حقیقت‌پور: تیم مذاکره کننده تیمی حرفه‌ای است و بر پایه آنچه برایش تعیین شده مذاکره می‌کند

ایرنا نوشت:

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را تیمی حرفه ای دانست و گفت: اعضای تیم مذاکره کننده نقش اساسی و انقلابی خود را بخوبی ایفا خواهند کرد.

منصور حقیقت پور روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به دور جدید مذاکرات سه جانبه هسته ای ایران ، اروپا و امریکا در ژنو افزود: توافق نهایی دور از دسترس نیست ؛ مشروط به اینکه طرف مقابل در مذاکرات هسته ای نیز به یک اصولی معتقد باشد.

وی ادامه داد: طرف مقابل ما در مذاکرات زیاده خواه و زور گو است و می خواهد حق ما را تضییع کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق در این شرایط بسیار سخت است، گفت: اگر طرف مقابل بپذیرد که در چارچوب یک قواعد حقوقی با ما بحث کند حرفی نیست اما اگر بخواهد از آن چارچوب حقوقی خارج شود و زورگویی کند ایرانی ها زیربار زور نمی روند.

حقیقت پور تصریح کرد: ما از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم چرا که این تیم یک تیم حرفه ای است و برپایه آنچه برایش تعیین شده مذاکره می کند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما اقدامی همچون قدم زدن با وزیرخارجه آمریکا را اشکال می دانیم اما اصل قضیه را تایید می کنیم چرا که تیم مذاکره کننده هسته ای فرزندان انقلاب و سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در حال حاضر نقش اساسی و انقلابی خود را بخوبی ایفا خواهند کرد.

هیات مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی سیدعباس عراقچی برای انجام دور جدیدی از مذاکرات هسته ای کشورمان با آمریکا و اروپا روز گذشته (جمعه) وارد ژنو شد.

قرار است روزهای یکشنبه و دوشنبه این مذاکرات در سطح وزیران خارجه ایران و آمریکا انجام شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =