بدقولی خودروسازان داخلی در تحویل خودروهای ثبت‌نامی همچنان ادامه دارد.

مریم فکری:

بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت‌نامی در ماه‌های گذشته، تبدیل به داستانی تکراری شده و چند سالی است که این داستان برای مشتریان و مردم ادامه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حال حاضر زمانی که مشتریان برای خرید خودرو به نمایندگی‌های مجاز خودروسازها در شهرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به آنها فرم‌های قرارداد برای ثبت‌نام خودرو داده می‌شود که در این فرم‌ها، قیمت و زمان تحویل خودرو از سوی کارخانه‌ها اعلام شده است. مشتریان نیز طبق این قراردادها، اقدام به خرید خودرو می‌کنند و در مقابل، انتظار دارند خودرو خود را طبق قرارداد و در موعد مقرر تحویل بگیرند.

این در حالی است که در اغلب موارد این اتفاق نمی‌افتد و مشتریان، خودروهای خود را بعد از چند هفته و یا چند ماه از نمایندگی‌ها تحویل می‌گیرند. برای مثال، می‌توان به خودرو تندر 90 اشاره کرد که از موعد تحویل آن چند ماهی گذشته و هنوز به مشتریان تحویل داده نشده است.

در مواردی مشتری در سال 1392 خودرو تندر90 را پیش‌خرید کرده و طبق قرارداد باید در تیرماه امسال خودرو خود را تحویل می‌گرفت، اما الان پس از چند ماه هنوز خودرو وی تحویل داده نشده است. همچنین خودرو پژو پارس که قرار بوده فوری به مشتریان در ظرف چند روز تحویل داده شود، اما شاهد هستیم که بعد از یک ماه هنوز خودرو را به مشتریان تحویل نداده‌اند.

با این اوصاف، در حال حاضر چند پرسش از خودروسازان مطرح است که آیا مدیران برنامه‌ریزی خودروسازان با یک برنامه خیلی ساده و منسجم نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که خودرویی که امروز ثبت‌نام می‌کنند و قول تحویل خودرو طی یک یا دو ماه آینده را به مشتری می‌دهند، می‌توانند به مشتری تحویل دهند یا خیر؟ آیا خودروسازان نمی‌دانند تولیدشان به حدی رسیده است که چنین وعده‌هایی را به مشتریان ندهند؟ یا این‌ که نمی‌توانند با یک حساب و کتاب ساده، تولید خود را روزانه و ماهانه حساب کنند و براساس آن، شروع به پیش‌فروش خودرو کنند؟

22539

کد خبر 394398

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناراحت IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    52 3
    فقط بلدن هی اس ام اس بدن تحویل فوری 5 روزه باور کنید که همش دروغه.من خودم برای تحویله 5روزه 2هفته هست که منتظرم...
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    70 2
    تا انحصار هست این داستان تکراری و خسته کننده که متضرر اصلی آن مردم هستند تکرار خواهد شد
  • اردشیر A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    39 1
    آقا در ایران تقریبا هیچ کدوم از خودرو سازها یا نمایندهای فروش خودروهای خارجی اهمیتی به مشتریشون نمیدن چون رقابتی وجود نداره پس کالاشونو هر طور که بخوان میفروشن تازه اگر بگی چرا این همه تاخیر اول میگن یه هوقوانین عوض شدن بعضیهاشونم با کمال وقاهت تمام میگن سود پولتونو میدیم انگار مردم نزول خورناینقدر عرصه رقابت کمرنگه که مثلا رنو میاد دوتا محصول میده به سایپا دوتا هم به ایران خودرو یعنی به هردوطرف جنگ به یک اندازه اسلحه میفروشه پس دراین جنگ رقابت وجود نداره تحمیل کالا به مشتری وجود داره که صد البته هم رنو سود میبره هم این دوتا وطنیها مردم هم طبق معمول قربانی این بازی میشن خلاصه تا رقابت نباشه کسی به مشتری اهمیتی نمیده ...یا حق
  • رضا IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    40 1
    دولت و قوه قضاییه باید فکری بکنن مردم از دستشون کاری بر نمییاد آخه تا کی باید به مردم ظلم بشه خوب یه فکری بکنید اینها روز به روز هم دارن پرروتر میشن
  • کیومرث IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    35 1
    چرا مردم به قوه قضاییه شکایت نمی‌کنند؟ چرا خودروسازان را به دادسرا نمی‌کشانند؟ چرا هیچ‌کی هیچی نمی‌گه؟ چرا امشب جعفر غمگینه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    31 1
    آقایان اقتصادی آقایان سیاسی آقایان دولتمرد ، بابا یک بار و برای همیشه این دندان لق را از اقتصاد ایران بکشید و انحصار خودرو را از این دو غول خودساخته بگیرید تا بفهمند در بازار رقابتی دنیا برای جذب یک مشتری و راضی نگهداشتنش باید دائم تا کمر در حال تعظیم باشند
  • مهران IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    20 1
    ای عمو کار از این حرفا گذشته.برنامه حرف خنده دار نزن.من بعد از سه ماه تاخیر 206 صفر گرفتم تا الان 6 تا از قطعاتش را عوض کردم.کیفیت ماشین های صفر واقعا در حد زیر صفر هست. مهندس یکی از نمایندگی ها میگفت ماشین های بعد از سال 90 به هیچ دردی نمیخورن حالا مردم ما دلشون خوشه ماشین صفر میگیرن.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    14 1
    از آخرین باری که خودرو ایرانی خریدم حدود 8 سال می گذره. هنوز هم خاطره اش ذهنم رو اذیت میکنه . بدقولی ها و ادا و اطواری که برای تحویل خودرو متحمل شدم در نوع خودش بی نظیر بود . امیدوارم روزی خودروسازان وطنی با درک صحیح از بازار برای مشتریانش حداقل احترام و ارزش ها را قائل باشند .
  • احمد US ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    10 4
    خودرو چيه . كي مي خره .
  • خریدار بدبخت ایرانی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    7 3
    در ایران در تمام خریدها تا پول بدست فروشنده نرسیده او دنبال مشتری دوان است وقتی پول را گرفت خریدار نگون بخت نه اجر دارد نه قرب دارد و نه احترام موجودی است پر توقع و پر حرف اما فروشنده را باکی نیست خریدار دستش به هیچ به هیچ جا بند نیست. این موضوع در مورد خودروسازان که انحصار بازار را دارند و خریدار مجبور است با انها قرارداد انچنانی امضا کند که دیگر شورش درامده.
  • حامد A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    10 3
    خودرو سازان وقت ندارند که بشینن برنامه ریزی کنند فقط پول میگیرند و وقتی رقیب هم ندارند شما چاره ای جز خرید از آنها ندارید و آنها هم دلیلی برای ارتقاء کیفیت و برنامه ریزی صحیح ندارند
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    13 4
    من دی 91 واسه ال نود تو ایران خودرو ثبت نام کردم. قرار بود تیر 93 بدن. وقتی موعدش شد گفتن باید بیای تعویض کنی سمند برداری. ال نود نداریم. منم نرفتم تعویض کنم و بالاخره بهمن 92 ماشینو دادن. جالب اینجاس وقتی رفتم ماشینو از پارکینگای ایرانخودرو که تو سه راهی شهریار بود بگیرم بیشتر از هزار تا ال نود اونجا خوا بود....
  • مهمان A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    8 3
    خودروسازان فقط پول را می شناسند و با قول انس و مراودت ندارند
  • روحيه A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    10 3
    اون وقت دبروز تو جلسه هيات دولت براي رشد اين صنعت جلسه گذاشتند ، تو تحويل خودرو هنوز پس از 40 سال حمايت موندن ، تازه براي رشد اون دارند برنامه ميريزن
  • شهروند IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    10 3
    وقتی بازارانحصاری باشه وهیچ نظارتی هم نباشه بهترازاین نمیشه ماازحقوق دیگران حمایت می کنیم اماحقوق ملت خودمان مهم نیستمن تیباخودروی ملیثبت نام کردم چندهفته ازموعدتحویل گذشته الان میگن چون نتونستیم رنگ واردکنیمفقط رنگ سفیدداریم
  • هومن IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    13 3
    بنگاهی جلوی نمایندگی فروش ایران خودرو شرف داره یعنی کاری دارن میکنن که داعش نمیکنه
  • علی RO ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    3 48
