ایسنا نوشت:

معاون سابق رئیس موساد (دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی) در جدیدترین افشاگری صهیونیست‌ها درباره ارتباط با آل سعود اعلام کرد که عربستانی‌ها دوستان اسرائیل هستند و برای برقراری روابط با اسرائیل ارزش قائلند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، «مناحیم ناحیک نفوت»، معاون سابق رئیس موساد که از ده‌های 60 در این سمت خدمت کرده است و ریاست شعبه روابط غیررسمی موساد با کشورهای عربی و خارجی را برعهده داشته، گفت: من با پیوستن به موساد توانستم به کشورهای عربی زیادی بروم و در آنجا دوستان و شرکای زیادی دارم، در واقع عربستانی‌ها دشمن اسرائیل نیستند بلکه دوستان ما هستند و برای برقراری روابط با ما ارزش قائلند. ذهنیتی که درخصوص کشورهای عربی وجود دارد مبنی بر اینکه این کشورها خواهان نابودی اسرائیل هستند، ذهنیتی کاملاً اشتباه است.

وی درخصوص لبنان گفت: من در سال 1980 پرونده لبنان را در موساد با هدف برقراری روابط با مسیحی‌ها و دروزی‌ها جهت تحقق منافع اسرائیل تحویل گرفتم اما مداخله ما در درگیری‌های داخلی لبنان ما را به جنگ کشاند.

نفوت خاطرنشان کرد که دولت رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم اجازه ورود حزب «الکتائب» به اردوگاه‌های صبرا و شتیلا و کشتن صدها غیرنظامی فلسطینی را دادند. همچنین اسرائیل پیش از سال 1982 خود را برای جنگ لبنان آماده کرده بود اما فقط دنبال بهانه‌ای می‌گشت تا جنگ را به راه بیندازد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    5 0
    واقعا درسته