۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

تسنیم نوشت:

معاون فنی سازمان حفظ نباتات با بیان این‌که امسال مشکل خشکی مزارع جنوب تهران و طغیان مگس سفید نداریم، گفت: مگس سفید پدیده جدیدی نیست و در مواقعی که شرایط طغیان آن مانند سال گذشته وجود داشته باشد، بروز‌ می‌کند.

یحیی ابطالی اظهار داشت: برای پیش‌بینی امکان بروز این پدیده تا دو ماه آینده زود است، اما عواملی که در سال گذشته منجر به این کار شده، به موسسه گیاه پزشکی ارجاع داده شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین مسایلی که در این خصوص مورد توجه بوده مربوط به فضای سبز و اشجار داخل شهر است و شهرداری اقدامات لارم را  در این زمینه انجام می‌دهد.

این مقام مسوول یادآور شد: محصولات جالیزی مناطق جنوب شرق تا جنوب غربی تهران در سال گذشته میزبانی خود را از دست دادند (خشک شدند) و این حشرات به شهر تهران پناه آوردند.

ابطالی گفت:  در سال‌جاری تا به امروز شرایط آب‌وهوایی مناسب است و نگران خشک شدن مزارع مناطق جنوب تهران و طغیان آفات نیستیم؛ مگر این‌که در روزهای آینده شرایط آب‌وهوایی دیگری حاکم شود.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات خاطرنشان کرد:  این حشره در شرایط گرم و خشک تحریک و میزان زاد و ولد آن زیاد می‌شود که در شرایط گرم و خشک به فضای سبز پناه می‌برند.

ابطالی با بیان اینکه مبازره با این حشره در شهر تهران برعهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: جلسات مشترکی با شهرداری تهران برای پیگیری و ردیابی و مدیریت آفات در حال انجام است تا در سال‌جاری مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی با بیان این‌که کشاورزان مبارزه شیمیایی لازم را در این خصوص برای حفظ محصول خود انجام می‌دهند، یادآور شد: این حشره در مرحله نابالغ روی گیاه می‌چسبد و از شیره آن استفاده می‌کند، اما در مرحله بلوغ که امکان پرواز دارد، از شبنم گیاه  تغذیه کرده و مشکلی برای کشاورزان ایجاد نمی‌کند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =