۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

خبر کوتاه بود اما تیتر آن هم به تنهایی کافی بود تا سیل انتقادات و گلایه ها را موجب شود .

"ارسال پیامک ا امشب گران می شود"
29 اسفند بود که این خبر روی خروجی دو سه خبرگزاری قرار گرفت و بعد از آن دست به دست در شبکه های اجتماعی که حالا شاید در امر اطلاع رسانی و تاثیر بر افکار عمومی بسیار بهتر و بیشتر رسانه های رسمی عمل می کنند چرخید.
اعلام این خبر در روز 29 اسفند و آن هم بعد از این که وزارت ارتباطات اعلام کرده بود که برای رفاه حال مردم قیمت مکالمه با تلفن همراه را در 11 کشور از جمله مشورهای همسایه کاهش داده است بسیار عجیب بود .
اما شاید هیچکس به جز تیتر این خبر به نکته دیگری توجه نکرده بود ماجرا ار این قرا ربود که . نمایندگان مجلس ابتدای اسفند ماه و در راستای بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴، با بند الحاقی تبصره ۱۹ این لایحه موافقت کردند که براساس آن اپراتورهای خدمات مخابراتی موظف به گران کردن ۱۰ ریالی( یا همان یک تومان ) پیام کوتاه شدند.
دراصل اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی موظف شدند علاوه بر قیمت هر پیامک (SMS) مبلغ 10 ریال از استفاده‌کنندگان بگیرند و به حساب درآمد عمومی واریز کنند.
کمیسیون تلفیق مجلس هم پیشنهاد داد که این افزایش درآمد به این دستگاه‌ها اختصاص یابد:
35 درصد به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران 20درصد جهت تأمین، تولید و کمک‌ هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و 15درصد جهت افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات جهت خرید تجهیزات.
20 درصد به کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت توانمند‌سازی نیازمندان تحت پوشش.
20 درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش.
5 درصد جهت تحت پوشش قراردادن 50درصد حق بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر.
5 درصد به سازمان بیمه سلامت ایران جهت ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر چهارده سال.
5 درصد به دانشگاه پیام نور جهت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای.
5 درصد به سازمان پزشکی قانونی.
5 درصد به سازمان انتقال خون ایران بابت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی.

در اصل گران شدن پیامک نه توسط دولت که با تایید مجلس و تنها برای استفاده از آن به عنوان درآمد عمومی واستفاده در کارهای عام المنفعه گران شد .و البته تنها یک تومان به قیمت ارسال هر پیامک افزوده شد مبلغی که شاید چندان هم نتوان اسم آن را گران شدن نامید و به قول قدیمی ها بیشتر بدنامی گران شدن را یدک می کشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =