هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به اهمیت نگاه هنرمندانه به وقایع روزمره ، گفت: نوشتن، فرصت ارتباط دوباره انسان با اشیا، طبیعت، آدم ها و جهان پیرامون را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، هوشنگ مرادی کرمانی  که اکنون در نمایشگاه کتاب دهلی نو است و حضور در مدارس ایرانیان، رونمایی از کتاب «خمره» به زبان انگلیسی و حضور در غرفه ایران در این نمایشگاه بین‌المللی را در برنامه های خود دارد؛ خاطرات را نخستین گام نویسندگی دانست و گفت: مواجهه هر انسان با موضوعات پیش رو، متفاوت است و آثار نویسندگان مختلف، حاصل برداشت ها ی متنوع آنان از موقعیت های زندگی است. به همین دلیل خواندن خاطرات هر شخص، جذابیت خاص خود را دارد.

نویسنده «شما که غریبه نیستید» با اشاره به خاصیت درمانی نوشتن (نگارش درمانی) بر رشد کیفیت سلامت روح نویسنده گفت: درد دل کردن با کاغذ سفید، بهترین روش برون ریزی است. نویسنده با چشم و گوش و اعصاب خود، اتفاقات و وقایع محیط را می بیند، می شنود و متاثر می شود؛ سپس با نوشتن درباره رویدادها به باز تعریف آن ها می پردازد. این گونه است که باری از دوشش برداشته می شود.

مرادی کرمانی، صمیمیت و صداقت در روایت واقعه را از اساسی ترین دلایل ماندگاری یک اثر خاطره نویسی دانست و ادامه داد: نویسنده یک اثر خاطره نویسی باید وقایع را همان گونه که اتفاق افتاده نقل کند و از اغراق و قضاوت غیر منصفانه درباره افراد و رویدادها بپرهیزد.

خالق «مربای شیرین» ضمن اشاره به اهمیت نگاه هنرمندانه به وقایع روزمره در محیط کار و زندگی گفت: همه ما در طول روز با اتفاقات زیادی مواجه می شویم که آسان از کنار آنها می گذریم. نوشتن، فرصت ارتباط دوباره انسان با اشیا، طبیعت، آدم ها و جهان پیرامون را فراهم می کند.

وی یادآور شد: کتابداران در هر روز، شاهد وقوع اتفاقات زیاد و رفت و آمد افراد بسیاری در محل کتابخانه هستند که سوژه‌های مناسبی برای خاطره نویسی محسوب می شوند.

مرادی کرمانی با اشاره به اهمیت راه اندازی جشنواره خاطره نویسی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بر ایجاد انگیزه نویسندگی در مخاطبین گفت: یکی از بهترین روش های آغاز نویسندگی، ثبت خاطرات است. این جشنواره می تواند شروع مناسبی برای نویسندگان آینده باشد تا با ثبت خاطرات خود از فضای مطالعه، به تعریف جدیدی از آن دست یابند و نویسندگی را تمرین کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اهالی کتابخانه‌ها، ۳۰ بهمن ماه است.

خبر دیگر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور اینکه، 2 باب کتابخانه عمومی درشهرستان سیرجان افتتاح شد. عصر روز سه شنبه بيست و هشتم بهمن با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه ها و مدیران استانی و محلی، کتابخانه سیدالشهداء (ع) مکی‌آباد و کتابخانه بنان‌الشریعه هماشهر سیرجان به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه عمومی بنان الشریعه هماشهر به همت حسن همایی خیّر كتابخانه ساز و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و500 میلیون ریال با مساحت 250 مترمربع احداث شده است. و کتابخانه عمومی سید الشهداء مکی آباد نیز توسط شهرداری سیرجان با مساحت 400 مترمربع و اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و800 میلیون ريال راه اندازی شده است.

کتابخانه های هماشهر و مکی آباد از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تجهیز شده اند.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =