شنبه ۲ اسفند ۹۳؛ چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران/ اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح موضوعات مورد توجه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مخیط زیست گفت: این نمایشگاه پیوندی میان اقتصاد و محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛  معصومه ابتکار در ارتباط باچهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: نمایشگاه بین المللی امسال با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی؛ برگزار می‌شود و شاهد حضور چشمگیر‌تر صنایع، بخش‌ها و شرکت‌ها مختلف فعال در حوزه محیط زیست در این نمایشگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد نمایشگاه امسال حضور وسیع سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی است که با حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست فضایی را در اختیار گرفته‌اند، همچنین حضور گسترده‌تر کشور‌های مختلف وشرکت‌های بین المللی و حضور سه وزیر کشورهای روسیه، لبنان و ژاپن نیز در افتتاحیه این نمایشگاه جنبه بین المللی کار را بیش از گذشته کرده است که این نشان دهنده توجه کشور‌های مختلف دنیا به مسائل زیست محیطی ایران است.

معاون رئیس جمهور گفت: همچنین این نمایشگاه به عنوان محلی برای تبادل فن آوری‌ها وجایی برای این است که شرکت‌ها بتوانند توانمندی‌های خودشان را برای حل معضلات زیست محیطی از جمله تصفیه آب، هوا پسماند، تولید انرژی‌های خورشیدی، باد، زمین گرمایی وبهینه سازی مصرف انرژی و آب، اصلاح الگوهای کشاورزی، ترویج روش‌های تلفیقی در مدیریت کشاورزی همراه باکاهش مصارف سم و کود، روش‌های بهینه سازی مصرف در صنعت، کاهش آلودگی‌های مختلف صنعتی، مدیریت مواد زائد و پسماند‌های صنعتی و شهری، بازیافت، فضای سبز، مقابله با گرد و غبار، مالچ و به ویژه مالچ بیولوژیک، کاهش مصرف سو خت و افزایش کیفیت درصنعت خودرو سازی، کاهش آلودگی‌های نفتی وپالایشگاه‌ها و فن آورهای گوناگون دیگری که در کشور ما تلاش‌های خوبی در زمینه آن‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: ما پیش بینی می‌کنیم استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت بگیرد. موضوعات مورد علاقه مردم در این نمایشگاه مطرح می‌شود. این نمایشگاه نشان دهنده پیوند میان اقتصاد و محیط زیست است و نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست علاوه برفعالیت در بخش نظارت و کنترل، منابع جدیدی را درحوزه اشتغال و بهره وری به اقتصاد تزریق می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بدون توجه به استاندارد‌های محیط زیست بحث اقتصاد مقاومتی پیش نخواهد رفت. صنعت و کشاورزی ما ما برای موفقیت و پویایی نیاز به توجه به محیط زیست دارند در غیر این صورت ضرر و زیان‌های متعددی را متحمل خواهند شد.

ابتکار گفت: اکنون بخش مهمی از تجارت مربوط به رعایت استاندارد‌ها، کالا‌ها، فناوری‌ها و خدمت زیست محیطی است که همه این موارد در چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است و، امیدواریم به سمتی بریم که برند‌های سبز در کشور ما شکل بگیرند؛ چند هفته دیگه مراسم رقابت صنایع سبز در کشور است و معرفی صنایع سبز برگزیده را هم خواهیم داشت و در اد امه همین رویکرد را در اقتصاد و کشاورزی نیز دنبال می‌کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =