معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بالا رفتن سن ازدواج ، افزایش آمار طلاق، افزایش سن تجرد، مشکلات همسان گزینی نشان می دهد که روش های سنتی دیگر در این حوزه جواب نمی دهد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود گلزاری در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ازدواج گفت: متاسفانه تا کنون کار منسجمی در حوزه ازدواج انجام نشده است.

او با اشاره به تجلیل از فعالان و خیرین حوزه ازدواج، زوج های موفق، دستگاه ها و دانشگاه هایی فعال در این حوزه ادامه داد: امیدواریم که جشنواره ازدواج و تحکیم خانواده با همین رویکرد ادامه پیدا کند.

او تاکید کرد: دیگر طلاق مختص کلانشهرها نیست و همه شهرهای دور و نزدیک مسئله طلاق را تجربه کرده اند

او با اشاره به اینکه در حوزه خانواده در سطح برنامه ریزی های کلان در سطح دولت، مجلس و صاحبنظران برنامه ریزی درستی انجام نشده است اما باید در این زمینه برنامه ریزی کرد.


استفاده از جوانان در برنامه ریزی

در ادامه، شهیندخت مولاوردی گفت: یک سوم جمعیت کشور در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند گفت: افزایش سن ازدواج نشان می‌دهد که سیاستگذاری‌ها در تسریع ازدواج و ساماندهی ازدواج، عملیاتی نشده و قوانین نیاز به بازنگری دارد.

او گفت: به نظر من باید برای موفقیت بیشتر برنامه‌های حوزه جوانان، از خود آنها برای تبیین برنامه‌ها استفاده شود.

او ادامه داد: شاخص‌های حوزه جوانان در حال حاضر در سطح مطلوبی نیست و سازمان‌های مرتبط نتوانستند به وضعیت مطلوبی برسند. در حالی که جوانان می‌توانند منبع توسعه کشور باشند و در صورت بی‌توجهی به نیازهایشان به عنوان تهدید مطرح شوند.

تقدیر از برگزیدگان

در این جشنواره از سازمانها،نهادها و رسانه هایی که در حوزه ازدواج و خانواده فعالیت کرده بودند تقدیر شد.

همچنین در این جشنواره از آیت‌الله امینی به عنوان چهره ماندگار حوزه ازدواج تقدیر شد که فرزند آیت‌الله امینی پیام وی را قرائت کرد.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    28 7
    این نتیجه آشکار جداسازی جنسیتی و سوق دادن میل جنسی در مسیر ازدواج است. ازدواجی که در سنین پایین و به خاطر ارضای جنسی باشد به دور از عقلانیت و منطق است.
  • وبلاگ بصیرت در زمستان A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    12 0
    هزینه های ازدواج و تشکیل خانواده بالایه.از یه طرف هم واقعی نبودن دستمزدها با واقعیت تورم و اقتصاد کشور و بیکاری باعث شده جوانها انگیزه ازدواج و فرزند اوری رو نداشته باشند
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    16 9
    الان از نظر خانم مولاوردی باید چند تا مانع و تست و آزمایش و مشاوره های ضد ازدواج دیگه بر سر راه ازدواج گذاشته بشه تا دیگه همین تعداد هم از ازدواج کردن منصرف بشن. به این میگن ساماندهی ازدواج نکردن