    اتفاقا اصلا هم این موضوع صحت نداره. چرا جمع می بندین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط و فقط در مورد ال ۹۰ و پارس اینطوریه. وگرنه خودروهای دیگه حتی زودتر از موعد هم تحویل شده اند. مثلا من سمند ال ایکس نوشته بودم حدود ۲ هفته هم زودتر تحویل گرفتم. ضمن اینکه اونایی که ال ۹۰ نوشتن، خودشون می دونستن که تحویلش با تاخیر مواجهه. لطفا این قدر جو ندین. به خدا این همه سیاه نمایی آخر و عاقبت خوشی نداره.
  • اسماعیل A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    3 3
    سلام وقتی به کسی جوابگو نباشند همین میشود هر کس بهر طوری که دوست دارد مردم را میپیجونندو سودش را می برند
  • پوریا A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    5 1
    عادت کردیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    7 3
    اگر به حال خود رها بشوند معلومه که حال و حوصله محاسبه ندارند. پول مفته میگیرند می گذارند تو جیب مبارک. سیستمی برای شکایت مشتری، اعمال قانون و جریمه خودروساز بایستی باشد وگرنه آش همین و کاسه همین. البته این نورچشمی ها مهمتر از آنی هستند که صدایی برایشان بلند شود.
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    7 2
    برادر عزیز گل می فرمایید پول مردم را با برنامه وبا کارمزد خیلی پایین دریافت می کنند مثلا پارس تندر از17000نفر پول گرفتند که می شود مبلغ کلان وخودرو را 10مااز تاریخ تحویل گذشته تحویل نداده اند . پس با پول ما چیکار می کنند کسی جوابگو نیست متاسفیم از این نحوه مدیریت مسئولین .
  • حسن A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    8 3
    قرار شد 5 روزه تحویل بشه الان 10 روز شده خبر ازش نیست کسی هم جوابگو نیست
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    5 2
    خودروسازان همه چیز رو میدونند عزیزم از کجا همچین سرمایه مفتی رو که ما مردم به شکم خودرو سازان میریزیم از جای دیگه میتونند تامین کنند ..ما مردم بدبخت و بیچاره هم که راه دیگه ای نداریم ..برا این پولای میلیاردی هرروزش میدونین چقدر سود تو جیب برادران مثلا خودرو ساز میره ؟بیچاره مردم
  • بی نام RO ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    4 2
    خب معلومه وقتی بازارو انحصاری کردن واسه این فرغون سازها هرکاری دلشون بخواد مکنند.
  • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    7 1
    از ماست که بر ماست؟؟
  • مظفرخان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    3 0
    طبیعیه زیاد شلوغش کردی خانم فکری
  • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    4 3
    با سلام من هم یکی از مشتریان هستم اگر امکان دارد قانونی باشد که بتوان شکایت کرد تا حق مردم این شرکتها گرفته شود
  • امیر A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    27 1
    دستشون درد نکنه کار خوبی میکنن امیدوارم بیشتر از این خون مردم رو تو شیشه کنن این خودرو سازها و پولشون بگیرن و فقط اذیتشون کنن بلکه این ملت بفهمن که آقا نرین ماشین 7 میلیونی رو 25 میلیون ب خرین بلکه بفهمن هنوز که هنوزه نفهمیدن این ملت دست مریزاد به همه خودروسازها دمتون گرم بازهم پول خریداران را بخورین شاید فهمیدن بعید میدونم بفهمن
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    6 2
    وقتی بی قانونی و انحصار باشه همین میشه. اگر بگیم مقصر مردم اند درحق هموطنای خودمون بی عدالتی کردیم داشتن ماشین صفر حتی اگه واسه 30سال پیش باشه و از روی اجبار که گناه نیست گناهکار اول بی عدالتی و بی خیالی دولت درقبال حقوق مصرف کنندس و دوم همون مدیران خودروساز بی وجدان که مثل گرگ مردم بیچاره رو میدرن. پول پورشه میگیرن و خدمات درحد فرقون میدن...
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    6 2
    وقتي رقابت نباشه ،خودرو ساز ايراني هر جور كه بخواد با مشتري برخورد ميكنه،تعرفه هاي واردات خودرو را پايين بياريد ميبينيد خودرو سازان چه قدر برخودشان عوض ميشه
  • امین A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    27 3
    برنامه ریزی دلتون خوشه بخدا . اگر منم که دیپلم هستم به جای این مدیران بی لیاقت خودروسازی بودم میفهمیدم چیکار کنم. اینا میان چند سالی مدیرن جیبشون که پر شد جاشون رو به نفر بعدی میدن و این داستان همچنان ادامه دارد و هموطنان عزیز هم توی این ماشینهای اشغال در حال جون دادن و این داستان هم ادامه دارد.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    2 3
    ای ایران ای مرز پر گهر ای خاکت سرچشمه هنر....
  • ایری A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    4 2
    من یکماه پیش خودروی سمند ای اف سون را تحویل گرفتم واقعاً از گرفتنش پشیمان شدم کارم اینست که هر روز به تعمیرگاه ایران خودرو بروم . کلی ایراد دارد بهتر است در حال حاضر برای خودرو داخلی ثبت نام نکنید
  • ایمان A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    1 0
    اگر رسانه ها فشار بیاورد تا قانونی گذاشته شود که خودرو سازان و نمایندگی های وارد کننده را وادار به رعایت این مورد کنند مشکل حل خواهد شد: قانونی بگذارند تا حداقل جریمه تاخیر دو تا سه برابر سود بانکی باشد تا خودرو سازان و وارد کنندگان از پول مردم به جای وام استفاده نکنند. مثلا اعلام فرمایید هیچ شرکتی حق ندارد جریمه تاخیر را کمتر از ۲۰۰ ریال در ازای هر ۱۰۰۰۰۰ ریال در هر روز تعیین کند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین