نگاهی به بزرگترین عارضه های طبیعی کویر ایران

کلوت های شهداد به عنوان بزرگترین عارضه های کویر ایران پس از ارگ بم مهمترین عامل جذب گردشگر در استان کرمان محسوب می شوند.

 

 

کلوت های شهداد که از فرسایش باد در کویر شهداد به وجود آمده اند بزرگترین عارضه های طبیعی ایران هستند و در جهان نیز منحصر به فرد هستند به طوری که سالانه هزاران نفر گردشگر خارجی از این عارضه های طبیعی بازدید می کنند.

از این کلوت ها به عنوان یکی از عجایب ایران یاد می شود و پرونده ثبت جهانی این منطقه در حال تدوین و ارائه است.

منبع:مهر
28224

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد علي FI ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    2 0
    ايشالا با عنايت دولت تدبير واميد ،با هدايت زير ساخت هاي گردشگري اين گوهر ارزشمند بيشتر از پيش هدف گردشگري داخلي و خارجي خواهد بود..
  • مسعود IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    1 0
    با سلام و وقت بخیر. من عموما اخبار و رویدادها را از این سایت مطالعه میکنم. خیلی خوب است. اما پیشنهادی دارم و آن اینکه فیلمهایی که در برخی رویدادها قرار داده می شود، در صورت امکان با کیفیت بسیار مناسب تر باشد. پیشنهاد میکنم برای سرعت های مختلف اینترنت و یا کیفیت های مختلف فیلم خبر، گزینه هایی در خبر قرار داده شود تا هر بازدید کننده بر اساس میل خود، کیفیت بهتر یا کمتر را انتخاب و دانلود یا مشاهده نماید. سایتهای مخلفی وجود دارند که به این صورت محتوای دیجیتال، اعم از فیلم و نواهای صوتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند. با سپاس