فیلم افسانه علمی «آواتار» در ششمین هفته اکران مجموع فروش جهانی خود را به 836/1 میلیارد دلار رساند و برای رسیدن به رکورد 842/1 میلیارد دلاری «تایتانیک» تنها چند میلیون دلار کم دارد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سه‌بعدی جیمز کامرون در ششمین هفته اکران در بازار آمریکای شمالی در 3141 سینما 36 میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه فیلم اول هفته شد، مجموع فروش خود را به 8/552 میلیون دلار رساند.

به این ترتیب «آواتار» توانست در آمریکا از «شوالیه تاریکی» (3/533 میلیون دلار) جلو بزند و پس از «تایتانیک» (8/600 میلیون دلار) دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا شود.

هرچند «آواتار» هنوز در آمریکا به رکورد «تایتانیک» نرسیده، اما در بازار خارج از آمریکا این فیلم را شکست داد. فیلم کامرون این هفته در 11803 سینما در 111 کشور 107 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در سطح بین‌المللی به 28/1 میلیارد دلار رساند. «تایتانیک» تا پیش از این با 24/1 میلیارد دلار پرفروشترین فیلم بازار بین‌المللی بود.

مجموع فروش جهانی «آواتار» با احتساب بازار آمریکا و بازار بین‌المللی رقمی در حدود 836/1 میلیارد دلار شده و امروز دوشنبه می‌تواند پس از 13 سال رکورد 842/1 میلیارد دلاری «تایتانیک» را جابجا کند.

فیلم آخرالزمانی «لژیون» به کارگردانی اسکات استیوارت در اولین هفته اکران در آمریکا در 2476 سینما 2/18 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. پل بتانی، دنیس کواید و چارلز اس. داتن در این فیلم بازی می‌کنند و داستان درباره لژیونی از فرشتگان است که ماموریت آنها به پایان رساندن دنیاست.

فیلم خانوادگی «پری دندان» ساخته مایکل لمبک هم در اولین هفته نمایش در 3344 سینما 5/14 میلیون دلار به دست آورد و فیلم چهارم هفته شد. دواین جانسن، اشلی جاد و جولی اندروز بازیگران این فیلم هستند.

داستان «پری دندان» درباره یک بازیکن هاکی است که وقتی یک کار زشت انجام می‌دهد ناچار می‌شود به عنوان تنبیه یک هفته مانند یک پری دندان واقعی باشد.

فیلم آخر الزمانی «کتاب الی» با بازی دنزل واشینگتن در دومین هفته نمایش 48 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 17 میلیون دلار سومین فیلم پرفروش آمریکا شد. مجموع فروش این فیلم 62 میلیون دلار شده است.

«استخوان‌های دوست‌داشتنی» ساخته پیتر جکسن این هفته با 8/8 میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت و «شرلوک هلمز» با بازی رابرت داونی جونیر و جود لاو با 1/7 میلیون دلار فیلم ششم شد.

درام «کارهای غیرعادی» با بازی برندان فریزر و هریسن فورد به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته در سینماهای آمریکا به نمایش درآمده در 2549 سینما تنها هفت میلیون دلار فروش داشت و به رده هفتم رفت. این فیلم را تام وان کارگردانی کرده.

داستان درباره زن و شوهری است که دو فرزند آنها مبتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر هستند. در این بین یک محقق (با بازی فورد) می‌تواند به آنها کمک کند.

«آلوین و سنجاب‌ها: دنباله» ساخته بتی تامس، کمدی رومانتیک «پیچیده است» با بازی مریل استریپ، الک بالدوین و استیو مارتین و فیلم خانوادگی «جاسوس خانه بغلی» با بازی جکی چان دیگر فیلم‌های پرفروش این هفته بودند.

ورایتی / 24 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =