الطاف بزرگ ما بود و نه فقط علمای تشییع بلکه علمای اهل تسنن از ترکیه سوریه و الجزایر ... هم پشتبیان کار بودند. اما بزرگترین تجلی در خصوص این اثر همان دیدار مقام معظم رهبری از پشت صحنه بود. ایشان تعابیر بسیار زیبایی داشتند که به وقت خودش اطلاع‌رسانی خواهد شد و بعد از پخش فیلم این گزارش اعلام خواهد شد. ایشان صحبت‌های زیادی درباره تحسین سینمای ایران داشتند که جالب توجه بود.»

متن کامل گزارش دیدار اهالی رسانه از شهرک سینمایی پیامبر اعظم و همچنین نشست خبری فیلم «محمد(ص)» به زودی در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    16 23
    بابا یکی بگه فیلم که ی پخش میشه که ی آماده میشه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    41 31
    درود بر بزرگمرد سینمای ایران... هنرمند صاحب سبک و دانش و روح لطیف انسانی
  • مرجان صالح IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    36 28
    درووووود بر مجیدی عزیز
  • بی نام IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    33 56
    آقای مجیدی بابا دوزاریت دیر افتاد 40 سال قبل فیلم محمد رسول الله ساخته شد. کارت شده مثل فیلم های هندی که فیلم های امریکایی رو بر میدارن عین شو میسازن میشه کپی هندی
    • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
      18 5
      شما فیلمو دیدی میگی مثل اونه؟؟؟؟ عجب
    • هموطن A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
      12 6
      شما برو ببین اخیرا فیلمی درباره حضرت عیسی ع ساخته شده...خودم دیدم... چقدر هم خرج کردن...اگر اینجوریه... خارجیا باید به اون کارگردان بگن برو بابا... اولین فیلم درباره عیسی ع رو فلانی ساخت
    • علی IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
      16 5
      اقای محترم یعنی چهل سال پیش یه فیلم درباره ی حضرت محمد ساختن دیگه نباید بسازن تا حالا چند تا فیلم درباره حضرت مسیح ساختن یه ذره فکر کنیم حرف بزنیم چیزی از خودمون کم نمی شه بعدشم این فیلم راجع به کودکی حضرت محمد نه جوانی ش
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
      15 4
      لطفا شما ده تا فیلم آخری را که دیدید را نام ببرید تا ببینیم حضرتعالی بجز کارتون چی دیدی
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 4
    مجید آقا خدا قوت....................
  • محمود US ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 1
    در ضمن اگه توجه کنید فیلم " مجید مجیدی " درباره کودکی "حضرت محمدص است. و کسی درباره این فصل از زندگی ایشان تا به حال فیلم نساخته.