محبوب‌ترین اثر امریکایی‌ها بعد از انجیل به تهران رسید

پیامبر سفر مردی تبعیدی را به تصویر می کشد؛ زمانی که آمادۀ بازگشت به جزیرۀ زادگاهش می شود آرزو می کند که هدایایی را به اهالی اُرفالِس، مردمی که در میان آنها زندگی کرده است، ببخشد اما چیزی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب  «پیامبر» شاهکار ادبی و هنری «جبران خلیل جبران»  که در طول قرن بیستم پس از انجیل پرفروش‌ترین کتاب در آمریکا بوده بار دیگر در ایران ترجمه و منتشر شد. این کتاب تا سال 1998 تنها در آمریکای شمالی 9 میلیون نسخه فروش داشته و تا امروز دست کم به پنجاه زبان ترجمه و یکی از بزرگترین کلاسیک های زمان ما شده است. گفته می‌شود پیامبر شاهدی بر نبوغ جبران است.

پیام آرمانگرایانه و نمادین جبران برای ایجاد توازن بین معنویت شرقی و پیشرفت مادی غرب چیزی از رنج انسان در سراسر جهان نکاسته است، خوانندگان به صفحات پیامبر پناه برده اند تا حکمت آن را از نو جذب کنند. شعر محبوب این کتاب عموماً در عروسی ها، تعمیدها، و مراسم های تشییع مردگان در سراسر جهان خوانده می شود.

بنابراین گزارش، پیامبر سفر مردی تبعیدی به نام المصطفی، که در زبان عربی به معنای فرد برگزیده است، را به تصویر می کشد. زمانی که آمادۀ بازگشت به "جزیرۀ زادگاهش" می شود آرزو می کند که هدایایی را به اهالی اُرفالِس، مردمی که در میان آنها زندگی کرده است، ببخشد اما چیزی ندارد. مردم اُرفالِس پیرامون او حلقه می زنند، و المیترا، که پیشگوست، از او می خواهد که "به ما از حقیقت خود چیزی بده" ، بیست و شش موعظۀ شاعرانه هدایای او هستند.

المصطفی، به عنوان فرزانه ای حکیم و مردی با بینشی ژرف، ارزشهای اخلاقی، رازهای حیات، و حکمت بی زمان در بارۀ تجربۀ بشری شامل ازدواج، کودکان، دوستی، لذت، و مرگ را می آموزد. او، برای مثال، آنها را به تعادل فکر و احساس، شور و خرد و دهش گمنامانه فرا می خوانَد، زیرا که شادیِ دهنده پاداش اوست.

جبران خلیل جبران (در زبان عربی به ضم جیم) شاعر، نویسنده، فیلسوف و نقاش لبنانی در 6 ژانویه‌ی 1883 در دهکده البشری در شمال لبنان به دنیا آمد و در 10 آوریل 1930 در شهر نیویورک از دنیا رفت.

کتاب «پیامبر» نوشته‌ «جبران خلیل جبران» با ترجمه‌ «محمد شریفی» ‌ در 144 صفحه و به قیمت 10000 تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است.

محمد شریفی نعمت‌آباد، متولد 1340 شهر بهرمان (رفسنجان) نویسنده مجموعه داستان معروف «باغ اناری» و شاعر مجموعه‌های «مگر سکوت خداوند» و «جزیره‌های معطل» و مترجم «اسطوره‌های سرخپوستان امریکا» است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    17 0
    پيشنهاد مي كنم كه هنگام معرفي كتابها چند خط بيشتر در مورد نويسنده و مترجم بنويسيد تا مردم اين زمانه كه اطلاعات را بصورت ساندويچ پيچ مي خواهند نيز با اين افراد فرهنگي بيشتر آشنا شوند. ممنون از زحمات شما