نسیم آنلاین نوشت:

مدیرعامل سازمان فضای سبز تهران گفت: دو هزار درخت چنار در خیابان ولیعصر کاشته می شود. مختاری گفت: کاشت این درختان در حد فاصل تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان انقلاب و بزرگراه شهید چمران در حال انجام است. زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای ایجاد شده است.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره غرس هزار نهال به جای شش درخت قطع شده خیابان ولیعصر(عج) در ابتدای فصل تابستان گفت: علت قطع درختان احتمال سقوط به دلیل افزایش سن درختان بوده که با مجوز قطع شده است تا خطری برای شهروندان به همراه نداشته باشد. درواقع این درختان خیابان ولیعصر(عج) برای جلوگیری از سقوط احتمالی قطع شدند.

مختاری با بیان اینکه شهرداری تهران به منظور حفظ و نگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) کمیته صیانت را از چند سال گذشته تشکیل داده است، گفت: چگونگی نگهداری، آبیاری، دفع آفات و رسیدگی به این درختان به طور متناوب از سوی کارشناسان انجام می شود تا آسیبی به درختان این خیابان نرسد.

او با بیان اینکه شهرداری تهران نهضت درختکاری و توسعه فضای سبز درون شهری را در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری دنبال کرده است، گفت: تنها در سال گذشته هفت میلیون اصله نهال میان شهروندان توزیع و در نقاط مختلف شهر کاشته شد تا کمکی به توسعه فضای سبز درون شهری تهران باشد.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    4 0
    اونوقت جایگزینی هم داشتید؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام NL ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    15 1
    شهرداری تهران تخصص خاصی در قطع درختان با بهانه های مختلف داره مسئولان شهرداری بارها قطع درختان پارک چیتگر حاشا کردن ولی این اتفاق افتاده
  • مهراد A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    6 1
    با باغبونه درختا مشکل دارن درختارو قطع میکنن...
  • بهروز A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    3 1
    کسی باور نمی کند این حرفها را. درخت را قطع کنی برای جلوگیری را قطع شدن. خیلی خنده دار است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    8 0
    برای جلوگیری از کمبود آب و انرژی، آلودگی هوا و ترافیک و خیلی چیزای دیگه که احتمالی هم نیستن و الان اتفاق افتاده چه تصمیمی دارید؟ ساختن برجها و مجتمعها چه داخل چه حومه ی شهر لابد برای همین کاره؟؟
  • کارمند شهرداری IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    4 0
    اقای مختاری از این هفت میلبون درخت کاشته شده چند هزار درخت گرفته وسبز شده اند .اگر فقط وفقط یک سوم درختان می گرفت شهر تهران این همه با الودگی مواجعه نمیشد با انکه در این چند سال طبق امار شما بیست میلیون درخت کاشته شده و میلیاردها هزار تومان از بیت المال به جیب پیمانکارن رفته متاسفانه هیج نظارتی بر کاشت پیمانکارن ومراقبت بعد از کاشت نیست وشما فقط در فکر بالا بردن امار غیر واقعی از کاشت درختان هستید یعد از این همه سال فعالیت در سازمان پارکها خوب میدانید اگر فقط 50 درصد درختان میگرفت اکنون تهران همانند جنگل امازون بود.لطفا به جای کاشت چند میلبون درختان ریشه لخت هزینه ان صرف کاشت چند هزار درخت پیتی شود تا درصد گرفتن وسبز شدن افزایش یابد.
  • على A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 0
    حالا چه عجله اى بود براى توضيح. از اول تابستان چيزى نگذشته كه. در ضمن اين معجزه ايست كه فقط هفت ميليون درخت در سال گذشته كاشته شده اما درخت هاى تهران روز به روز كمتر ميشوند. اصلا بياييد بقيه درخت هاى وليعصر هم قطع كنيد بعدش هم بديد بابك زنجانى دو طرف خيابون "مال" بسازه با پولش شهردارى وليعصر رو بكنه اتوبان پنج طبقه
  • نوید IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 0
    آخه برادر من...مسئول محترم......مگر نمیتوانستید با ایمن سازی از قطع این درختان اجتناب کنید؟؟؟؟
  • واقع نگر IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    2 1
    من چند روز پیش حدفاصل چهارراه تا میدان ولیعصر را پیاده رفتم و از دیدن تعداد بسیار زیاد درختانی که قطع شده واقعاً شوکه شدم و البته به جز چند نهال جوان که معلوم نیست چندتاش بتونه به سن 5060 سال برسه هیچ اثری از ترمیم درختان قطع شده ندیدم. تهران دوران کودکی من با تمام تخریبهایی که شده بود بازهم فوق العاده بانشاط بود ولی هرچه میگذره به یک شهر بی روح و مرده نزدیک تر میشه
  • ناصری A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    3 0
    درختهایی که احتمال سقوط دارن رو به راحتی میشه با پایه و تسمه های مخصوص مهار کرد. اینا خودشون بهتر میدونن.