۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۵

یک متخصص تغذیه گفت: برای کاهش وزن نباید صبحانه را از وعده غذایی حذف کرد به دلیل اینکه نخوردن صبحانه باعث می‌شود در وعده ناهار غذا بیشتر مصرف شود و فرد را دچار چاقی می‌کند.

خبرگزاری فارس نوشت:

مسعود کیمیاگر با بیان این که همیشه متخصصان خوردن صبحانه را به همه گروه‌های سنی توصیه می‌کنند و هیچ وقت به کسی اجازه نمی‌دهند، برای کاهش وزن این وعده را از برنامه غذایی‌اش حذف کند، گفت: البته افراد به دلایل مختلف مثل دیر برخاستن از خواب، نداشتن وقت کافی هنگام رفتن به سر کار یا حتی میل نداشتن برای خوردن این وعده کم کم آن را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند که در بلندمدت این موضوع، پیامدهای بدی را برایشان به دنبال خواهد داشت و خوردن صبحانه یکی از ارکان اصلی تغذیه سالم به حساب می‌آید.

این متخصص تغذیه افزود: افراد با نخوردن صبحانه در طول روز دچار کاهش قند خون، عدم تمرکز و افت حافظه روبه‌رو می‌شوند و عده‌ای به دلیل اشتغال زیاد، وقت خوردن ناهار را ندارند، بنابراین صبحانه مفصل‌تری می‌خورند این در حالی است که مصرف یک وعده بسیار حجیم و چرب حتی در ابتدای روز نیز قدرت تمرکز فکری را کم کرده و یادگیری را با مشکل مواجه می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: اگر صبحانه خورده نشود برای به دست آوردن انرژی افراد مجبور می‌شوند از خوراکی‌های متفرقه و مضر مصرف کنند که کالری آنها بیشتر از صبحانه است. در صورت نخوردن صبحانه نیز معمولاً زمان صرف ناهار غذای بیشتری مصرف می‌کنند که باعث چاقی و اضافه وزن آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: ویژگی یک صبحانه خوب این است که یک ماده نشاسته‌ای مانند نان یا سیب‌زمینی یا غلات صبحانه‌ای مانند برشتوک وجود داشته باشد به دلیل اینکه قندی که در نشاسته وجود دارد به تدریج آزاد می‌شود و می‌تواند تا زمان ناهار انرژی فرد را تأمین کند.

کیمیاگر اضافه کرد: در صبحانه یک ماده لبنی مانند شیر یا ماست باید وجود داشته باشد. به دلیل اینکه ممکن است افراد در طول روز از ماده لبنی استفاده نکنند بهتر است که در صبحانه از این مواد لبنی مصرف کنند. البته لبنیات را باید به شیر و ماست محدود کنیم، خامه و کره از دسته لبنیات مورد نظر جدا هستند زیرا پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نظر در کره و خامه به اندازه شیر و ماست نیست.

وی افزود: در صبحانه یک ماده‌ای غذایی مانند گوجه‌فرنگی و آبمیوه که دارای ویتامین C است باید وجود داشته باشد به دلیل اینکه ویتامین C جذب آهن را بیشتر و فرد را شاداب و سرحال می‌کند. ویژگی دیگر یک صبحانه خوب این است که از چای استفاده شود که باعث سرحالی و نشاط می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =