حافظی: خدمات شهری باید منجر به ارتقای سلامت مردم شود/ مسجدجامعی: مدیریت شهری نباید محیط‌ زیست را آلوده کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه هم اندیشی کمیسیون سلامت با معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه گفت: باید برنامه ها و استراتژی خدمات شهری منجر به ارتقای سلامت شهروندان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی روز گذشته در جلسه هم اندیشی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با مسئولان و معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این حوزه، به تشریح رویکرد کمیسیون سلامت شورا پرداخت و گفت: هدف تلاش برای باهم شدن در حوزه خدمات شهری است از این رو باید در تبیین استراتژی ها در حوزه شهری به خصوص خدمات شهری به حفظ، تامین و ارتقای سلامت شهروندان توجه کنیم. تمامی تلاش ها برای حفظ جان انسان ها باشد.

وی ادامه داد: باید در تبیین استراتژی ها از خود بپرسیم که شهروندان چه انتظاری از ما دارند؟ چه کنیم تا شهرمان بهتر اداره شود؟ آیا الویت شهروندان مبنای برنامه ریزی ها است؟ بدون شک با طراحی سوالات و یافتن پاسخ به آنها می توان خدمات بیشتری را ارائه کرد تا شهروندان آسیب کمتری را ببیند.

حافظی گفت: یکی از اقدامات ارزنده این است که تلاش کنیم پروژه ها را از دل محلات خارج کنیم، لازم است میان کمیسیون سلامت شورا به عنوان سیاست گذار و سازمان و شرکت های مربوط به خدمات شهری به عنوان بازوان اجرایی ارتباط بیشتری برقرار شود از این رو باید هر ماه دو جلسه هم اندیشی در مناطق مختلف برگزار کنیم تا مسایل و مشکلات از نزدیک پیگیری شود.

در این جلسه سایر اعضای کمیسیون سلامت نیز حضور داشتند و هر کدام مواردی را ارائه کردند.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: تلاش ها در حوزه مدیریت شهری باید به گونه ای باشد که منجر به آلودگی آب، خاک و هوا نشود. در نگرش جدید شهرسازی، انسان ها باید خود را با طبیعت انطباق دهند و بر اساس آن حتی خانه های خود را بسازد زیرا انسان و طبیعت یکدیگر را پشتیبانی می کنند.

وی ادامه داد: آنچه امروز دیده می شود این است که هیجان به خدمت بیش از تعقل و تفکر است تلاش کنیم با تفکر و تعقل بیشتر مطالبات بیشتری را داشته باشد برای نمونه با تلاش و پیگیری کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر 120 هکتار از باغات به هم پیوسته کن از کاربری مسکونی به کاربری فضای سبز تغییر یافت. این اقدام تنها با تعقل و پیگیری مطالبات شهری محقق شده است.

محد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز گفت: حجم وسیعی از فعالیت شهری در حوزه خدمات شهری صورت می گیرد، باید به حوزه خدمات شهری نگاه کلان داشته باشیم. طرح تفصیلی ما دون پایه است به همین دلیل است که می بینیم پهنه فضای سبز تبدیل به پهنه مسکونی می شود. نمونه عینی این مساله باغات کن است. چرا باید داعش وار درختان سر بریده شود.

وی از معاونان مناطق 22گانه خواست تا در حفظ فضای سبز شهر تهران تلاش بیشتری داشته باشند.

معصومه آباد دیگر عضو کمیسیون نیز گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری از شهر صیانت می شود، امروز شهر تهران درگیر بحران های متعددی است که مهمترین آن بحران آب است. باید با همت عالی که در وجود معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه وجود دارد تلاش کنیم تا این بحران به خوبی در شهر تهران مدیریت شود.

درادامه مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به لزوم همکاری متقابل با کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در فضایی دوستانه همراه و همدل کمیسیون باشیم. بیش از 60 درصد از فعالیت های شهرداری تهران و خواسته مردم در حوزه خدمات شهری و محیط زیست است.

وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته بیش از 50 جلسه با کمیسیون سلامت شورا جلسه داشتیم و با هر کدام از کمیته های این کمیسیون نیز فراخور موضوع مورد بررسی جلساتی را برگزار کرده ایم. حجم کار به دلیل میزان مطالبات شهروندان بالاست به همین دلیل مدیران این حوزه در دو نوبت فعالیت می کنند.

همچنین در این جلسه روسای سازمان های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری و معاونان خدمات شهری مناطق 22 گانه شهر تهران علاوه بر تشریح اقدامات صورت گرفته به بیان مشکلات پرداختند و از ریاست کمیسیون سلامت درخواست کردند تا این جلسات از سال آینده به صورت مستمر برگزار شود.

حافظی در پایان این جلسه خطاب به معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه شهر تهران گفت: آینده شهر به تلاش های شما بستگی دارد با در کنار هم بودن در مدیریت شهری می توان خدمات بیشتر و بهتری را به شهروندان ارائه کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =